کد خبر: ۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: شرط اعطای هرگونه معافیت مالیاتی تسلیم اظهارنامه مالیاتی است‌.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: شرط اعطای هرگونه معافیت مالیاتی تسلیم اظهارنامه مالیاتی است‌.

به گزارش فارس از کرمان، امرالله عابدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی مباحث مالیاتی، عدم اطلاع‌رسانی کامل و جامع و فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

وی بیان داشت: توسعه فرهنگ مالیاتی در بین اقشار جامعه و مودیان مالیاتی یک وظیفه ملی است و همه گروه‌ها و دستگاه‌ها باید برای آن کار کنند.

عابدی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 80 درصد مودیان مالیاتی در استان کرمان اظهارنامه مالیاتی ارائه می‌دهند، عنوان کرد: جامعه باید به اندازه‌ای از اهمیت مالیات مطلع باشد که فرار از آن را به عنوان دیگر تخلفات، امری ناپسند بداند.

وی افزود: در سطح کشور 42 اداره کل مالیاتی فعالیت دارد که با توجه به برنامه‌ عملیاتی از نظر وصول درآمد مالیاتی و رسیدگی به آمار کارکردی سنجیده و امتیازبندی می‌شوند.

عابدی تصریح کرد: کرمان 2.4 تا 2.5 درصد از کل وصولی مالیات کشور را دارد و با این شرایط رتبه 12 تا 14 کشور است، اما به لحاظ امتیازبندی سازمانی در رتبه 22 قرار دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با تاکید بر اینکه تمام مالیات دریافتی در استان هزینه می‌شود، گفت: در سال 92 حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در کرمان تحقق یافت، اما 2 هزار میلیارد تومان هزینه‌های استان شامل عمرانی و جاری بوده است.

وی ابراز داشت: این آمار نشان می‌دهد که ما علاوه بر درآمدهای استانی، از درآمدهای ملی نیز برای استان و جبران کمبودها استفاده کرده‌ایم.

عابدی آخرین مهلت ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی را 31 تیر ماه عنوان کرد و گفت: این کار در راستای طرح جامع مالیاتی است و اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیکی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: نیازی به مراجعه مودیان به اداره نیست و از طریق دفاتر پیشخوان دولت و کافی‌نت‌ها که آموزش‌های لازم را دیده‌اند، ارسال اظهارنامه مالیاتی صورت می‌گیرد.

عابدی ابراز داشت: ثبت‌نام مودیان مالیاتی برای دریافت شماره اقتصادی آغاز شده که در این زمینه همکاری چندانی صورت نگرفته است و در کرمان عقب‌تر از دیگر ادارات کل هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان بیان داشت: بخش فناوری سازمان با حداکثر توان برای حل و فصل مشکلات ثبت‌نام اقتصادی آماده شده است و اگر مودی ثبت‌نام نکند در اظهارنامه مالیاتی خود با مشکل مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مودیانی که ثبت‌نام آنها ناقص است برای تکمیل آن به اداره کل مراجعه کنند تا بتوانند اظهارنامه مالیاتی خود را در روزهای پایانی به راحتی تسلیم کنند.

عابدی افزود: در جلسه‌ای که با اتحادیه‌های صنفی شهر کرمان و شهرستان‌های استان داشتیم با همکاری اتاق اصناف، توافق‌نامه تبصره پنج ماده 100 امضا شد.

وی ابراز داشت: بر این اساس مودیان بند «ج» که مالیات آنها زیر یک میلیون تومان بوده، اگر هشت درصد به آن اضافه کنند، مالیات سال 93 آنها قطعی می‌شود.

عابدی ادامه داد: مودیانی که بین یک تا 3 میلیون تومان مالیات در سال قبل داشتند با اضافه کردن 12 درصد و ‌مودیانی که‌ بالای 3 میلیون تومان مالیات قطعی سال گذشته آنها بوده با اضافه کردن 18 درصد، مالیات عملکرد 93 آنها قطعی شده و هیچ‌گونه رسیدگی دیگری انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: طبق توافق‌نامه چهار درصد پرونده‌های زیر یک میلیون تومان، هشت درصد پرونده‌های مالیاتی بین یک تا 3 میلیون تومان و 12 درصد پرونده‌های مالیاتی بالای 3 میلیون تومان به صورت موردی بررسی و رسیدگی می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان اظهار داشت: بهترین شرایط برای اینکه ماموران مالیاتی زیاد دخالتی در تشخیص نداشته باشند، استفاده از تسهیلات تبصره پنج ماده 100 است.

عابدی افزود: عمده مودیان ضعیف ما در مالیات‌ زیر یک میلیون می‌توانند با افزایش هشت درصد مالیات خود را قطعی کنند.

وی عنوان کرد: شرط اعطای هرگونه معافیت مالیاتی تسلیم اظهارنامه مالیاتی است‌ و در غیر این صورت معافیت مالیاتی شامل وی نمی‌شود.

عابدی ادامه داد: موسسات خیره و عام‌المنفعه، انتشاراتی، هنری، مجامع حرفه‌ای، انجمن‌ها و احزاب اگر اظهارنامه مالیاتی ندهند از معافیت‌های مالیاتی که در قانون برای آنها در نظر گرفته شده، برخوردار نمی‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ابراز داشت: 60 درصد درآمدهای مالیاتی استان کرمان مربوط به اشخاص حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی، 25 تا 30 درصد مربوط به حقوق و دستمزد، پنج درصد مربوط به مشاغل و مابقی شامل سایر مالیات‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی شامل 32 فرآیند کاری است، تصریح کرد: دو فرآیند این طرح شامل آماده‌سازی بسترهای فیزیکی و نصب و راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری در کرمان انجام شده است.

عابدی گفت: آماده‌سازی بسترهای فیزیکی به میزان 97 درصد در کرمان محقق شده و راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری طرح نیز از مردادماه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات سازمان مالیاتی در زمینه شناسایی مودیان به دلیل عدم وجود سامانه یکپارچه و استاندارد بود که در حال حاضر این امر محقق شده و با کاهش دخالت نیروی انسانی در وصول درآمدهای مالیاتی از فسادهای احتمالی جلوگیری می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان اظهار داشت: سال گذشته در استان کرمان 86 هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت کردیم که تعداد پرونده‌های مالیاتی ما حدود 110 هزار مورد است.

عابدی با اشاره به اینکه 250 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور گزارش شده است، افزود: شفاف نبودن قوانین، عدم دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی و نبود جرم مالیاتی از دلایل فرار مالیاتی است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های فرار مالیاتی شرکت‌های کاغذی هستند که عملا وجود خارجی نداشته و تنها معاملات روی کاغذ صورت می‌گیرد.

عابدی ادامه داد: در سال‌های گذشته هر فرد با هر توان مالی و اجتماعی و دریافت یک کد اقتصادی اقدام به تاسیس یک شرکت می‌کرد که با این کار عملا وصول مالیات برای آن شرکت امکان‌پذیر نبود.

وی افزود: با اصلاح در قوانین مالیاتی، فرار از مالیات به عنوان یک جرم شناخته می‌شود و طبق قانون نیز با فرد متخلف برخورد قضایی می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

وزارت بهداشت: اعتبار درمان رایگان مصدومان تصادفاتی کامل پرداخت نمی‌شود

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

سومین همایش بزرگ دوقلوها و چندقلوهای سیرجانی

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)