کد خبر: ۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده مرزبانی ناجا:
با توجه به انسدادی که در بخش شمالی سیستان و بلوپستان و خراسان جنوبی و رضوی انجام شده، فشار کاری ما در جنوب سیستان و بلوچستان است و مرزبانان ما هوشیارند، اقدامات خوبی دارند و پیش بینی تکمیلی انسداد مرز را داریم.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: آرمان انقلاب در اصل سعادت بشریت است و در این مسیر حرکت می کند و این آرمان را به واسطه همین خون شهدا در کشورهای دیگر باید مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، سردار قاسم رضایی صبح امروز 31 تیرماه در مراسم گرامیداشت شهید اقتدار و امنیت ستوانیکم «توحیدی» که در عملیات علیه تروریست های مرزی به درجه شهادت نائل شده، اظهار کرد: مردم استان کرمان در طول دوران انقلاب اسلامی، هشت سال دوران جنگ تحمیلی و همچنین در ایجاد امنیت کشور تاکنون 6 هزار و 544 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

رضایی با اشاره به عملیات 20 تیرماه جاری در مرز سیستان و بلوچستان و انهدام باند تروریستی جیش الظلم گفت: دشمنی استکبار جهانی با ایران، به صورت جغرافیایی و سیاسی نیست. بلکه دشمنی آنها با آرمان انقلاب و اسلام اصیل است که در مقابل همه مسیرهای انحراف آنها ایستادگی می کند و از این می ترسند که روحیه انقلابی ایران در سایر ملت ها و کشورها نیز رسوخ پیدا کند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: یکی از این توطئه ها ایجاد گروهک های تروریستی است و دولتی که دم از حقوق بشر می زند، امروز خود تروریسم پرورش داده و تجهیز و هدایت کرده و به میدان اعزام می نماید.

وی درباره آخرین اطلاعات رصد شده از زبان اعضای گروهک تروریستی دستگیر شده نیز گفت:  همرزمان ما بعد از افطار شب 24 ماه رمضان براساس آخرین اخبار از ورود یک گروهک تروریستی به کشور، توانستند با لطف خداوند و با دید مومنان روزه دار زمان ورود تروریست ها از مرز پاکستان به کشور را شناسایی کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: فرماندهان مخلص مرزبانی،  منطقه را محاصره و ظرف دو ساعت درگیری و جنگ نامنظم سخت با کمک خداوند پیروز شدند و این چنگ تن به تن به گونه ای بود که حداکثر فاصله شهید توحیدی با تروریست ها 30 متر بوده که در این فاصله کم مقابله می کرد.

وی تصریح کرد: در این عملیات سه نفر چریک ماهر، با تجربه و کاملا انتحاری تروریست ها دستگیر شد و این تروریست ها اقرار کردند که هدف ما ایجاد ناامنی در منطقه جنوبشرق ایران بوده است.

رضایی تصریح کرد: باند تروریستی جیش الظلم بالغ بر 140 انواع چاشنی‌های مختلف و تله های انفجاری گوناگون در اختیار داشتند و اگر خدای ناکرده این عملیات صورت نمی گرفت، امروز نمی توانستیم اینجا بنشینیم.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: این باند تروریستی به دنبال آن بودند که منطقه جنوبشرق کشور را ویران کنند و در این راستا نیز تمام فنون را یاد گرفته بودند و با آنچه که همراه داشتند، می توانستند حداقل 100 انفجار شدید انجام دهند.

وی تصریح کرد: خون پاک شهید توحیدی و تلاش همرزمان ایشان، امروز آرامش ما را مستمر کرده است و علاوه بر سیستان و بلوچستان شهرهای بم و کرمان نیز در دستور کار تروریست ها بود که هدف آنها کشتار جمعی و ایجاد فضای ناامنی بود.

رضایی تصریح کرد: اگر این اتفاق می افتد، قطعا در میز مذاکرات ایران با 5+1 نیز تاثیر می گذاشت و اگر این عملیات پیروز نمی شد، امنیت جامعه نیز به خطر می افتاد که خوشبختانه و با فضل و عنایت خداوند به ملت ایران، این توطئه خنثی شد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه دولتی که دم از حقوق بشر و مقابله با تروریسم می زند، خود پایگاه تروریست است ادامه داد: شهید توحیدی مستقیما با توطئه های استکبار و در راس آنها امریکای جنایتکار مبارزه کرده و در نبرد با تروریست ها می جنگید.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: طبق پروتکل ها و نشست هایی که داشته ایم، به کشورهای همسایه گوشزد کرده ایم که با گروه های تروریستی مقابله کنند و از دولت و مردم پاکستان می خواهیم که بر منطقه خود اشراف داشته و گروه هایی که در کشور آنها آموزش دیده و تجهیز می شوند و به سمت مرزهای ما می آیند را مدیریت کنند.

 سردار قاسم رضایی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران کشور بزرگی است و مرزهای طولانی داریم و با 15 کشور از جمله کشورهای دوست و مسلمان پاکستان و افغانستان همسایه هستیم.

خلاصه اظهارت وی در پی می‌آید:
× اقدامات بسیار خوبی در سال های گذشته در افزایش امنیت مرزها انجام شده و با توجه به وضعت افغانستان و پاکستان و توطئه های استکبار در این کشورها، بخشی از این توطئه ها به مرزهای کشور ما کشیده می شود.

× از جمله این مشکلات، بحث مواد مخدر است که تولید در افغانستان و ورود مواد از پاکستان به کشور مشکلات جدی برای ما به بار می آورد و ایران به عنوان وظیفه و تکلیف دینی برای مقابله با آن اقدام می کند و علی رغم اینکه برخی از این مواد برای خروج از کشور و ورود به کشورهای دیگر حمل می شود، اما ایران با توان و امکانات خود در سال های پس از انقلاب در مبارزه با مواد مخدر عمل کرده است.

× گروهک های تروریستی که توسط استکبار پرورش داده و حمایت و تجهیز می شوند، در منطقه پاکستان هستند و بیش از 70 گروه اشرار مختلف اعم از قاچاقچی، تروریست، سارق و فراری از قانون، به پاکستان رفته و در این منطقه اسکان دارند.

× برخی از این افراد را استکبار آموزش داده و به عنوان تروریست در منطقه پخش می کند که بخشی از آنها به سمت مرزهای ما می آید که با توجه به اقدامات خوب سال های گذشته، در حال حاضر اشرافیت در مرز وجود دارد.

× دولت تلاش می کند بخشی از مرز که جاده ندارد، کامل شده و امیدواریم حداکثر تا سال آینده به انتها برسد و به نوعی که ما متاسفانه مرز را یک طرفه کنترل می کنیم، نتیجه داشته باشد.

× امسال اعتبارات خوبی برای مرز جنوبشرق پیش بینی شده و امیدواریم اشرافیت ما کامل تر شود.

× اخیرا یک گروه تروریستی آموزش دیده، حرفه ای و باسابقه که دو نفر از آنها ایرانی فراری بوده که با جیش الظلم همکاری می کرده و یک نفر پاکستانی بوده، در 20 تیرماه جاری قصد ورود به کشورمان را داشتند که با هوشیاری ماموران مرزبانی و لطف خداوند توطئه آنها خنثی شد.

× دو ساعت درگیری با این گروه داشتیم و دو نفر از اعضای آن مجروح و زمین گیر و به همراه یک نفر دیگر دستگیر شدند.

× این افراد امکانات انفجاری و ارتباطاتی را داشتند و حالت مزدوری داشتند و دوربین هایی به همراه آورده بودند که بتوانند از اقدامات خود فیلم برداری کنند و در اظهاراتشان اعتراف کردند که پشیمان هستند و به خطای خود پی بردند که در دام این توطئه افتادند.

× ما یک شهید در این عملیات داشتیم که اهل استان کرمان بود، شهید توحیدی که فداکارانه و سلحشورانه ایستاد و با خون خود و همرزمش که مجروح شد و با مدیریت فرماندهان، این طرح خنثی و آرامش دیگری در کشور و منطقه ایجاد شد.

× این پذیرفتنی نیست که دو کشور همسایه با روابط خوب تاریخی، اما این مسائل مدیریت نشود و رسیدگی موثری صورت نگیرد. نمی گوییم دولت پاکستان با این تروریست ها همکاری می کند اما ضایعاتی را در منطقه ایجاد می کنند که از مردم و به ویژه مردم خوب منطقه بلوچستان می خواهیم که از دولت مطالبه کنند تا برای مقابله با این افراد اقدام کند و صرفا به ابراز تاسف بعد از اتفاقات اکتفا نکنند.

× نباید تنها با ابراز تاسف عبور کرد و باید اقدام کنند و ما گرای آنها را می دهیم و قبلا داده ایم. این اتفاقات به ضرر هر دو دولت و منطقه است و تنها کسی که از این نوع ناامنی سود می برد، استکبار است و امیدواریم با کارهای دیپلماتیک دولتمردان این بحث ها به نتیجه برسد.

× دولت افغانستان دولت مسلمانی است که بیش از 35 سال جنگ و ناامنی توسط استکبار به آنها تحمیل شد و مردم رنج کشیده ای دارد که ایران میهمان دوست است و کسانی که به ایران می آیند به عنوان میهمان و برخی خود را شهروند ایران می دانند و نگاه جمهوری اسلامی به مردم افغانستان مثبت است و فکر نمی کنم نگاه کسی طردی باشد.

× ممکن است افرادی بین اینها وارد شوند که مشکل داشته باشند[همکاری با داعش] که رصد می کنیم و در زمان ورود، آنها دستگیر می کنیم و جمعی که در ایران هستند کارگر و همراهان مردم ایران، بی ضرر و بی خطر هستند.

× طبق اخبار واصله در برخی مناطق افغانستان و پاکستان با زمینه ای که بوده، استکبار گروه هایی مثل داعش را فعال کرده اما با اشرافیت ما گمان نمی کنم آنها چنین تفکری داشته باشند که به مرزهای ما نزدیک شوند.

× با توجه به انسدادی که در بخش شمالی سیستان و بلوپستان و خراسان جنوبی و رضوی انجام شده، فشار کاری ما در جنوب سیستان و بلوچستان است و مرزبانان ما هوشیارند، اقدامات خوبی دارند و پیش بینی تکمیلی انسداد مرز را داریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)