کد خبر: ۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
سالاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در برقراری امنیت در استان کرمان نیز گفت: در بین سال های 90 تا 93، بیش از 25 باند بزرگ مواد مخدر و ضد امنیتی در استان انهدام شده اند که بیش از 285 نفر از اعضای این باندها دستگیر و در مراجع قضایی محکوم شدند و نتیجه آن این شد که نزدیک به 52 درصد با کاهش جرایم و بهبود وضعیت امنیتی در استان روبرو بودیم.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: با تلاش همه نیروهای نظامی و امنیتی استان کرمان خوشبختانه در هیچ جای استان هیچ گروه تکفیری و داعش مشغول به فعالیت نمی باشند و جای هیچ گونه نگرانی از این  رو وجود ندارد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، دادخداد سالاری شامگاه اول تیرماه و در اولین روز هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: متاسفانه با وجود آنکه استان کرمان، استانی مرزی نیست اما مشکلات استان های مرزی به کرمان کشیده شده است اما خوشبختانه در بحث وجود گروه های تکفیری و به ویژه داعش هیچگونه تهدیدی برای استان کرمان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ناامنی های استان سیستان و بلوچستان و کشورهای پاکستان و افغانستان ناگریز به استان کرمان کشیده می شود تصریح کرد: با توجه به اشرافیت اطلاعاتی در استان کرمان، خوشبختانه حتی یک مورد از استقرار گروه های تکفیری در سرتاسر استان کرمان گزارش نشده است و حتی گروه هایی که پهنای استان کرمان را به عنوان مسیر به سمت کشورهای ترکیه و عراق انتخاب کرده اند نیز تا کنون دستگیر شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان درباره وضعیت امنیتی استان کرمان نیز گفت: اوج نا امنی استان در دهه 70 بود که در آن زمان 330 باند مسلح و سازمان یافته در استان مشغول به فعالیت بودند که با ورود مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی به مسائل امنیتی استان کرمان، خوشبختانه امروز استان کرمان در وضعیت مطلوبی از لحاظ امنیتی قرار دارد.

سالاری با اشاره به جرایم تهدید کننده امنیت عمومی همچون راه بندی و راهزنی مسلحانه در استان کرمان گفت: در دهه 70 تا 80 نزدیک به 1000 راه بندی و گروگانگیری صورت گرفته بود که این امر در دهه 80 به زیر 900 مورد رسیده است و خوشبختانه در بین سال های 90 تا 93 به کمتر از یک دهم رسیده است.

وی با اشاره به جرایم گروگانگیری به قصد اخاذی در استان کرمان نیز گفت: در دهه 79 تا 89 نزدیک به 70 فقره گروگانگیری در استان رخ داده بود این در حالی است که در بین سال های 90 تا 93 با کاهش 98.5 درصدی روبرو بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان درباره گروه های قاچاقچی مواد مخدر و اشرار مسلح نیز گفت: در سال های 70 تا 80 نزدیک به 330 باند بزرگ مسلح و سازمان یافته در استان کرمان مشغول به فعالیت بودند که با اقدامات صورت کرفته از سوی مقامات نظامی و امنیتی در استان کرمان به جرات می توان گفت حتی یک باند بزرگ ضد امنیتی و یا سازمان یافته در استان مستقر نیستند.

سالاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در برقراری امنیت در استان کرمان نیز گفت: در بین سال های 90 تا 93، بیش از 25 باند بزرگ مواد مخدر و ضد امنیتی در استان انهدام شده اند که بیش از 285 نفر از اعضای این باندها دستگیر و در مراجع قضایی محکوم شدند و نتیجه آن این شد که نزدیک به 52 درصد با کاهش جرایم و بهبود وضعیت امنیتی در استان روبرو بودیم.

وی درباره وقوع جرایم خشن همچون قتل و یا تجاوز به عنف در استان کرمان نیز گفت: این قبیل پرونده ها در خارج از نوبت در مراجع قضایی استان رسیدگی می شود و حتی تا 50 روز پس از وقوع جرم نیز مجرم دستگیر و رای صادر شده است.

برچسب ها: دادستان کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)