کد خبر: ۳۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:البته مردم هم باید ترغیب شوند و تئاتردر سبد مصرفی خانوار قرار گیرد و این نیازمند فرهنگ سازی در زمینه هنر است که هر تئاتری می تواند معرف خود باشد و مخاطب جذب کند و او را به دیدن تئاتر های بیشتر جذب کند.

گفتارنو(goftareno.ir):

مخاطبان تئاتر محدود هستند/بعد از تایید شورای نظارت، ارشاد مجوز اجرا می دهد/برخی از مجوزها با دید نشاط اجتماعی صادر می شود/در بحث تبلیغات شهری و فضای اجرا به گروه های تئاتر کمک می کنیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در استان کرمان ۲۵ گروه تئاتر در حال فعالیت هستند ولی متاسفانه تئاتر در کرمان هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است و مخاطبان آن ها محدود است.

محمدرضا علیزاده، در خصوص وضعیت تئاتر استان کرمان گفت: در استان کرمان ۲۵ گروه تئاتر ثبت شده داریم که در گروه های الف، ب، ج تقسیم بندی شده اند و فعالیت می کنند.

۲۵ گروه تئاتر در استان کرمان فعالیت می کنند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در شهر کرمان گروه های فعال تئاتر ما در پلاتوی یادگاران صنعتی، پلاتوی مجتمع فرهنگی هنری و هم چنین فرهنگسرای کوثر اجرا می کنند ولی متاسفانه تئاتر در کرمان هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است و مخاطبان آن ها محدود است.

علیزاده در ادامه از نحوه نظارت ارشاد بر تئاترها گفت و تصریح کرد: مجوزهایی که در اداره کل ارشاد صادر می شود بر اساس تایید جایگاه های قانونی و شوراهای تخصصی است که کار را تایید می کنند و ما مجوز را صادر می کنیم.

وی ادامه داد: در هر شهری شورای نظارت بر نمایش وجود دارد که بر اساس ابلاغ دفتر هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اعضای آن که متشکل از ۵ کارشناس در زمینه های سیاسی، مذهبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی است مشخص می شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: روال کار نیز به این شکل است که این شورا ابتدا متن نمایشنامه ها را بررسی می کند و بعد از دیدن اجرای آن ها، تاییدیه خود را برای ما ارسال می کند و بعد از تایید این شورا ما مجوز را صادر می کنیم.

علیزاده در پاسخ به این سوال که چرا با وجود نظارت های مطرح شده برخی تئاتر ها حاوی کلمات رکیک و نامناسب می باشند اظهار کرد: برخی از مجوزها با دید نشاط اجتماعی صادر می شود ولی بازهم دلیل نمی شود که حاوی موارد خلاف شئونات و یا کلمات رکیک باشد که در این گونه موراد بازیگر درحین اجرا به صورت فی البداهه برخی کلمات غیر مجاز را مطرح می کند و در متن اولیه آن ها چنین کلماتی وجود نداتشه است.

وی تصریح کرد: در این موارد حتما تذکر داده می شود چرا که در هنگام مجوز گرفتن این کلمات نبوده است و قطعا نظارت ما باید در این گونه موارد بیشتر باشد.

طرح حمایتی ارشاد برای گروه های تئاتر استان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از طرح حمایتی خود برای تئاتر استان خبر داد و گفت: در تعاملی که بین ما و شهرداری شکل گرفته است قرار بر این شد در بحث تبلیغات شهری و فضای اجرا کمک هایی به گروه های تئاتر صورت بگیرد.

علیزاده تاکید کرد: البته مردم هم باید ترغیب شوند و تئاتردر سبد مصرفی خانوار قرار گیرد و این نیازمند فرهنگ سازی در زمینه هنر است که هر تئاتری می تواند معرف خود باشد و مخاطب جذب کند و او را به دیدن تئاتر های بیشتر جذب کند.

منبع: آرمان
برچسب ها: اداره ارشاد ، تئاتر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)