کد خبر: ۲۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم زرند و کوهبنان در نطق میان دستور مطرح کرد:
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم، ضمن تقدیر از مصوبات دولت در خصوص زلزله، گفت: هنوز در زرند برای بازسازی اماکن عمومی مانند بازار، دادگستری و زندان و همچنین مدارس ابلاغی صورت نگرفته است؛ بیمارستان زرند به طور کامل تخریب و تعطیل شد و امروز شهرستان به شدت از نظر فضای بیمارستانی مشکل دارد.
عضوکمیسیون انرژی مجلس اشتغال و معیشت را شاه کلید رفع چالش های موجود کشور دانست و گفت:مجلس باید از حالت روزمرگی تولید قوانین خارج و از ظرفیت نظارتی خود برای تحول در سطح ملی استفاده کند.

به گزارش خانه ملت، حسین امیری خامکانی در نشست علنی سه شنبه، ‌28 فروردین ماه  در نطق میان دستور گفت: کشور با چالش هایی روبرو است که اشتغال و معیشت مردم شاه کلید حل آنها است از سویی موضوع تنش های آبی نیز مزید بر علت شده است.

وی ادامه داد: نیاز است تمامی نهادهای درون نظام با نگاه و اراده ملی در حد مسئولیت خود احساس وظیفه کنند؛ ادامه روند گذشته در این بخش ها از رفتارهای سیاسی تا روند اجرایی، نحوه قانونگذاری ونظارت، فضای کسب و کار، تولید کالا و خدمات باید مورد اصلاح قرار گیرد و شاید مجلس بتواند منشا این تحول شود.

مجلس باید از حالت روزمرگی تولید قوانین خارج و از ظرفیت نظارتی خود برای تحول در سطح ملی استفاده کند
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مجلس باید از حالت روزمرگی تولید قوانین خارج و از ظرفیت نظارتی خود برای تحول در سطح ملی استفاده کند، تصریح کرد: تمامی قوانین حمایتی از جمله قانون رفع موانع تولید تغییری در وضعیت تولید و اشتغال به وجود نیاورد بنابراین تغیرجهت در کار مجلس شاید بتواند تحولی در روند اجرایی سایر نهادها و قوا به وجود آورد.

امیری خامکانی یادآور شد: در بعد حاکمیتی دو اقدام اساسی یعنی حل معضل قاچاق کالا و ساماندهی واردات کالا به کشور در حمایت از کالای ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد تا رقابت بین تولیدکنندگان داخلی در شرایط مساوی به وجود آید از سویی تاثیر فضای کسب و کار برای شروع واحدهای تولیدی است که استعلام ها و مجوزها روز به روز بیشتر می شود و راه اندازی کسب وکار را پیچیده تر کرده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم، افزود: قوانینی مثل ارزش افزوده، نظام مالیاتی، نظام تامین اجتماعی یا نظام بانکی امروز به چالش تولید تبدیل شده‌اند و باید حل شوند. فضای صادراتی گره های زیادی دارد که بازار صادراتی از جمله بازار چهارصدمیلیون تومانی اطراف ما را از تولیدکنندگان دریغ نموده است؛ اگر اراده ملی وجود داشته باشد می توان این مشکلات را حل کرد و مجلس باید در این رابطه بانی شود. باید یک اراده ملی در جهت مصرف کالای ایرانی و تولید کالای رقابت ‌پذیر از نظر کیفی و هزینه های تمام شده ایجاد شود.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم شاغل در یک جا تولیدکننده هستند و در جایی مصرف کننده؛ یکجا تولید کالا یا ارائه و تولید خدمات می نمایند و در جای دیگر کالا و خدمات دریافت می کنند در روایت داریم که آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند؛ کارمند و پرسنلی که در هر پستی خدمات ارائه می کنند اگر بهره وری 20 دقیقه ای یا یک ساعت در روز را به 6 تا 8 ساعت افزایش دهد باید و حق او است که در جای دیگر خدمات یا کالای خوب ایرانی نیز دریافت کند و آن موقع است که به ملتی مصمم برای ساخت کشور و ایجاد رونق در تولید و اشتغال تبدیل خواهیم شد.

راهی جز مدیریت منابع آب موجود و تامین نقدینگی مورد نیاز برای تامین و مدیریت آب مورد نیاز مردم نداریم
وی با یادآوری کمبود بارش‌ها در کشور، گفت: راهی جز مدیریت منابع آب موجود و تامین نقدینگی مورد نیاز برای تامین و مدیریت آب مورد نیاز مردم نداریم تا تابستان امسال را پشت سر بگذاریم. استان کرمان مشکل آب دارد و برای جلوگیری از قطعی آب باید فکری کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: تابستان سال گذشته که وضع بهتری داشتیم در شهر زرند و برخی روستاها قطعی آب را داشتیم و باید در این رابطه چاره ای اندیشید.

امیری خامکانی با اشاره به زلزله‌ سال گذشته کوهبنان و راور، گفت: زمستان را مردم به سختی سپری کردند؛امیدواریم بازسازی منازل مردم تا تابستان انجام شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم، ضمن تقدیر از مصوبات دولت در خصوص زلزله، گفت: هنوز در زرند برای بازسازی اماکن عمومی مانند بازار، دادگستری و زندان و همچنین مدارس ابلاغی صورت نگرفته است؛ بیمارستان زرند به طور کامل تخریب و تعطیل شد و امروز شهرستان به شدت  از نظر فضای بیمارستانی مشکل دارد و اگرچه قرار بود بیمارستان در حال ساخت تا پایان سال 96 تکمیل شود در این رابطه می طلبد سازمان مدیریت، وزارت راه و شهرسازی و بهداشت و درمان به عنوان بهره بردار باید اقدامات مناسب را انجام دهند.

عضوکمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: با تلاش های انجام شده در بودجه سال جاری و با مدیریت جدید صندوق بازنشستگان فولاد انتظار می رود مستمری و حقوق بازنشستگان و همچنین  شاغلان معادن زغال سنگ به روال عادی بازگردد و به موقع پرداخت شود.
وی تصریح کرد: پیمانکاران و شرکت ها در واحدهای صنعتی و معدنی منطقه نیز حقوق پرسنل و کارگران خود را در اولویت قرار دهند و به موقع پرداخت کنند در قانون برنامه نیز تاکید شده که پیمانکاران و شرکت ها، نیروهای بومی را در اولویت اشتغال قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود:در این وانفسای بیکاری در استان کرمان و شهرستان های زرند و کوهبنان ظرفیت های خوبی برای اشتغال وجود دارد که باید مدیریت شود.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، خواستار رفع موانع بخش معدن استان کرمان به ویژه معادن ذغال سنگ برای ایجاد اشتغال شد و گفت: یک تفسیر اشتباه از حکم چهار درصد مشاغل سخت و زیان آور مصوب مجلس موجب تعطیلی اغلب واحدها از جمله تعدادی معادن زغال سنگ شده است و در زمانی که همه دنبال اشتغال زایی هستند برخی از کارفرمایان برای فرار از پرداخت مبالغ  کلان در پایان کار، نزدیک بازنشستگی واحد را تعطیل و کارگران را بیکار می کنند و هیچکدام از دو هزار خانه مسئول نیز دنبال حل مشکل نیستند؛ اگر تنها 100 میلیارد نقدینگی به صنعت زغال سنگ تزریق شود با آن هم صنعت نجات پیدا می کند و هم مشاغل جدید تحقق می یابد در این رابطه چندین نامه و جلساتی تشکل شد اما بانک ها در این زمینه همکاری نمی کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زیدآبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
خوب نظارت کنید دیگه. ببینید توی گهر زمین چه خبره؟ !!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)