کد خبر: ۳۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم رفسنجان و انار مطرح کرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح می کند: استفاده از روش‌های نوین تجاری و حفظ و پایداری قیمت در شرایطی که رشد تورمی باعث شده کالاهای غیرضروری از سبد خانوار حذف شوند مهمترین راهکاری است که می‌تواند به کمک فعالان تجار و تولید کنندگان بیاید.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  معتقد است نگاهی به شرایط تجارت در زمان های بحرانی سراسر دنیا نشان می دهد، که برخی ظرفیت تولید و خدمات خود را متناسب با کاهش تقاضای مشتریان و برای بقا در شرایط تشدید رکود کاهش می دهند، اما به نظر می رسد بازار ایران از گذشته به علت اتکا به روش‌های سنتی تبلیغاتی و عدم توجه به بازاریابی و بازارسازی های آکادمیک نتوانسته تجارت و تولید خود را در داخل و خارج از کشور بهبود سیستماتیک دهد .

احمد انارکی محمدی،خاطر نشان می کند: در زمان بحران های اقتصادی باید تغییرات استراتژی بر روی بازاریابی و فنون تجارت صورت گیرد و فروش محصول و توزیع آن باید با خلاقیت و با کمترین هزینه های ممکن برای مصرف کننده فراهم شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح می کند: استفاده از روش‌های نوین تجاری و حفظ و پایداری قیمت در شرایطی که رشد تورمی باعث شده کالاهای غیرضروری از سبد خانوار حذف شوند مهمترین راهکاری است که می‌تواند به کمک فعالان تجار و تولید کنندگان بیاید.

انارکی محمدی همچنین می افزاید: بهترین راهکار برای ماندن در بازار در شرایطی که تولید و رکود در جامعه سایه انداخته است تغییر رفتار مشتریان و تطبیق با تغییر رفتار مشتریان و استفاده از روش های موثر فروش کالاها و خدمات است به نوعی که مصرف‌کننده موجب شود که خرید ضروری برای خانواده خود انجام داده است.
استفاده از تبلیغات مقایسه ای در ایران مستلزم بازگشت به قانون ثبت اختراعات ۱۳۸۶ هست که بر اساس" بند الف ماده ۴۰" قانون مذکور" استفاده از هر علامت که در ایران ثبت شده باشد، توسط هر شخص غیر از مالک علامت مشروط به موافقت مالک آن است "،به موجب "بند ب "همان ماده "مالک علامت ثبت شده می‌تواند در صورت استفاده دیگران از علامت در صورتی که مسبوق به اجازه نباشد و یا ارتکاب عملی که عادتاً منتهی به نقض حقوق شود اقامه دعوا نماید، این حقوق شامل موارد استفاده از علامت می‌شود که شبیه علامت ثبت شده است و استفاده از آن برای کالا یا خدمات مشابه ممکن است موجب گمراهی عموم شود."

توسل به راهبرد تبلیغات مقایسه از کشور به کشورهای دیگر بسته به قواعد و هنجارهای فرهنگی اجتماعی اقتصادی و قانونی و حقوقی متفاوت است ؛سیاست مقایسه ای در جذب مخاطبان خود و توسعه کسب و کارهای تجاری نقش حیاتی ایفا می‌کند .

در این روش با مقایسه کیفیت و کمیت به طور کلی هر خصوصیتی که در جذب و اقدام مصرف‌کننده نقش کلیدی داشته باشد اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

به گفته این نماینده مجلس یکی از آسیب هایی که در حوزه تبلیغات تجاری وجود دارد و قوانین متعدد در نهادهای مختلف در این حوزه است که ضروری است تا هرچه سریع‌تر قانون تبلیغات با در برگیری کامل توسط مجلس به تصویب برسد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)