کد خبر: ۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اعلام کرد:
رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: افزایش در دستگیری مجرمان تا سن 14 سال بسیار نگران کننده است.
رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: افزایش در دستگیری مجرمان تا سن 14 سال بسیار نگران کننده است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، سرهنگ احمد منصوری، امروز، 31 تیر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: کمرنگ شدن مسایل اعتقادی و اخلاقی و همچنین ناآگاهی از مقررات موجب افزایش ارتکاب به جرم در جامعه شده است.

وی افزود: امروز ظهور تکنولوژی‌های گوناگون بر زندگی افراد تاثیرات زیادی گذاشته، در نتیجه این تحولات صمیمت را از زندگی افراد، دور و زرق و برق جانشین آنها شده است. قطعا گروهی از افراد برای دستیابی به آرزوهای شیطانی دست به جرائمی می‌زنند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به آمار سرقت‌ها در سه ماه نخست سال جاری اظهار کرد: وقوع و کشف سرقت‌های عادی در سه ماهه نخست سال جاری با چهار درصد کاهش در وقوع و 13 درصد افزایش در کشف رو به رو بوده است.

وی بیان کرد: وقوع سرقت به عنف 22 درصد افزایش و 44 درصد نیز افزایش کشف در سال جاری داشته‌ایم. جمع کل سرقت‌ها با 3 درصد کاهش و 14 درصد افزایش کشف روبرو بوده است.

منصوری با اشاره به آمار سرقت‌ها در شهرستان کرمان گفت: سرقت های عادی 11 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه و در کشف تغییری ایجاد نشده است. سرقت به عنف 17 درصد کاهش و سرقت‌های مسلحانه تنها یک مورد بوده است که در مجموع کل سرقت‌ها 11 درصد کاهش و در کشف تغییری ایجاد نشده است.

وی اظهار کرد: سرقت بانک 50 درصد کاهش، مغازه 2 درصد کاهش، منزل 2 درصد کاهش، اتومبیل 13 درصد کاهش و کیف قلبی 66 درصد کاهش داشته است.

منصوری در رابطه با آمار پرونده‌های ورودی تصریح کرد: در کل جرائم، آمار پرونده‌های ورودی 34 درصد افزایش داشته است. سرقت های مهم مانند منزل ، طلا فروشی ، مغازه، بانک ، اتومبیل، موتور سیکلت و کیف قاپی در سه ماه و مدت مشابه 7 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار کرد: سایر سرقت‌ها مانند وسایل و قطعات خودرو، داخل خودرو، پلاک اتومبیل، موتورسیکلت، جیب بری، اماکن و احشام در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 10 درصد کاهش همراه بوده است.

وی ادامه داد: در موضوع دستگیر شدگان به تفکیک جرم، سرقت 8 درصد کاهش، جرائم مالی 13 درصد افزایش، امور مالیاتی 14 درصد افزایش، شرارت 36 درصد افزایش، مفاسد اجتماعی 26 درصد افزایش، قاچاق کالا 22 درصد افزایش و مابقی جرائم 12 درصد کاهش داشته است.

منصوری، افزایش در دستگیری مجرمان تا سن 14 سال را بسیار آماری نگران کننده دانست و گفت: در موضوع دستگیر شدگان به تفکیک سن تا 14 سال 10 درصد افزایش داریم که این موضوع نگران کننده است که کنترل و نظارت خانواده بر فرزندان را می‌طلبد. 15 تا 24 سال 16 درصد افزایش، 25 تا 39 سال 10 درصد کاهش و 40 سال به بالا تغییر نداشته است. همچنین دستگیرشدگان به تفکیک متاهلین 9 درصد و مجردین چهار درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به آمار دستگیر شدگان به تفکیک شغل افزود: در این موضوع شاغلین 20 درصد کاهش وقوع جرم داشته اند. همچنین 46 درصد کاهش در بیسوادان، هفت درصد افزایش جرم در افراد ایرانی، 82 درصد کاهش در اتباع خارجی و یک درصد افزایش در اتباع خارجی غیرمجاز وجود داشته است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)