کد خبر: ۳۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فعال گردشگری استان کرمان مطرح کرد:
یک پیشکسوت و فعال گردشگری استان کرمان گفت: گردشگری مقوله چند وجهی و پیچیده‌ای است که باید در این راستا نیازها را بشناسیم و برای پاسخ به آنها برنامه ریزی جامع و دقیقی داشته باشیم و برنامه های مقطعی و شتابزده گردشگری کرمان را به جایی نمی رساند.

یک پیشکسوت و فعال گردشگری استان کرمان گفت: گردشگری مقوله چند وجهی و پیچیده‌ای است که باید در این راستا نیازها را بشناسیم و برای پاسخ به آنها برنامه ریزی جامع و دقیقی داشته باشیم و برنامه های مقطعی و شتابزده گردشگری کرمان را به جایی نمی رساند.

غلامرضا نیک رو افزود: گردشگران اتفاقی به شهر ما نمی آیند و سفر آنها با هدف قبلی و برنامه ریزی شده است، اگر نتوانیم به آنها خدمات مناسبی ارائه کنیم، به صنعت گردشگری استان لطمه فراوانی خواهیم زد.

وی با اشاره به ضعف در زیرساخت‌های مختلف گردشگری کرمان اظهار داشت: به طور مثال معابر شهری ما برای عبور و مرور گردشگران استاندارد نیست، ما هنوز در مرکز استان پیاده راه استاندارد و مناسب برای تردد گردشگر نداریم و این در حالیست که شهرهای شاخص گردشگری دنیا امکانات و زیرساخت‌های شهری بسیار خوبی برای مسافران و گردشگران فراهم کرده اند.

این کارشناس گردشگری کرمان تصریح کرد: منظر اماکن مهمی ما مانند دانشگاه، هتل و سایر مراکز گردشگری شهر کرمان در نقاطی واقع شده که به دلیل ساخت و سازهای غیر استاندارد به چشم نمی آیند و گردشگران معمولاً از آنها بی خبر می‌مانند.

وی ادامه داد: هتلداری ما بسیار ضعیف است و بسیاری از الزامات استاندارد در آنها رعایت نمی‌شود و برای حل این مشکل جوانان تحصیلکرده متخصص این صنعت باید بجای افراد نا آگاه به کار گمارده شوند.

نیک روز با بیان اینکه حدود ۵۰ سال سابقه فعالیت در حوزه گردشگری را دارم تاکید کرد: تجربه برخورد با گردشگران به من نشان داده که اگر گردشگران با رضایت مکان توریستی را ترک کنند به طور حتم بهترین تبلیغ برای جذب گردشگری است.

وی با بیان اینکه یک گردشگر به امکانات حداقلی و اولیه نیاز دارد افزود: در برخی مناطق گردشگری استان امکانات و سرویس دهی بسیار ضعیف است، بطور مثال در منطقه کویرلوت که ثبت جهانی هم شده است از خدمات اولیه مثل سرویس بهداشتی خبری نیست.

پیشکسوت گردشگری کرمان با بیان اینکه رونق اقتصادی مهمترین مزیت ورود گردشگران به یک منطقه است اظهار داشت: محصولات و صنایع دستی کرمان برای گردشگران متنوع و جذاب است و باید با ارائه در بسته بندی‌های مناسب جذابیت فروش آنها را بالا ببریم.

وی تصریح کرد: حمل و نقل گردشگری در کشور و کرمان وضعیت مناسب و استانداردی ندارد، بطور مثال گردشگران ترجیح می‌دهند با قطار سفر کنند، اما امکانات ریلی و قطار ما قدیمی و ناکافی است.

نیک روز با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری استان کرمان گفت: اطلاع و تسلط زبان و برخورد خوب از نیازهای اولیه ارتباط با یک گردشگر محسوب می‌شود، خوشبختانه مردم کرمان در برخورد با گردشگران بسیار میهمان نواز، مردم دار هستند.

این فعال گردشگری کرمان بیان کرد: ماندگاری گردشگران در استان‌هایی مانند یزد، فارس و اصفهان به یک هفته می‌رسد، اما در کرمان ۲ الی سه شب بیشتر نیست که باید با معرفی جاذبه‌های بیشتر و امکانات مناسب این ماندگاری را افزایش بدهیم.

وی افزود: گردشگر خارجی که به کرمان سفر می‌کند، دنبال هتل لوکس و مجلل نیست، اماکنی نظیر اقامت گاه بوم گردی برای آنها جذابیت بیشتری دارد که استان کرمان در این بخش عملکرد خوبی دارد.

نیک رو تصریح کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی برای صنعت گردشگری حیاتی است، ما هنوز نتوانستیم به درستی جاذبه‌های کرمان را معرفی کنیم و این مهم باید به طور جدی در دستور کار مسئولان گردشگری استان قرار گیرد.

 

 

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)