کد خبر: ۲۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمان:
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان مردم را مهمترین عنصر انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران یک سازمان مردم نهاد بزرگ است زیرا این انقلاب را مردم به وجود آوردند و آن را پیش بردند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان مردم را مهمترین عنصر انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران یک سازمان مردم نهاد بزرگ است زیرا این انقلاب را مردم به وجود آوردند و آن را پیش بردند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، محمدصادق بصیری شامگاه سه شنبه در گردهمایی سازمان‌ های مردم نهاد به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با اشاره به گزیده ای از تفسیر سوره فجر افزود: فجر به معنای گشایش نور در ظلمت است لذا این ارتباط معنایی موجب شده تا برخی از مفسرین آغاز ماه محرم و حرکت عظیم امام حسین (ع)، عید سعید قربان را با عنوان 'فجر' نامگذاری کنند که مبنای نامگذاری دهه فجر نیز هست.
وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر، یادآورشد: انقلاب اسلامی ایران یک جوشش و خروش است و همچنین در مکتب اهل بیت (ع) جوشش، خروش، فریاد و حرکت وجود داشته و دارد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تصریح کرد: هرگاه انسان تاریکی‌ های دل خود را پاک و روشنی در دل خود ایجاد ‌کند، نوعی فجر است لذا هرگونه روشنی در دل تاریکی می‌ تواند دلالت بر فجر داشته باشد.
بصیری با اشاره به اینکه در چنین ایامی بود که فریادی از فریادرسی به گوش مردم رسید و ملت بزرگ ایران با حرکت خود فجر را آفریدند، خاطرنشان کرد: مهمترین عنصر انقلاب اسلامی مردم هستند بنابراین می توان از انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان مردم نهاد بزرگ یاد کرد زیرا این انقلاب را مردم بوجود آوردند و آن را پیش بردند.
وی یکی از مهمترین وظایف دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری را ایجاد پیوند بین دولت و مردم عنوان کرد و گفت: آفرین به جوانان ما که با تاسی از فرمان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در سازمان های مردم نهاد (NGO) کار کرده و زحمت می کشند.
** حل مسائل اجتماعی مستلزم مشارکت و خواست مردم است
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این آئین با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: افزایش مشارکت اجتماعی یکی از دستاوردهای مهم چهل ساله انقلاب اسلامی است.
زهرا موسی پور با اشاره به اینکه سازمان ‌های مردم نهاد در راستای افزایش سرمایه‌ های اجتماعی فعالیت می‌ کنند ضمن اینکه سازمان‌ های مردم نهاد قانون‌گرا هستند، یادآورشد: قبل از پیروزی انقلاب حدود 600 انجمن خیریه در کشور وجود داشت اما امروز حدود 20 هزار سازمان مردم نهاد در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت 6 هزار و 800 سازمان مردم نهاد دارای مجوز از وزارت کشور، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا سال 1392 حدود چهار هزار و 200 سازمان ‌های مردم نهاد از وزارت کشور مجوز دریافت کرده اند که این آمار از سال 1392 تاکنون به 2 هزار و 200 سازمان مردم نهاد افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان به فعالیت 130 هزار تشکل اجتماعی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود 90 هزار هیات مذهبی، حدود پنج هزار کانون قرآنی، حدود سه هزار انجمن اسلامی، 24 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد، 6 هزار موسسه فرهنگی و هنری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت اخذ کرده و سه هزار انجمن اسلامی در سطح کشور فعال است. 
موسی‌ پور، سازمان ‌های مردم نهاد را بسترسازان مشارکت اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: وجود سازمان‌ های مردم نهاد در کشور نشان از آن است که مردم پای انقلاب هستند و هرکجا که کار به مردم سپرده شود به خوبی انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان ‌های مردم نهاد تشکیلات غیر دولتی، سیاسی و غیرانتفاعی هستند و ضمن آنکه تشکیلاتی هستند که کار را خالصانه و برای رضای خدا انجام می دهند لذا اخلاص در عمل این سازمان‌ها باعث حرکت شتابان آنها شده است.
دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان در سال 1367 با مدیریت محمدعلی گلاب زاده راه اندازی شده است که در آستانه چهلمین بهار انقلاب اسلامی، 30 سالگی خود را با حضور مدیران سابق خود، نمایندگان سازمان های مردم نهاد و جمعی از مسئولان استان جشن گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)