کد خبر: ۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
موحد از وجود 12 هزار و 800 نفر در زندان‌های استان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش دارد که نگران کننده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان از افزایش طلاق در استان کرمان و شهرستان سیرجان به عنوان یک معضل یاد کرد و بیان داشت: از هر شش ازدواج در کرمان یک طلاق داریم، اما در سیرجان از هر چهار ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود.

به گزارش گفتارنو یدالله موحد در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق وجدید دادگستری سیرجان که با حضور رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان، امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وجمعی از مسئولین شهرستان سیرجان اظهار داشت: استقلال قضائی، قانون‌مداری و سلامت دستگاه قضائی مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است.

شهید بهشتی معمار نظام قضائی کشور است
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با گرامیداشت هفته قوه قضایی از شهید بهشتی به عنوان نابغه روز‌گار و تدوین کننده قانون اساسی اسلامی یاد کرد و افزود‌: شهید بهشتی از پایه‌گذاران قوه قضائیه در جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: قانون اساسی هرملت وهرنظام سیاسی،اساسی ترین وسرنوشت سازترین کاری است که بایستی صورت گیرد وقانون اساسی را می توان یادگار شهید بهشتی برای ملت ایران دانست.

این مقام ارشد قضائی با بیان اینکه شهید بهشتی به معمار نظام قضائی کشور شناخته می شود،ابراز داشت: دستگاه قضائی به برکت خون شهداء مسیر تعالی وتوسعه قضائی را برای دستیابی به اهداف هفتگانه مقرر در اصل 156 قانون طی می کند.

اقتدار دستگاه قضائی بر توانایی بر اجرای عدالت واستواری بر موضع احقاق حق تاکید دارد
رئیس کل دادگستری کرمان مسیر قوه قضائی را توجه به فرمان و فرمایشات رهبری اعلام کرد و افزود‌: در هیچ گروه سیاسی نیستیم و مستقل عمل می‌کنیم و فقط سیاست‌های قوه قضائیه نظام و دستورات و توصیه‌های رهبری نظام ملاک عمل ما است.

وی تاکید کرد بایستی در مقابل عوامل مخدوش کننده استقلال قضاء از جمله تهدید ،تطمیع،تعارف وفشار های جو عمومی ایستاد و بر موضع حق پافشاری کرد.

وی با اشاره به اینکه اقتدار دستگاه قضائی به معنای قدرت در ادبیات سیاسی نیست ،افزود: اقتدار دستگاه قضائی بر توانایی بر اجرای عدالت واستواری بر موضع احقاق حق تاکید دارد ویکی از اصولی که بدون آن اجرای صحیح عدالت امکان پذیر نیست،استقلال قضائی وبی طرفی قاضی است.

فرهنگ قانون مداری رمز توسعه ،قوام و دوام جامعه است
رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه معیار وخط کش عدالت قانون است، عنوان کرد:قانون گریزی موجب هرج ومرج وبی نظمی در جامعه می شود وآسیب ها وخسارات  فراوانی را به جامعه تحمیل می کند و فرهنگ قانون مداری رمز توسعه ،قوام و دوام جامعه است.

سلامت دستگاه قضائی مورد تاکید است
موحد اهمیت سلامت دستگاه قضائی را فوق العاده مهم دانست وافزود:سلامت قوه قضائیه،سلامت جامعه وسایر دستگاه های اجرایی کشور را به ارمغان می آورد.

وی اعلام داشت:در زمینه تضمین سلامت دستگاه قضائی اقدامات وساز کار های خوبی در سطح قوه قضائیه صورت پذیرفته است و کوچکترین فسادی در قوه قضائیه چه اخلاقی،مالی قابل قبول وتحمل نیست.

رویکرد ابتدایی دستگاه قضائی زندان نیست
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه رویکرد ابتدایی حوزه قضا زندان نیست، افزود: زندانی قبل از اینکه خودش رنج ببرد، خانواده و همسر و فرزندش در ناراحتی هستند و فشارهای زیادی را در جامعه تحمل می‌کنند.

موحد از وجود 12 هزار و 800 نفر در زندان‌های استان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش دارد که نگران کننده است.

نماینده ارشد دستگاه قضائی استان کرمان اعلام کرد: سالیانه به طور متوسط قریب به 600هزار نفر وارد زندان‌های کشور می‌شوند که قضات بایستی تاجایی که قانون به آنها اجازه داده است از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند.

وی بیان داشت: قضات ما باید کسانی که جرائم خشن و یا مخل نظم و امنیت جامعه هستند به زندان ببرند، رویکرد ابتدایی حوزه قضا زندان نیست و باید اختلافات را در مرحله ابتدایی حل کرد و به صلح و سازش رساند.

به ازای هر 4 ازدواج یک طلاق در سیرجان ثبت می شود
وی از افزایش طلاق در استان کرمان و شهرستان سیرجان به عنوان یک معضل یاد کرد و بیان داشت: از هر شش ازدواج در کرمان یک طلاق داریم، اما در سیرجان از هر چهار ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود.

موحد عنوان کرد: در برخی از استان‌ها از هر سه ازدواج یک طلاق داریم که باید راهکارهای آموزشی و مشاوره‌های قبل از ازدواج و بعد از آن در برنامه‌ریزی باشد، در طلاق‌های توافقی فوری رای ندهیم و کمک به سازش شود.  

این مقام ارشد قضائی استان کرمان افزود: خوشبختانه در شهر کرمان با راه اندازی مراکز مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین وفرستادن زوجین قبل از طلاق به این مراکز توانسته ایم 4 درصد کاهش طلاق داشته باشیم.

برقراری عدالت،فلسفه وجودی تشکیل حکومت های دینی است
موحد فلسفه وجودی حکومت در نگرش دینی  وحاکمیت اسلامی را برقراری عدل،خدمتگزاری به مردم به ویژه مظلومان است تا مردم در سایه حکومت عدل دینی در کمال آرامش وامنیت امکان رشد وتعالی وعبودیت خداوند متعال را داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری، افزود: اجرای عدالت در اعمال،اخلاق و رفتار و عقاید انسان‌ها تاثیر می گذارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در تعریف قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه قوه ای است مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی مردم و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه است.

وی  تحقق عدالت اسلامی، رسیدگی به دعاوی و اختلافات مردم و تلاش در جهت حل و فصل آنها،احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و اقدام مناسب در پیشگیری از وقوع جرم را از وظایف مهم قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان پایداری وقوام هرمکتبی را متناسب با میزان استواری آن بر مبنای فکری واعتقادی آن مکتب دانست وافزود:رمز جاودانگی وپویای مکتب حیات بخش اسلام نیز این انطباق دارد.

دادگستری استان کرمان در زمینه حمایت از سرمایه گزاری پیشگام است
موحد تاکید کرد: دادگستری استان در زمینه حمایت از سرمایه گزاری، ایجاد امنیت عمومی و امنیت اجتماعی، مقابله بافساد و تعامل وهمکاری با سایر دستگاه ها پیشگام است.

این مقام ارشد قضائی استان سیرجان را یک شهر اقتصادی عنوان کرد و گفت‌: هر شهری ظرفیتی دارد و باید با همکاری و همدلی مسئولان این حوزه تقویت شود و باهم افزایی بین دادگستری و سایر دستگاه ها به مردم خدمت رسانی کنیم.

وی خطاب  به قضات وپرسنل دادگستری استان کرمان گفت: تکریم ارباب رجوع، سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها همراه با دقت لازم و برنامه‌ محوری در انجام امور قضائی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

موحد تصریح کرد: مردم باید در دادگستری احساس آرامش و عدالت کنند و ادارات و دادسراها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که مردم معطل نمانند و به این اعتقاد برسند که زیر سایه عدالت قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: باید با عملکرد قضات و دادگستری در هر منطقه، مردم در مسیر تعالی و با کمال آرامش حرکت کنند و اگر ظلمی هم بر آنان رفته یقین حاصل کنند اینجا به عدالت رسیدگی شده است.

موحد از قضاوت برخی نشریات در تصمیم‌گیری‌های حوزه قضائی  انتقاد کرد و گفت‌: بدترین محکمه، محکومیت رسانه‌ای است که از چهارچوب قانون مطبوعات فراتر رفته و خط قرمزها را رعایت نمی‌کنند و حکم می‌زنند و می‌نویسند.

رییس کل دادگستری استان کرمان  سیرجان را از شهرهای موفق استان در عملکرد قضایی و دادستان سیرجان را نمونه در عملکرد قضایی در استان عنوان کرد و ادامه داد: امسال 34 هزار پرونده به دادگستری سیرجان وارد شده که هر قاضی به طور متوسط به یک هزار و 500 پرونده رسیدگی کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)