کد خبر: ۳۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
 قائم مقام دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان:
قائم مقام جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان (تاک) گفت: اصلاح‌طلبان در سطح کشور باید هرچه سریعتر درباره انتخابات به یک جمع‌بندی واقع بینانه برسند زیرا در فضای فعلی برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات دچار ابهام است و این باعث سردرگمی نیروها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها خواهد شد.

اینکه اصولگرایان در هر دوره نام خود را تغییر می‌دهند نشان‌دهنده این است که پایگاه خود را از دست داده‌اند/ «تاک» هماهنگ با سایر احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات حاضر خواهد شد

قائم مقام جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان (تاک) گفت: اصلاح‌طلبان در سطح کشور باید هرچه سریعتر درباره انتخابات به یک جمع‌بندی واقع بینانه برسند زیرا در فضای فعلی برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات دچار ابهام است و این باعث سردرگمی نیروها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها خواهد شد.

محمدرضانژادحیدری در خصوص سیاست این تشکل در آستانه انتخابات اظهار داشت: به نظر من اصلاح‌طلبی منهای انتخابات معنایی ندارد و فاصله گرفتن اصلاح‌طلبان از انتخابات یا تردید در خصوص مشارکت در انتخابات باعث اضمحلال جریان اصلاحات خواهد شد.

نژادحیدری با تاکید براینکه متاسفانه یک فضای یاس و ناامیدی در سطح فعالان سیاسی حاکم است افزود: بخشی از این فضا به دلیل ضعف دولت در اجرای وعده‌های انتخاباتی و فاصله گرفتن از اصلاح طلبان است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص پیشنهاد اخیر خود مبنی بر رصد فعالیت مدیران منسوب به اصلاح‌طلبان گفت:از مهمترین وظایف نهادهای سیاسی نظارت بر عملکرد دستگاه‌هاست؛ لذا اصلاح‌طلبان باید ابتدا عملکرد دستگاه و نهادهای منسوب به خود را مورد ارزیابی قرار دهند و نتایج را صادقانه با مردم در میان بگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی جریانات سعی می‌کنند اصلاح‌طلبان را در انتخابات آینده از پیش باخته تلقی کنند گفت: طبیعی است که هر جناحی نسبت به رقیب خود چنین موضعی اتخاذ کند ولی باید بررسی کرد که این موضوع در جامعه مابه‌ازای بیرونی دارد یانه؟

نژادحیدری با بیان اینکه اصولگرایان تصور نکنند که افت اصلاح‌طلبان در افکار عمومی به معنای رشد آنهاست افزود: هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان در افکار عمومی دچار افت هستند و من معتقدم اگر همین امروز نظرسنجی شود وضع اصلاح‌طلبان بهتر از اصولگرایان است؛ چون اصلاح‌طلبان با مردم صادق‌تر هستند.

وی افزود: اینکه اصولگرایان سعی می‌کنند در هر دوره انتخابات نام جدیدی برای خود انتخاب کنند نشان‌دهنده این است که آن‌ها در جامعه پایگاه خود را از دست داده‌اند و الا دلیلی نداشت برای هر دوره از انتخابات نامی برای خود انتخاب کنند.

وی در پاسخ به سوالی که آقای باهنر گفته‌اند اصلاح‌طلبان دیگر چیزی در چنته ندارند گفت افزود: آقای باهنر در میان نیروهای اصولگرا شخصیت با تجربه و معقولی است و این جمله را برای روحیه دادن و تشویق همفکران خود مطرح کرده‌اند و الا ایشان هم می‌دانند که اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های گذشته با نیروهای حداقلی خود با نیروهای حداکثری اصولگرایان رقابت کرده‌اند.

عضو شورای مرکزی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان با بیان اینکه در 15 سال گذشته سه دوره مجلس و دو دوره دولت در اختیار اصولگرایان بود افزود: اصولگرایان نمی‌توانند از جایگاه اپوزیسیون وارد مساله انتخابات شوند زیرا آنها با نیروهای حداکثری خود در ارکان حاکمیت حضور داشته‌اند ولی برون‌داد این جریان چیزی نبوده که مردم را راضی کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مطالبه مردم در سال 94 جلوگیری از ورود نیروهای افراطی به مجلس بود که این امر با نامزدهای حداقلی ما محقق شد؛ ما در انتخابات پیش رو طبیعتا اصلاح‌طلبان باید با رویکرد جدیدی وارد عرصه انتخابات که این مساله در حال مطالعه و ارزیابی است.

وی افزود: ما در کنگره سوم و در بخش تصویب کلیات بیانیه پایانی در خصوص انتخابات به این جمع‌بندی رسیدیم که اصلاح‌طلبان به جز مشارکت در انتخابات راه دیگری پیش رو ندارند و این موضوع در بیانیه پایانی نیز تصریح شد.

عضو شورای اصلاح‌طلبان استان در خصوص نحوه حضور این تشکل در انتخابات افزود: جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان خود را در کنار سایر احزاب اصلاح‌طلب می‌داند و هماهنگ و همسو با سایر احزاب اصلاح‌طلب و ذیل شورای اصلاح‌طلبان استان عمل خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اتحاد و هماهنگی مجموعه اصلاح‌طلبان در کرمان را مثال‌زدنی توصیف کرد و افزود: هیچ‌چیز برای ما با اهمیت‌تر از حفظ وحدت در جریان اصلاح‌طلب نیست لذا تلاش خواهیم کرد از همه امکانات و ظرفیت‌های خود برای حفظ اتحاد در درون خانواده اصلاحات استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان گفت: آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های این شورا از مرکز ابلاغ شده و اقداماتی در دست اقدام است و اطلاع‌رسانی در این زمینه از سوی هیئت رئیسه انجام خواهد شد.

منبع: برنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)