کد خبر: ۳۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان در گفتگو با گفتارنو مطرح کرد:
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعمل به کارگیری خودرو‌هایی زیر ۲۵ سال برای سرویس‌های مدارس به کار گرفته می‌شود، می‌گوید: دو سال قبل خواستیم که براساس یک مصوبه داخلی سن فرسودگی خودرو‌ها را ۲۵ سال اعلام کنند که ما البته همین را به استانداری کرمان فرستادیم، ولی گفتند که در قوانین مربوط به حمل و نقل چنین چیزی نیامده که ما این خودرو‌ها را از رده خارج کنیم و همچنین با توجه به کمبود خودرو ها‌ی سطح شهر، ما نمی‌توانیم چنین چیزی را قانونی کنیم و این خودرو‌ها کنار بگذاریم.
عمده تخلفات سرویس مدارس در حوزه آزاد بر هاست/ ابزار نگهدارنده‌ای برای سرویس‌های ازاد نداریم/ در حال حاضر شرط انتخاب خودرو مدارس، بر معاینه فنی است
گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:

با بازگشایی مدارس، فصل جدیدی از نگرانی‌ها برای والدین باز می‌شود، به غیر مشکلات تأمین مالی شهریه مدارس وسایل مورد نیازآن، انتخاب و تامین سرویس مناسب دغدغه دیگری است که همواره در شروع ماه مهر به کابوس خانواده‌ها تبدیل می‌شود.

اگر چه قانون کروکی برای مدارس مشخص شده، اما هنوز هم کم نیستند والدینی که به بهانه انتخاب بهترین مدرسه برای فرزند خود، کودکان خود را در مدرسه‌ای دور از خانه ثبت نام کردند و حال در ایاب و ذهاب فرزند خود دچار چالش شده اند.

دغدغه‌ای که گاه موجب می‌شود تا این خانواده‌ها به سرویس هاس آزاد بری روی آورند که البته از ضوابط خاصی هم پیروی نمی‌کنند. سرعت غیر مجاز و سوار کردن بیش از ۷ دانش آموز در یک ماشین سواری مثل پراید شاید تنها بخشی از این تخلفات باشد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این جمله که عمده تخلفات ما در حوزه آزاد بر هاست به گفتار نو می‌گوید: ما یکسری خودرو داریم که تحت پوشش ما هستند و با مدارس قرارداد می‌بندند؛ به این صورت که دانش اموزان در سایت ثبت نام می‌کنند و شرکت مربوطه به این دانش اموزان با رعایت ظرفیت مناسب سرویس می‌دهد، اما درکنار این سرویس‌ها یکسری از افراد که هیچ ارتباطی با ما ندارند از طریق آشنایی و روابط با والدین و بدون رعایت ظرفیت بچه‌ها را سوار می‌کنند.

ابراهیم روحی در ادامه می‌افزاید: ما ابزار نگهدارنده‌ای برای سرویس‌های آزاد نداریم و پلیس بایستی با ان‌ها برخورد قانونی داشته باشد، البته پلیس هم نمی‌تواند یک ماشینی رابه عنوان سرنشین اضافه بخواباند و به هر حال ان‌ها هم ابزار قانونی برای این امر ندارند؛ چرا که بردن یک ماشین به پارکینگ یک ضوابط خاصی دارد.

با توجه به دور زدن قانون کروکی مدارس توسط والدین از رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان پرسش شد که رفت و آمد و سرویس دهی به بچه‌های خارج از محدوده به چه صورت خواهد بود. روحی در پاسخ می‌گوید: شاید انگشت شمار باشد که فرضاً مدرسه‌ای در شهاب کرمان باشد و ما بخواهیم از هوانیروز پوشش دهیم و بگوییم نمی‌توانیم.

او در ادامه خاطر نشان می‌کند: شرکت‌ها سعی کردند تا با هماهنگی و تعامل با مدرسه ایاب و ذهاب دانش اموزان را پوشش دهند، به هر حال انتخاب مدرسه دست والدین است و والدین به هردلیلی این مدرسه را انتخاب کردند، اما به هر حال این قضیه مدیریت شده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، در خصوص مکانیزم انتخاب رانندگان و خودرو‌های سرویس مدارس به گفتار نو می‌گوید: در ایین نامه امده است که حتما ظرفیت خودرو باید ۴ نفر باشد و ما کمتر از ظرفیت ۴ نفر را نمی‌توانیم به عنوان راننده سرویس انتخاب کنیم.

روحی در ادامه مدعی می‌شود که نحوه سوار کردن دانش آموزان در سرویس‌های مدارس براساس ظرفیت مشخص شده در کارت خودرو است و به غیر از یک الی دو مورد استثنا، تمامی رانندگان این قوانین را رعایت می‌کنند.

روحی در پاسخ به این سوال که براساس چه مکانیزمی و چه افرادی برای سرویس مدارس انتخاب می‌شوند، به دستورالعمل‌ها و منشور حقوقی رانندگان اشاره می‌کند و می‌گوید: این شرکت‌ها باید شرکت‌های حقوقی باشند و شهرداری آن‌ها را معرفی می‌کند.

اگر چه رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در این گفتگو مدعی است که عمده تخلفات سرویس ها‌ی مدارس در حوزه آزاد بر هاست، اما شواهد امر گویای این مسئله است که تعداد حوادث در حوزه مینی بوس‌ها و سرویس‌های مجوز دار آموزش و پرورش نیز کم نبوده است.

روحی در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعمل به کارگیری خودرو‌هایی زیر ۲۵ سال برای سرویس‌های مدارس به کار گرفته می‌شود، می‌گوید: دو سال قبل خواستیم که براساس یک مصوبه داخلی سن فرسودگی خودرو‌ها را ۲۵ سال اعلام کنند که ما البته همین را به استانداری کرمان فرستادیم، ولی گفتند که در قوانین مربوط به حمل و نقل چنین چیزی نیامده که ما این خودرو‌ها را از رده خارج کنیم و همچنین با توجه به کمبود خودرو ها‌ی سطح شهر، ما نمی‌توانیم چنین چیزی را قانونی کنیم و این خودرو‌ها کنار بگذاریم.

او در ادامه خاطر نشان می‌کند: در حال حاضر شرط بر معاینه فنی است و خودرویی که در معاینه فنی بتواند کارتش را دریافت کند، می‌تواند خودروی سرویس مدرسه یا هر نوع کارخانه و شرکتی باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)