کد خبر: ۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طی یک سال و نیم گذشته پرونده مطبوعاتی در دستگاه قضایی استان کرمان تشکیل نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طی یک سال و نیم گذشته پرونده مطبوعاتی در دستگاه قضایی استان کرمان تشکیل نشده است.

به گزارش فارس فرشید فلاح صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی کنترل ورودی پرونده‌ها به سیستم قضایی کشور است.

وی با اشاره به اینکه میزان ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی می‌تواند شاخص وضعیت فرهنگی در کشور باشد، بیان داشت: کاهش پرونده‌های ورودی به یکی از دغدغه‌های دست اندرکاران نظام تبدیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: ما به عنوان ارشاد اسلامی به دنبال امنیت شغلی برای فرهنگیان شاغل در عرصه فرهنگ هستیم و به همین علت تعامل با سیستم قضایی را ضروری می‌دانیم.

فلاح اضافه کرد: باید با راهکارهایی مانند تعامل، پیشگیری و جلوگیری از رفتارهایی که می‌تواند به تشکیل پرونده قضایی تبدیل شود، سعی کنیم به کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا و به امنیت جامعه فرهنگیان و اهالی مطبوعات کمک شود.

وی تصریح کرد: طی یک و نیم سال گذشته در بخش مطبوعات پرونده‌ای در دستگاه قضایی استان کرمان نداشته‌ایم و یکی از اتفاقاتی که منجر به این شد تا پرونده وارد شده به دستگاه قضایی در بخش مطبوعات نداشته باشیم به علت تعاملی است که بین جامعه مطبوعاتی ایجاد شده است.

فلاح ابراز داشت: علاوه بر تلاش‌هایی که برای تعامل و یادآوری قوانین صورت گرفته است، همچنین اهالی مطبوعات علیه یکدیگر دست به پرونده‌سازی نزده‌اند و ریشه آن تشکیل خانه مطبوعات و تعامل جامعه مطبوعاتی است.

وی افزود: موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان بر تشکیل خانه مطبوعات تاکید داشت و امروز خوشحالم که 6 ماه از فعالیت این خانه می‌گذرد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: همچنین در بخش چاپخانه‌ها، موسسات فرهنگی و هنری و کانون‌های آگهی و تبلیغات هم همین مشی را دنبال کرده‌ایم و سیستم‌هایی تشکیل می‌شوند که قبل از مطرح شدن مشکلات در دستگاه قضایی بتوانند مسائل را حل و فصل کند

فلاح تصریح کرد: ما در اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان باید با تعامل با سیستم قضایی و از راه آموزش تلاش کنیم، مسائل حقوقی و قانونی را برای قشرهای مختلف تبیین شود تا زمینه کاهش جرم و اختلاف را در جامعه فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعامل معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با ارشاد اسلامی خوب است و خشت اول جلسات فرهنگ خانواده در این جلسات بر زمین گذاشته شد، یادآور شد: نشست‌های آموزش فرهنگ خانواده در حال برگزاری است.

فلاح خاطرنشان کرد: متقاضی هستیم در حیطه فعالیت‌های فرهنگی برای پیشگیری از وقوع جرم فعالیت بیشتری داشته باشیم و طرح نشست‌های آموزش فرهنگ خانواده را در سراسر استان کرمان گسترش دهیم تا مردم شهرستان‌ها هم از این طرح بهره ببرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)