کد خبر: ۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
صداوسیما آن‌چنان که انتظار می‌رفت٬ از مذاکره‌کنندگان کشورمان حمایت نکرد و این رویکرد جناحی و یک‌سویه تا به امروز ادامه دارد.
یک استاد روابط بین‌الملل گفت: صداوسیما آن‌چنان که انتظار می‌رفت٬ از مذاکره‌کنندگان کشورمان حمایت نکرد و این رویکرد جناحی و یک‌سویه تا به امروز ادامه دارد.

جعفر قامت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ با اشاره به روند مثبت مذاکرات هسته‌ای گفت: آنچنان که از شواهد و قرائن پیداست، در صورتی که در ساعات آتی مشکل خاصی پیش نیاید و مخالفان و دلواپسان توافق موفق به خارج کردن مذاکرات از مسیر منطقی خود نشوند و اراده سیاسی لازم برای حصول نتیجه وجود داشته باشد، می‌توان نسبت دستیابی به توافقی جامع امیدوار بود.

این استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه خاطرنشان کرد: در این مذاکرات٬ آخرین تلاش‌های دلواپسان برای ممانعت از امضای توافق نهایی صورت گرفت و متاسفانه با آغاز دور جدید مذاکرات توسط تیم مذاکره‌کنندگان دولت «تدبیر و امید» شاهد بودیم عده‌ای که به عنوان دلواپسی برای منافع ملی، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از روند مذاکرات به کار بستند.

وی افزود: دلواپسان هسته‌ای که در حقیقت تنها دلواپس منافع شخصی و جناحی خود هستند، بنابر انگیزه‌های اقتصادی و ایدئولوژیکشان که عملاً‌ در تضاد با توافق بین‌المللی و همسو با ادامه تحریم‌ها بود، اقدام به تخریب روند مذاکرات کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی و امور بین‌الملل با انتقاد از سیاست‌های غیرمنطقی دولت احمدی‌نژاد، تصریح کرد: به یک تعبیر می‌توان تمام اقدامات و فعالیت‌های دولت روحانی را در راستای خنثی کردن قطعنامه‌های شش‌گانه‌ای دانست که احمدی‌نژاد موکداً آنها را کاغذپاره‌هایی بی‌ارزش می‌خواند.


این استاد دانشگاه با اشاره به رویکرد سیاسی و جناحی صداوسیما و تولید برنامه­‌های انتقادی یک‌طرفه علیه تیم مذاکره‌کننده هسته‌­ای، یادآورشد: متاسفانه با وجود حمایت چندین و چندباره و صریح مقام معظم رهبری از روند مذاکرات، صداوسیما همچنان در راستای اهداف سیاسی خاصی فعالیت می‌کند و آن‌چنان که انتظار می‌رفت٬ از مذاکره‌کنندگان کشورمان حمایت نکرد که این رویکرد جناحی٬ انتقادی و یک‌سویه را تا به امروز نیز ادامه داده‌است.

قامت در پایان تصریح کرد: جریان منتقد دولت٬ علیرغم ادعای ولایت‌مداری٬ تنها قائل به منافع شخصی و جناحی خود بوده و نه اعتقادی به منافع ملی دارد و نه توجهی به حمایت‌های صریح رهبری می‌کند.
برچسب ها: صداوسیما ، مذاکرات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)