کد خبر: ۲۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست استانداری کرمان :
سرپرست استانداری کرمان گفت: مسئولان با مدیریت جهادی خود نباید اجازه دهند روند اجرای هیچ پروژه ای تعطیل شود به ویژه اینکه مردم نیز همکاری بسیار خوبی دارند.
سرپرست استانداری کرمان گفت: مسئولان با مدیریت جهادی خود نباید اجازه دهند روند اجرای هیچ پروژه ای تعطیل شود به ویژه اینکه مردم نیز همکاری بسیار خوبی دارند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدائی پس از بازدید ار روند بازسازی واحدهای خسارت دیده در شهرستان کوهبنان در جلسه ستاد بازسازی شهرستان کوهبنان و شورای هماهنگی بانک های استان افزود:  بازسازی کوهبنان باید در اسرع وقت به اتمام برسد.
وی بر تسریع در پرداخت تسهیلات به مردم تاکید کرد و گفت: باید با همدلی تلاش کنیم تا مشکلات مردم در اسرع وقت حل شود.

وی ادامه داد: مشکلات مردم و وضعیت اقلیمی منطقه باید همواره مد نظر باشد زیرا سختی هایی را برای مردم ایجاد می کند که حتی یک روز تسریع در انجام امور، اقدامی اثرگذار خواهد بود.

فدائی اظهار کرد: مدیران و بانک ها بسیجی کار کرده اند و لازم است که در این برهه از زمان که مردم شهرستان کوهبنان با دشواری هایی روبرو هستند نیز بسیجی و جهادگونه کار کنند و عذر هایی مانند کمبود نیرو و امکانات قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلی مدارس حتی می توان از همکاری معلمان نیز برای توسعه خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم.

سرپرست استانداری کرمان گفت: بانک ها بنا بر این دارند که ضمانت و وثیقه معتبر دریافت کنند لیکن تاکید شده که در این زمینه نهایت همکاری با مردم به منظور تسریع در روند پرداخت ها انجام شود و در مواقعی که لازم است به ضمانت زنجیری اکتفا کنند.

فدائی از مردم صبور، شریف و خوب کوهبنان نیز تقدیر کرد و ادامه داد: مردم این شهرستان در زمان وقوع حادثه و هم اکنون نیز با صبر و متانت به دولت کمک کردند تا بتوان مشکلات موجود را رفع کرد و در حقیقت از این آزمون الهی سرافراز بیرون آمدند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در شهرستان کوهبنان قابل حل است، اظهارداشت: روند اجرایی نیمی از واحدهای در دست احداث کند است و به جز مسائل فنی ساخت وساز، دلیلی برای تعطیلی یا کندی روند اجرا پذیرفته نیست.

وی بر تعیین شیفت عصر بانک ها به منظور تسریع در روند پرداخت تسهیلات از ساعت 16 الی 19 تاکید کرد و ادامه داد: بانک ها نیز باید در پرداخت تسهیلات به روز باشند.
وی گفت: در این نشست مقرر شد بانک صادرات تا 15 تیرماه ابلاغ تسهیلات باقی مانده را دریافت کرده و بانک رفاه نیز 1050 مورد تسهیلات باقیمانده را پرداخت کند.
وی بر تعیین برنامه زمان بندی برای اتمام بازسازی واحدهای خسارت دیده در کوهبنان نیز تاکید کرد.


مامور به خدمت رسانی به مردم هستیم
امام جمعه کوهبنان گفت: همه ما مامور به انجام بندگی خداوند و خدمت رسانی به بندگان خداوند هستیم و هر میزان که بیشتر کار کنیم، رضایت خداوندی نیز بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام جعفری افزود: در این زمین لرزه همه نیروها آزمایش شده، کارایی خود را دیده و با ضعف ها و نقاط قوت آشنا شدند و در حقیقت دراین زمین لرزه همه مورد آزمایش الهی قرار گرفتند.
فرماندار کوهبنان نیز گفت: در زمین لرزه اخیر به دو هزار و 200 واحد خسارت وارد شد و بلافاصله خدمات امدادی و اسکان موقت در اسرع وقت انجام شد .

حسین سالاری بیان کرد: در حین اسکان موقت ارزیابی واحدهای خسارت دیدده انجام شد و در ادامه تامین اعتبارات لازم برای بازسازی نیز انجام و زیرساخت های مورد نیاز ساخت و ساز نیز تامین شد.
وی بیان کرد: توزیع کانکس از سوی بنیاد مسکن انجام شد و در مرحله بعد واحدهایی که نیاز به کانکس و اسکان موقت داشتند دریافت کردند تا آرامش روانی خانواده ها حفظ شود.
وی اظهار داشت: روند اجرایی کار به نحوی است که به زودی تعدادی از واحدهای بازسازی شده افتتاح خواهد شد.

سالاری کمبود نیروی اداری در  سیستم بانکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال جاری برای پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات معیشتی با مشکل مواجه شده ایم و این پرداخت ها سرعت مطلوبی ندارد.
 
* 400 واحد خسارت دیده کوهبنان در مرحله نازک کاری قرار دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: 400 واحد خسارت دیده در شهرستان کوهبنان، مرحله سقف به طور کامل احداث شده و در مراحل نازک کاری قرار دارد.

علی اکبر سلطانی نژاد افزود: در زلزله 30 آذرماه در کوهبنان به 2 هزار و 200 واحد خسارت وارد شده است که از این تعداد 700 واحد به طور کامل تخریب شده بود که تاکنون 1600 واحد پی کنی شده و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار واحد در شهرستان کرمان در آستانه افتتاح است، ادامه داد: برای یک هزار و دو  واحد فونداسیون به طور کامل احداث شده و در 700 واحد نیز اسکلت نصب شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع 400 میلیون ریال وام با کارمزد 4 درصد و به همراه 60 میلیون ریال بلاعوض و 10 میلیون تومان وام معیشیتی به خسارت دیدگان این زمین لرزه در شهر کوهبنان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در روستای جور و روستاهای اطراف نیز 300 میلیون ریال وام با کارمزد چهاردرصد، پنج میلیون تومان بلاعوض و 10 میلیون تومان نیز وام معیشیتی پرداخت شده است.
سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: نقشه، نظارت و صدور پروانه تا 80 متر برای تمامی واحدهای خسارت دیده رایگان بوده و از سوی بنیاد مسکن انجام شده است.

وی گفت: همچنین آوار برداری واحدهای خسارت دیده نیز به صورت رایگان انجام شده است.
وی تصریح کرد: توزیع سیمان رایگان نیز یکی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور سرعت بخشی به احداث واحدها بوده است.

سلطانی نژاد یادآور شد: در زمان بروز این حادثه در حوزه زیرساخت ها با مشکل جدی مواجه بوده ایم که با همکاری همگانی مشکلات موجود برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه اسکان موقت و اضطراری در فصل بسیار سخت و دشواری بود، گفت: با اساس مصوبه هیات وزیران در شهرستان کوهبنان بانک های ملی، سپه و ملت به عنوان بانک های عامل تعیین شده بودند.

وی افزود: شهر کوهبنان دقیقا روی گسل احداث شده است و به همین دلیل در پیشنهاد به هیات وزیران نگاه احداثی به جای تعمیرات داشته ایم.

زمین لرزه 1396 کوهبنان با شدت 5.2 در مقیاس ریشتر در ساعت 20 و 34 دقیقه 30 آذرماه رخ داد که خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.
برچسب ها: کوهبنان ، فدایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)