کد خبر: ۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه رفسنجان گفت: دوری از جناح‌بندی‌های سیاسی‌، برخورد با مفسدان اقتصادی از ‌ویژگی‌های دستگاه قضایی است و این دستگاه در صدور حکم از جو‌سازی‌ها ‌هراسی نباید داشته باشد.
امام جمعه رفسنجان گفت: دوری از جناح‌بندی‌های سیاسی‌، برخورد با مفسدان اقتصادی از ‌ویژگی‌های دستگاه قضایی است و این دستگاه در صدور حکم از جو‌سازی‌ها ‌هراسی نباید داشته باشد.

به گزارش فارس حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رفسنجان با اشاره به تعامل با نظام اسلامی اظهار داشت: همکاری‌های اطلاعاتی مردم با نظام اسلامی اهمیت دارد، این اطلاعات خیلی می‌تواند در آرامش و امنیت کمک کند.

وی گفت: ساختن یک نظام اجتماعی خوب و با داشتن مناسبات اجتماعی و قابل اعتماد متقابل در این زمینه است که معمولا در دو محور می‌توان به آن پرداخت‌.

وی بیان کرد: دو محور عمل متقابل‌ و عفو در تعاملات وجود دارد که عفو بهتر از انتقام است، تنها عدل کافی نیست، گر‌چه جامعه اسلامی به عدل نیاز دارد اما سطح تمدن احسان است.

رمضانی‌پور افزود: صله‌رحم‌، گذشت‌، انفاق‌، صدقه‌، اصلاح ذات‌البین و. .. از آموزه‌های دینی است که باید به آن توجه کنیم و در زندگی به ‌کار گیریم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اصلاح ذات‌البین اصل مهم نظام اجتماعی است.

وی با اشاره به  امر مشاوره و وکالت تصریح کرد: کسانی که طعمه مشاوره‌های بد شده بودند به ما شکایت کردند که برخی مشاوران از رسالت خود تجاوز می‌کنند و حکم می‌دهند که ادامه این زندگی بی فایده است.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر‌نشان کرد: یکی از رسالت‌های وکیل به هم رساندن دو نفر به یکدیگر است‌، مشاوران هم باید در زمینه رفع مشکل دو نفر تلاش کنند.

وی با اشاره به روز قوه قضائیه افزود: فلسفه تشکیل شورهای حل اختلاف مختومه کردن پرونده‌ها در این شورا‌ و کاهش حجم پرونده‌های  دادگستری است.

رمضانی‌پور گفت: هر قاضی به طور متوسط در استان کرمان به بیش از یک هزار پرونده رسیدگی کرده در صورتی که هر قاضی روزی به یک پرونده باید رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری یکی از مسئولیت‌های مهم دستگاه قضایی  است، افزود: با این حجم پرونده‌ها فرصتی نمی‌ماند که دستگاه قضا در این زمینه کاری انجام دهد.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت یاد شهید بهشتی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی شهید مظلوم انقلاب بود که هفتم تیر سال 60 توسط یک توطئه به شهادت رسید.

وی اذعان کرد: بیش از 300 هزار نفر شهید و بیش از یک میلیون جانباز توسط جنایات آمریکا در کشور ما وجود دارد.

وی ادامه داد: در سخنان رهبر فرزانه انقلاب در ملاقات با مسئولان و کارگزاران نظام به این مهم اشاره شد، رهبر فقط در زمینه مذاکره هسته‌ای در صورت کاهش تحریم‌ها اجازه دادند.

رمضانی‌پور عنوان کرد: تحریم‌ها عرصه را برای مردم تنگ نکرده با مدیریت خوبی که در کشور وجود دارد، امیدواریم رکود هم در کشور از بین برود‌.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به وظایف دستگاه قضایی اظهار داشت: اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان از کارهای بزرگ دستگاه قضایی است.

وی تاکید کرد: توجه به مفاسد اقتصادی و رسیدگی سریع و دقیق‌، جدیت در صدور حکم و اجرای آن و نهراسیدن از جو‌سازی‌ها‌، برگزاری جلسات و اعلام نتایج آن به مردم از وظایف دستگاه قضا‌ است.

رمضانی‌پور متذکر شد: دوری از جناح‌بندی‌های سیاسی‌، برخورد با آقازاده‌ها و مفسدان اقتصادی، ویژه‌خورها ‌و دانه درشت‌های اقتصادی از  ویژگی‌های این دستگاه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)