کد خبر: ۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
بررسی های صورت گرفته گویای آن است که در روز 23 تیرماه همزمان با پایان یافتن مذاکرات هسته ای، در توئیتر حدود 30 هزار توییت مرتبط با توافق منتشر شده است.
بررسی های صورت گرفته گویای آن است که در روز 23 تیرماه همزمان با پایان یافتن مذاکرات هسته ای، در توئیتر حدود 30 هزار توییت مرتبط با توافق منتشر شده است.

به گزارش ایسنا دور پایانی مذاکرات هسته‌ای از ششم تیرماه آغاز و با تمدید دو نوبت پس از ضرب‌الاجل 10 تیر، سرانجام روز سه‌شنبه 23 تیرماه 1394 پس از 18 روز بحث و گفت‌وگوی فشرده و جدی با دستیابی به توافق جامع هسته‌ای پایان یافت.

در دور پایانی پس از 13 سال وچهار ماه طولانی‌ترین مذاکرات و مساله سیاسی و بین‌المللی میان ایران و کشورهای غربی خاتمه یافت و دو طرف بر سر یک "برنامه جامع اقدام مشترک" به توافق رسیدند.

”سامانه هوشمند پایشگر” در یک فاز تحقیقاتی به بررسی دور پایانی مذاکرات ایران و 5+1 و حواشی آن در بسترهای خبر و شبکه های اجتماعی پرداخته که نتایج آن جالب توجه است.

آمارهای روی بستر توییتر نشان می دهد از روز ابتدایی یعنی ششم تیرماه 1394 تا بیست و سوم تیرماه بالغ بر یک میلیون محتوا توسط کاربران توییتر منتشر شده که به شناسایی و بررسی توییت های مرتبط با مذاکرات و توافق اقدام شده است. تنها در روز توافق یعنی 23 تیرماه، حدود 30 هزار توییت مرتبط با توافق منتشر شده که نشانگر رشدی 218 درصدی نسبت به روز قبل است.

تحلیل ها روی بستر توییتر نشانگر این است که که در این بازه زمانی، دکتر روحانی 1782 بار با منشن Rouhani_ir@ و جواد ظریف 1448 بار با منشن JZarif@ توسط کاربران توییتر مورد خطاب قرار گرفته‌اند. در بین سران خارجی مذاکرات وین نیز جان کری، وزیر امور خارجه امریکا با بیش از 328 بار خطاب توسط منشن JohnKerry@ در صدر سران خارجی مذاکرات قرار دارند. همچنین هشتک IranDeal# در صدر برترین هشتک های مورد استفاده کاربران توییتر در سطح جهانی قرار گرفت.

توییت سران خارجی باهشتگIranDeal # #IranTalkمنتشرشد. توییت انگلیسی ظریف در کمتر از یک ساعت حدود 4000بار بازنشر شد.

همچنین تا عصر روز 23 تیر، توییت ظریف بیش از 9000 بار برگزیده کاربران توییتر (Favourite) وبیش از 7500 بار بازنشر شد. اکانت منتسب به رییس جمهور، حسن روحانی بلافاصله توییت وزیر امور خارجه را ریتوییت وشروع به اطلاع‌رسانی در این زمینه کرد.

اما سامانه مذکور به بررسی تاثیر مذاکرات و توافق بر روی احساسات و افکار عمومی در بستر شبکه های اجتماعی با استفاده از شکلک های مورد استفاده کابران در محتواهای منتشر شده نیز پرداخته است. این تحقیقات نشان دهنده سیر صعودی استفاده از شکلک‌های شاد در طول بازه زمانی مذاکرات و رشد چند برابری این شادی در روز توافق است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)