کد خبر: ۳۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل غله استان کرمان در گفت و گو با گفتار نو اعلام کرد:
مدیر کل غله استان کرمان با بیان اینکه کمبود آرد در بازار صحت ندارد گفت: ما هیچ گونه کمبودی در زمینه آرد نانوایی و آرد شیرینی نداریم و ذخایر استراتژیک در حوزه گندم و سایر کالاها ی اساسی به اندازه کافی وجود دارد.
گفتارنو/گروه اقتصاد:

مدیر کل غله استان کرمان با بیان اینکه  کمبود آرد در بازار صحت ندارد گفت: ما هیچ گونه کمبودی در زمینه آرد نانوایی و آرد شیرینی نداریم و ذخایر استراتژیک در حوزه گندم و سایر کالاها ی اساسی به اندازه کافی وجود دارد.

به گزارش گفتار نو، مجید نژاد بیگلری اظهار داشت: نانوایی هایی که در سطح استان فعال هستند دولتی، آزاد پز با مجوز و آزاد پز بدون مجوزهستند. 

نژاد بیگلری در گفتگو با گفتارنو تصریح کرد: نانوایی های دولتی بر اساس ضوابط خاصی سهمیه آرد خود را از طریق اداره غله استان دریافت می کنند اما  نانوایی های آزاد پز با مجوز از اول دی ماه  از طریق اداره غله استان آرد خود را تامین می کنند این در حالی است که قبلا به صورت آزاد از هرجایی می توانستند آرد مورد نیازشان را تهیه کنند.  

وی افزود: حدود 10 درصد آزاد پز ها  از داخل استان آرد می خریدند و 90 درصد از خارج استان آرد مورد نیازشان را خریداری می کردند. 

مدیر کل غله استان افزود: نانوایی های آزاد پز دارای مجوز می توانند در سامانه ای که ما برایشان در نظر گرفته ایم ثبت نام کنند و بر اساس خود اظهاری میزان آرد مورد نیازشان را به صورت قانونی از ما دریافت کنند. 

وی در خصوص  قیمت آرد برای نانوایی های دولتی و آزاد پز گفت:  دولتی ها هر کیسه آرد را با قیمت 35 هزار تومان خریداری می کنند یعنی هر کیلو آرد 800تومان و آزاد پز های دارای مجوز که نیمه یارانه ای هستند می توانند  هر کیسه آرد را 50 هزار تومان و هرکیلو آرد را 1250 تومان خریداری کنند. 

نژاد بیگلری در ادامه افزود: قیمت آرد در بازار آزاد که آزاد پز ها قبلا تهیه می کردند از 48 هزار تومان تا 56 هزار تومان متفاوت بود و هر استانی نرخ خاص خود را داشت و درحال حاضر در استان کرمان هر کیسه آرد 50 هزار تومان معامله می شود. 

وی در خصوص نانوایی های آزاد پز فاقد مجوز گفت: این نانوایی ها نمی توانند در این سامانه ثبت نام کنند لذا سعی در ایجاد شایعه در خصوص کمبود آرد دارند. 

نژاد بیگلری در ادامه خاطرنشان کرد: حدود 300 نانوایی آزاد پز غیرمجاز در سطح شهر شناسایی شده است و مقید شده است که اتاق اصناف اسامی آنها را به اماکن اعلام کند تا آنها را پلمپ کند. 

مدیرکل غله استان در خصوص شناسایی نانوایی های دولتی و نانوایی های آزاد پز دارای مجوز و فاقد مجوز گفت: نانوایی های دولتی دارای تابلو و در آبی و سفید هستند و نان را به نرخ یارانه ای می دهند. 
وی در ادامه افزود: نانوایی های آزاد پز دارای مجوز تابلو و در به رنگ قرمز و سفید است و نانوایی های غیر مجاز فاقد هرگونه رنگ و علائم و مجوز خاصی هستند. 

نژاد بیگلری با بیان اینکه استفاده از آرد نول در نانوایی ها غیر مجاز است گفت: آرد نول به هیچ عنوان در نانوایی های دولتی و آزاد پز استفاده نمی شود و در صورت مشاهده حتما برخورد می شود.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر نظارت ها به صورت جدی بر نانوایی های آزاد پز دارای مجوز اعمال می شود، قیمت مصوب به آنها داده شده است و اگر گران فروشی کنند با آنها برخورد می شود. 






 







 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)