کد خبر: ۳۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان با تاکید براینکه کرمان در حوزه گردشگری نیازمند یک جهش اساسی است؛ از آمادگی استان برای همکاری درخصوص جبران عقب ماندگی های حوزه گردشگری خبر داد.
استاندار کرمان با تاکید براینکه کرمان در حوزه گردشگری نیازمند یک جهش اساسی است؛ از آمادگی استان برای همکاری درخصوص جبران عقب ماندگی های حوزه گردشگری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدجواد فدائی شامگاه چهارشنبه در دیدار معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان استان کرمان در حوزه گردشگری، افزود: وجود هفت اثر ثبت جهانی (یک سوم آثار تاریخی) و هفت هزار اثر تاریخی شناخته شده نشان از بخشی از امکانات بالقوه استان کرمان در حوزه گردشگری است.

وی با تاکید براینکه نرخ سرمایه گذاری به ازای هر شغل در حوزه گردشگری استان کرمان پائین است، خاطرنشان کرد: کارهای بزرگی در حوزه گردشگری استان کرمان طی سالیان گذشته انجام نگرفته است لذا انتظار می رود سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور پیشنهادات و برنامه های خود را برای جهش استان کرمان در حوزه گردشگری ارائه نماید.

استاندار کرمان با اشاره به تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری شرق استان، یادآورشد: با توجه به اینکه 40 درصد ارزش افزوده منابع معدنی، در استان کرمان است اما نرخ بیکاری در این استان یازده و نیم درصد است که اصلا مطلوب نیست.

در حوزه گردشگری رکورد قابل ملاحظه ای را شاهد بودیم 
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور  نیز در این دیدار به ایام پرکار، پرتنش و پراسترس نوروز 98 و بحث بحران سیل در برخی از استانها و تلخ شدن کام همگان در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: در روزهای نخستین سال 98 در حوزه گردشگری رکورد قابل ملاحظه ای را شاهد بودیم اما با بحران سیل در برخی از نقاط کشور، رشد 45 درصدی گردشگران به 5 درصد کاهش یافت.

محمد خیاطیان با اشاره به متضرر شدن و بهره مندی برخی از استانها در حوزه گردشگری بر اثر بحران سیل، افزود: کرمان یکی از استانهایی بود که در این ایام، در حوزه گردشگری بهره لازم را برد و در حال حاضر وضعیت گردشگری در سطح استان مناسب است.

وی ارزآوری در حوزه گردشگری را به عنوان یکی از بهترین و ممکن ترین راه های برون رفت کشور از وضعیت نامناسب اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بدلیل نبود قوانین و مقررات خاص خود، برای تامین منابع سالیانه سازمان دچار مشکلاتی است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآورشد: در طول سال حدود هفت میلیون گردشگر وارد ایران می شوند که هزینه قابل ملاحظه ای بابت صدور ویزا از آنان دریافت می شود اما باید دانست که هیچ درصدی از این وجه به سازمان میراث فرهنگی اختصاص نمی یابد.

خیاطیان با ابراز گلایه مندی از اینکه حتی بخشی از منابع عوارض خروج از کشور نیز برای توسعه زیرساخت های گردشگری به سازمان میراث فرهنگی کشور اختصاص نمی یابد، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور از منظر قانونی نسبت به سایر سازمان ها عقب است لذا به دنبال آن هستیم تا قوانین و مقررات خاص این سازمان را وضع نموده و منابعی برای سازمان ایجاد کنیم.

وی با تاکید براینکه فضای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باز است و در این راستا تسهیلات خوبی پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: طی بازدید از هتل های سطح شهر کرمان، اشغال این هتل ها در ایام تعطیلات نوروز به صد و ده درصد رسیده بود.

برچسب ها: گردشگری ، کرمان ، فدائی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)