کد خبر: ۳۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه ای استان:
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه ای استان، گفت: از مردم تقاضا داریم اسناد وقفی خود را تحویل دهند چرا که این اسناد افتخاری است برای استان. از موقوفات که داریم به طور مثال چهار مکان وقف بوده است اما یک سند به ما تحویل دادند.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه ای استان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: اولین رویکرد ما در مسائل فرهنگی و اجتماعی در کشور و شهرستان ها و استان این است که هیئت امنای پویا تری داشته باشیم و حوزه مدیریتی امامزاده ها را مورد بازنگری قرار دهیم.

به گزارش گفتارنو، اسماعیل تدینی خاطرنشان کرد: در حوزه پروژه های عمرانی باید با یک معیار اصولی که متناسب با نیاز روز است پیش برویم. در همین راستا در هر بقعه ای یک مهندس ناظر از خود شهر به صورت افتخاری انتخاب می شود که بر مسائل عمرانی نظارت می کند و اگر بقعه ای طرح جامعی نداشته باشد هزینه های آن را مردود می کنیم.

وی به مراکز افق اشاره کرد و گفت: مراکز افق در بقاع متبرکه موظفند علاوه بر کارهای فرهنگی اجتماعی در حوزه خدمات خیریه ای نیز فعالیت کنند.

تدینی اضافه کرد: ما موقوفاتی که آزاد است را در بقاع متبرکه متمرکز می کنیم و مراکز افق افراد را در محل مشخص می کنند که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نباشند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه ای گفت: اعزام مبلغ از وظایف ذاتی ما نیست اما استقرار مبلغ در مکان‌هایی که بسیار محروم هستند و کسی آنجا نمی‌رود و در امامزاده‌ها با با اداره اوقاف است.

وی همچنین به طرح نشاط و معنوی اشاره کرد و گفت: از ۱۳ تیر تا ۲۲ مرداد طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه و ۴۴ امامزاده آغاز می‌شود. ۲۵ خرداد ثبت نام آغاز شده است و تاکنون ۶ هزار نفر ثبت نام کردند.

تدینی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم اسناد وقفی خود را تحویل دهند چرا که این اسناد افتخاری است برای استان. از موقوفات که داریم به طور مثال چهار مکان وقف بوده است اما یک سند به ما تحویل دادند.

تدینی اعلام کرد: واگذاری اراضی اوقاف ممنوع شده است فقط در صورتی واگذار می‌شود که اشتراکی باشد به طور مثال ۵۰۰ هکتار از آن اوقاف و ۵۰۰ هکتار از آن متقاضی.

وی همچنین رویکرد جدید اوقاف را کار با مراکز دانش بنیان اعلام کرد و گفت: سرمایه از ما کار از آنها و اعلام کردیم اگر طرح دارید به اوقاف بیایید.

تدینی افزود: در بخش علم وفناوری از دانشگاه ها گلایه داریم، چرا در بخش علم و دانش که وقف است کار نمی کنند. دانشگاه هاروارد آمریکا نیز وقفی است، و 38 میلیارد دلار ارزش املاک آن در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: ما در بخش علم و دانش و اقتصاد هم می توانیم کار کنیم همه اش که مسجد و قبرستان و روضه و مرغ و عدس پلو نباید باشد.

مدیر کل اداره اوقاف، با بیان اینکه وقف نسخه ای است که می تواند کشور و جامعه اسلامی را نجات دهد، گفت: ۶۰ درصد شهر کرمان 6 دنگ، 2 دنگ و یک دنگ وقف هستند.

تدینی تصریح کرد: وقف توسط خود مردم ایجاد شده است و توسط همین مردم هم باید حفظ و حراست شود. اوقاف مالک خصوصی ملک فردی هست که وقفش کرده است سازمان اوقاف خصوصی است نه دولتی.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری به یک ملک پروانه داده است در حالی که مالک آن ملک ماییم حق تفکیک و افراض داده است و آب و برق و گاز گرفته است ما به دادگاه مراجعه می‌کنیم چندین سال طول می کشد.

تدینی یادآور شد: در زمان شاه اولین حربه ای که به کار میگرفتند؛ اصلاحات ارضی بود به این دلیل که موقوفات را بفروشند و انقلاب سفید و اینکه خانم ها رای بدهد همه فیلم بود، چرا که می گفتند شیخ ها از درآمد آنها استفاده می‌کنند و علیه شاه حرف می‌زنند.

مدیر کل اداره اوقاف در پایان گفت: سازمان اوقاف برنامه ای برای دانشگاه علوم قرآنی ندارد اگر اعتبارات دولتی و وقف قرآنی داشته باشیم می توانیم دانشگاه علوم قرآنی را پیش ببریم. در سفر اخیر وزیر ارشاد مقرر شد در اعتبارات ملی امسال مبلغ 1 میلیارد تومان به احداث دانشگاه اختصاص یابد .

برچسب ها: اداره اوقاف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)