کد خبر: ۳۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل جدید آب منطقه‌ای کرمان در آئین معارفه:
مدیرعامل جدید آب منطقه‌ای کرمان گفت: «در این شرایط، متاسفانه هنوز دستگاه‌های پرمصرف آب برای مصرف بیش‌تر سبقت هم دارند؛ هم برای گرفتن پول و هم اجرای طرح‌ها در راستای اهداف سازمانی خود. اما آب نیاز به مدیریت و صدای واحد دارد».

مدیرعامل جدید آب منطقه‌ای کرمان تصریح کرد که در اکثر مناطق استان هیچ منبع پایداری برای تامین آب وجود ندارد.

 علی رشیدی، پیش از ظهر پنجشنبه، سوم مردادماه، در مراسمی که برای معرفی وی به‌عنوان مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان برگزار شد، گفت: «سهم استان کرمان از اقلیم کشور خشکسالی، گرمای سوزان و شدید و کم‌آبی و بی‌آبی است. این اقلیم باعث شده میزان ورودی و خروجی آب استان تراز منفی داشته باشد». وی افزود: «در این شرایط، متاسفانه هنوز دستگاه‌های پرمصرف آب برای مصرف بیش‌تر سبقت هم دارند؛ هم برای گرفتن پول و هم اجرای طرح‌ها در راستای اهداف سازمانی خود. اما آب نیاز به مدیریت و صدای واحد دارد».

وی با اشاره به تشکیل کمیته سازگاری با کم‌آبی در وزارت نیرو ادامه داد: «این کمیته، در راستای همین یک‌صدایی آب تشکیل شده و امیدواریم با جدیت و قوت کار خود را ادامه دهد».

وی اظهار کرد: «وضعیت آب استان کرمان بسیار بسیار وخیم است. ۹۱ ماه مسئول بودم و در روستاهای استان کار کردم و عمق فاجعه‌ی کم‌آبی و بی‌آبی را از هرکس بهتر می‌دانم».

رشیدی گفت: «یک روستا بوده که هفت حلقه چاه برای تامین آب آن حفر کردیم ولی به آب نرسیدیم یا اگر رسیدیم شش ماه بعد چاه‌ها خشک شد یا طرح‌های آبرسانی زیادی اجرا می‌کردیم که سه ماه بعد خشک می‌شد». وی تصریح کرد: «در اکثر مناطق استان هیچ منبع پایدار آبی وجود ندارد».

مدیرعامل جدید آب منطقه‌ای کرمان ادامه داد: «علیرغم تلاش‌های وزارت نیرو که در استان کرمان کوتاهی نکرده است و با وجود محدودیت‌های مالی و اجتماعی و آبی که وجود دارد ولی در تامین و توزیع آب زحمت زیادی کشیده شده است اما من امروز مدیریت منابع آب استانی را تحویل می‌گیرم که ۶۳ درصد جمعیت شهری آن دچار تنش شدید آبی هستند». وی افزود: «در آبفار سالانه دو هزار کیلومتر لوله‌گذاری داشتیم و ۱۸۰ مخزن احداث کردیم و اقدامات شبانه‌روزی فراوانی انجام شد ولی هنوز مشکل داریم».

وی با اشاره به گستردگی استان کرمان از وزارت نیرو خواست تا کرمان را به‌طور ویژه ببیند.

مدیرعامل جدید آب منطقه‌ای کرمان اظهار کرد: «اگر بحران جدی کشور کم‌آبی است چرا اعتبارات همه به سمت آب نمی‌آید؟».

رشیدی افزود: «در استان کرمان پروژه‌های متعدد آبی تعریف شده اما اکثر پروژه‌ها به دلیل مشکلات اجتماعی و قانونی یا مالی که بیش‌تر هم مالی است، تعطیل هستند».

وی ادامه داد: «در این ۹۱ ماه مسئولیتم، ماهیانه در ۱۲ روستا افتتاح داشتیم ولی در آب منطقه‌ای، در سال ۸۶ که من عضو هیات مدیره و معاون مالی بودم چندین پروژه را به مناقصه گذاشتیم، امروز بعد از ۱۲ سال هنوز ۳۰ یا ۴۰ درصد پیشرفت دارد و این مرا نگران کرده است». وی در این‌باره پروژه‌ی آبرسانی به شهر بم را مثال زد و اظهار کرد: «مشکلات بخش آب در استان نتیجه‌ی رفتارهای ما در طول سالیان دراز بوده و یک شبه حل نمی‌شود و من هم نمی‌توانم یک شبه آن را حل کنم اما تمام تلاشم را به‌کار می‌گیرم».

رشیدی سپس گفت: «با جیب دوخته و زبانی بسیار گویا و بسیار مقتدر و با همت تمام، در کنار همکاران خوب و باتجربه‌ی این شرکت، کارم را در آب منطقه‌ای به‌طور جدی دنبال می‌کنم».

وی یادآور شد: «بخش عمده‌ای از مشکلات آب منطقه‌ای را نمایندگان در سطح ملی باید حل کنند». مدیرعامل جدید آب منطقه‌ای کرمان تصریح کرد: «کاملا مستقلم و وامدار احدی نیستم و در برابر خواسته‌های غیرکارشناسی و نامعقول مقتدرانه می‌ایستم». وی با بیان این‌که برای تسریع در کار ارباب‌رجوع تمام توان و تلاشم را به‌کار می‌گیرم، افزود: «روستازاده‌ای هستم که از دل جامعه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری روستاها ۹۱ ماه مدیر آبفار بودم و در این مدت تمام توانم را گذاشتم. اهل گروه و باندها و رفیق‌بازی در سیستم اداری نیستم و در آبفار خودم را بین افکار بچه‌های خوشفکر و باهوش محصور کرده بودم و در این مسئولیت جدید هم این‌ط‌ور خواهم بود».

وی همچنین، خطاب به مدیرعامل مدیریت منابع آب ایران گفت: «سه ماه مقاومت کردم و سه، چهار بار برای پذیرش مسئولیت آب منطقه‌ای به شما نه گفتم. دو، سه استان دیگر هم به من پیشنهاد دادید ولی چون در روستاهای محروم استان با عشق و علاقه کار می‌کردم نه گفتم و از این بابت عذرخواهی می‌کنم». رشیدی اظهار کرد: «تا زنده‌ام مدیون کارکنان آبفار استان هستم».

 در این مراسم، ابراهیم علیزاده مدیرعامل سابق آب منطقه‌ای تودیع و علی رشیدی جایگزین وی شد. رشیدی که ۹۱ ماه مدیرعامل آب‌وفاضلاب روستایی استان بوده، صندلی خود را به محمد طاهری سپرد. طاهری اکنون همزمان مدیرعامل آب شهری و روستایی استان کرمان است. این همزمانی مسئولیت در پی تغییری است که در ساختار این دو شرکت آب روستایی و شهری رخ داده که قرار است هر دو در قالب یک شرکت فعالیت کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)