کد خبر: ۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رزم حسینی افزود: اما باور من این است که استاندار مسئول توسعه استان است و باید بتواند از ظرفیت ها و مزیت های استان تولید ثروت کند و آن ثروت را درخدمت مردم در آورد.
استاندار کرمان گفت: دولت قبل به اسناد بالا دستی مانند برنامه پنجم و سند چشم انداز اعتقاد نداشت و متکی به برنامه نبود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی در دیدار با اساتید اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان هدف از این نشست را همفکری با اساتید دانشگاه به منظور پیشبرد اهداف توسعه ای استان ذکر کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با حضور دکتر فدایی که در گذشته از مدیران عالی اجرایی استان بودند و امروز در رأس دانشگاه باهنر حضور دارند روشی را در پیش بگیریم که دانشگاه و دستگاه های اجرایی همبستگی بیشتری با هم داشته باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید درشرایطی دولت را تحویل گرفت که در حوزه اقتصاد بی انضباطی شدیدی در سیاست های مالی و پولی وجود داشت گفت: در سیاست های مالی و پولی ثباتی وجود نداشت و نرخ ارز شبانه در بازار آزاد تعیین می شد.

وی افزود:به دنبال سیاه نمایی نیستم اما می خواهم بگویم که دولت یازدهم  در چه شرایطی اداره کشور را در دست گرفت.

وی ادامه داد: دولت قبل به اسناد بالا دستی مانند برنامه پنجم و سند چشم انداز اعتقاد نداشت و متکی به برنامه نبود و فشارهای بین المللی و تحرم ها نیز مزید بر علت شد تا با رکود اقتصادی مواجه شویم.

رزم حسینی اظهار داشت: فشارهای بین المللی تا حدی پیش رفت که ایران در فصل هفتم سازمان ملل قرار گرفت و همه می دانیم که کمتر کشوری است که در این فصل قرار بگیرد و وارد جنگ نشود.

وی تصریح کرد:در این شرایط دولتی با رأی مردم و با این شعار که با تدبیر و امید بتواند جریان جدیدی را در کشور راه اندازی کند زمام امور را به دست گرفت.

استاندار با بیان اینکه اولین اتفاقی که پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران افتاد کاهش قیمت دلار از 3850 تومان به 3120 تومان بود افزود: این اتفاق در حالی رخ داد که نه تحریم‌ها برداشته شده بود و نه افزایش صادرات نفت را داشتیم اما رأی مردم چنان موثر واقع شد که باعث کاهش انتظارات تورمی و کاهش نرخ ارز شد.

وی ادامه داد: دولت در شرایطی که عدم رضایت در حوزه مالی و پولی وجود داشت با انتخاب کابینه‌ای با تجربه تصمیم گرفت بدون دست اندازی به بانک مرکزی شدت تورم را کنترل کند که در این راه موفق شد و با ایجاد آرامش نسبی در حوزه اقتصاد توانست تورم لجام گسیخته گذشته را کنترل کند.

 وی افزود: تورم در پایان سال 93 به 15 درصد رسید و فاصله بین ارز مبادلاتی و ارز آزاد کمتر شد.

رزم حسینی با بیان اینکه دولت در زمینه مذاکرات هسته ای جسارت به خرج داده است گفت: مذاکراتی که چالش اصلی نظام است و تأیید رهبری را هم به دنبال دارد تا امروز با حضور تیمی کارشناس موفق عمل کرده است.

وی کاهش ایران هراسی وکاهش دشمن تراشی را از دستاوردهای دولت در عرصه بین المللی بر شمرد و افزود: اکنون دامنه نفوذ جمهوری اسلامی با ابزار معنوی و نه ابزار نظامی گسترش پیدا کرده و دامنه امنیت تا مرزهای اردن رفته است و عراقی که روزگاری دشمن ما بود امروز به یکی از دوستان ما در منطقه تبدیل شده است.

وی ادامه داد:در منطقه‌ای که آلودگی‌های امنیتی فراوانی وجود دارد ایران از امن ترین کشورها است و از امنیت داخلی بالایی برخوردار است.

استاندار کرمان با بیان اینکه بعد از کنترل تورم مبارزه با رکود در دستور کار دولت است گفت: اکنون 50 درصد واحد های صنعتی فعال نیستند و مبادلات بانکی به دلیل تحریم ها با مشکل مواجه است.

وی با تاکید بر مردمی شدن اقتصاد اظهار داشت: در سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، شاه بیت اقتصاد مقاومتی مردمی شدن اقتصاد ایران است.

رزم حسینی ادامه داد: در پنج برنامه ای که بعد از انقلاب در کشور اجرا شده است نیز روند تمرکز گرایی از حکومت و کاهش تصدی گری دولت دنبال شده اما نوساناتی داشته است .

وی با بیان اینکه امسال سال آخر برنامه پنجم توسعه است گفت:متوسط رشد اقتصادی در پایان برنامه پنجم باید به 7 تا 8 درصد می رسید ما این عدد اکنون 5/1 تا 2 در صد است و در پایان سال 92 منفی 6 درصد بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش استاندار و فرماندار را بر اساس دیدگاه وزارت کشور نماینده سیاسی دولت در استان‌ها دانست و افزود: هیچگاه نقش توسعه گرایی برای استانداران تعریف نشده است و خلق مزیت و ثروت، به جریان افتادن اقتصاد مردم و بهبود فضای کسب وکار  از ماموریت های استانداران نیست.

رزم حسینی افزود: اما باور من این است که استاندار مسئول توسعه استان است و باید بتواند از ظرفیت ها و مزیت های استان تولید ثروت کند و آن ثروت را درخدمت مردم در آورد.

وی ادامه داد:کشورهای موفق با این نگاه عمل کرده اند و توسعه منطقه ای، استانی و با یه تعبیر آنها ایالتی اتفاق افتاده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه در استان طرحی را برای تمرکز حرکت توسعه ارائه کرده ایم افزود: طرح مثلث توسعه اقتصادی برای ایجاد انسجام داخلی و استفاده از تمام ارکان حکومت برای توسعه مطرح شد و اضلاع آن را فرادی که می توانند در توسعه استان نقش داشته باشند تشکیل می دهد.

وی با اشاره به حضور سرمایه گذاران در استان کرمان گفت: ما در این چند سال غفلت کرده ایم و سرمایه گذار را افرادی که سرمایه بر هستند معرفی کردیم و به آنها تهمت زدیم.

رزمحسینی با تاکید بر کاهش فاصله بین دانشگاه و دولت تصریح کرد: ما اگر بخواهیم در حوزه اقتصاد موفق عمل کنیم باید گسستی را که بین دانشگاه و توسعه به وجود آمده است برطرف کنیم.

وی با طرح این سوال که نقش اساتید دانشگاه در ایده پردازی و نوشتن اسناد استان چقدر است گفت: ممکن است شما بگویید که مشکل از دولت است که من این را رد نمی کنم اما باید راهی پیدا کنیم  تا همبستگی بین دانشگاه و دولت افزایش پیدا کند.

وی افزود:یک بدبینی نسبت به دانشگاه وجود دارد و گفته می شود اساتید دانشگاه در تئوری به سر می برند و عملگرایانه رفتار نمی کنند که این باید رفع شود.

در ادامه این نشست اساتید دانشگاه دیدگاه های خود را د حوزه اقتصاد مطرح کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

پربازدید ها

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)