کد خبر: ۳۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتار نو شایعه استفاده از سنگ دان مرغ در کبابی های کرمان را بررسی کرد
آنالیز صنف فایده ای ندارد و اگر دولت می خواهد شایعات برداشته شود بایستی امکاناتی را برای رستوران داران و کبابی ها در نظر بگیرد و مواد اولیه شان را تأمین می کند.

گفتار نو/ مرضیه قاضی زاده:

کباب سیخی 8 هزار تومان، ، هر جور حساب کنید این قیمت با  گوشت 120 هزار تومانی هم خوانی ندارد، اما روز به روز بر تعداد رستوران ها و کبابی هایی  مختلفی که با این نرخ  غذا می فروشند افزوده می شود.

این در حالی است که هر کیلو گوشتی بدون استخوان ، چیزی در حدود 100 تا 150 گرم هم ضایعات دارد و برای تولید کباب هم به غیر از هزینه گوشت هزینه های دیگری هم چون آشپز، برق و گاز و اجاره  مغازه وجود دارد. همین مسئله است که  منجر شده تا   این روزها شایعه تخلف کبابی ها از جمله استفاده از سنگ دان مرغ و ... در کبابی ها بیش از پیش پر رنگ شود.  

رئیس صنف کبابی ها در پاسخ به این پرسش که نحوه تعیین قیمت در کبابی ها چگونه است، می گوید: وقتی قیمت گوشتی100 هزار تومان است وسهمیه گوشت هم به این کبابی ها داده نمی شود چه طور می توان به آن ها قیمت داد .

به گزارش گفتار نو، علی گرامی فر در این رابطه می افزایدقیمت در چلو کبابی ها  در حال حاضر  رقابتی است و رقابت هم بر سر قیمت است و هر چه نرخ کمتر باشد بهتر است.

نایب رئیس این صنف نیز با تاکید بر این نکته که استفاده از سنگ دان مرغ و غیره در کبابی ها شایعه است ، می گوید: اگر کل اتحادیه ها چه رستوران داران و چه چلو کبابی ها را سهمیه بندی کنند و سهمیه هر صنف را به خودشان بدهند جلوی این شایعات گرفته می شود.

یدالله پورمنعی در پاسخ به سوال خبرنگار گفتار نو مبنی بر اینکه  نحوه  آنالیز این صنف برای قیمت هر سیخ کباب چگونه است،  به هزینه های این صنف اشاره می کند و می گوید: اگریک کبابی  10 کیلو گوشت از قصاب بگیرد حدود یک میلیون تومان هزینه اش می شود و این درحالی است که از این گوشت حدود نیم  تا یک کیلو ضایعات هم دارد و  به غیر از هزینه گوشت هزینه کارگر ، ذغال،  گاز و غیره هم وجود دارد که همه این ها هزینه سنگینی را به کبابی تحمیل می کند.

 پور منعی با طرح این سوال که اگر کبابی روزانه 5 کیلوکباب بفروشد با این هزینه ها  چقدر می تواند سود کند؟گفت: با کاهش قدرت خرید ، میزان فروش هم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است .

او در ادامه خاطر نشان می کند: آنالیز ما فایده ای ندارد و اگر دولت می خواهد شایعات برداشته شود بایستی امکاناتی را برای رستوران داران و کبابی ها در نظر بگیرد و مواد اولیه شان را تأمین می کند.

رئیس صنف کبابی ها ضمن رد هر گونه تخلف در رابطه با  کیفیت و نوع گوشت،  از پایان آمدن حاشیه سود در این صنف می گوید  و اظهار می دارد: در سال گذشته به دلیل نبود فروش و بالا بودن هزینه ها 100 نفر از این صنف انصراف داده اند.

او در ادامه می افزاید: در فروردین ماه  هم با  افزایش قیمت های موجود درجامعه ،  تا کنون بین 10 تا 15 نفر از این صنف انصراف داده اند.

برچسب ها: کبابی ها ، سهمیه گوشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)