کد خبر: ۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
وی در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه اکنون اینطور تلقی می‌شود که با توافق هسته‌ای باید از فردا شاهد ارزانی، کاهش شدید تورم و ... باشیم در حالیکه این تفکر عجولانه‌ای است بلکه باید صبر کرد تا به تدریج شرایط مطلوب شود.
یک فعال اصولگرا گفت: کشور و دولت ما به قول خود عمل خواهد کرد اما در پایبندی به تعهدات طرف مقابل تردید وجود دارد از این رو باید بیدار و مراقب باشیم.

جواد کمالی در گفت و گو با ایسنا منطقه کویر، در رابطه با توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 اظهار کرد: عزیزان ما در حوزه وزارت خارجه تلاش‌های زیادی را در طول مذاکرات و در سطح بین‌المللی انجام داده و تمامی فراز و فرودها را با مجاهدت و زحمات فراوان پشت سر گذاشتند که باید به نحو شایسته از آنها تقدیر و تشکر شود.

وی سپس با اشاره به اینکه در زمینه توافق، بحث تعهدات طرف مقابل هم مطرح است افزود: ایران تمامی تعهدات خود را پذیرفته، قبول کرده و قطعاً عمل هم خواهد کرد و تردیدی در اجرای تعهدات کشور ما وجود ندارد.

کمالی با اشاره به اینکه ما بر اساس اصول اعتقادی، ملی و وظیفه دینی خود مقید به اجرای تعهدات‌مان هستیم تصریح کرد: کشور و دولت ما به قول خود عمل خواهد کرد اما در پایبندی به تعهدات طرف مقابل تردید وجود دارد.

وی افزود: آیا به رغم سابقه دیرینه، کارشکنی، بهانه‌تراشی‌ها و برخوردهای نامطمئن آمریکا، تضمینی برای انجام تعهداتش وجود دارد؟ چراکه اگر ما به گذشته فکر کنیم مکن است سایه نا امیدی بر سر توافق حاکم شود اما اگر گروه 1+5، مجامع بین‌المللی و آمریکا به تعهدات خود عمل کنند قعطاً به نفع کل منطقه، جوامع بین‌المللی و تمامی کشورها می‌باشد.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار سابق کرمان گفت: آنچه که باید بیشتر توجه شود همین عدم اطمینان به طرف مقابل است که مبادا با بهانه‌های واهی رفتارهای گذشته خود را تکرار کنند، از این رو همین گذشته نامطمئن آمریکا و غربی‌ها به ما هشدارمی‌دهد که همواره بیدار و مراقب باشیم تا بعداً بازی را به هم نزنند، در حالیکه ایران حسن نیت خود را به همگان نشان داده و تاکید کرده است که به دنبال ساخت بمب اتم نیست بلکه منطقی و صلح‌طلب است.

وی در پاسخ به تاثیر لغو تحریم‌ها بر اوضاع کشور نیز گفت: به طور قطع هر فضای بین‌المللی که برای کشوری بسته شود مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد چه بسا که در طول سال‌ها شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها علیه کشور ما اعمال شد و می‌توان گفت این یک پدیده استثنایی در تاریخ بود.

کمالی تاکید کرد: بدون تردید باز شدن فضا در اوضاع کشور بسیار تاثیرگذار است اما بایستی توجه کرد که این عمل در چه مقطع زمانی انجام خواهد شد چراکه اگر غربی‌ها بخواهند روند لغو تحریم‌ها را زمان‌بر کنند تاثیرات آن در کشور ما کمتر خواهد بود و چنانچه به موقع این اتفاقات رخ بدهد تاثیرات بهتری را مشاهده خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه اکنون اینطور تلقی می‌شود که با توافق هسته‌ای باید از فردا شاهد ارزانی، کاهش شدید تورم و ... باشیم در حالیکه این تفکر عجولانه‌ای است بلکه باید صبر کرد تا به تدریج شرایط مطلوب شود.
برچسب ها: جواد کمالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کند

تغییرات قیمتی در بازار سکه، طلا و ارز

مصرف دخانیات به سن ۹ سالگی رسید / دختران نوجوان گروه هدف مافیای دخانیات

پیش بینی هواشناسی از وزش باد و گرد و خاک در کرمان

هشدار پلیس آگاهی کرمان در خصوص کلاهبرداری‌های پروژه هرمي اوربیت نتورک orbitnetwork

حکم مجازات تتلو صادر شد

بیش از 7700 مددجو از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند

پارسا پیروزفر با سریالی جدید به نمایش خانگی می‌آید

کرمانی‌ها سال گذشته بیش از 10 میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)