کد خبر: ۳۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان با اشاره به اینکه تمامی کشورهای موفق؛ قوانین جامع و کارشناسی شده ای داشته اند، اظهارداشت: از این رو باید در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقت کنیم تا افرادی انتخاب شوند که قوانین و آئین نامه هایی را مصوب کنند که منجر به حل مشکلات مردم شود.باید زمینه ای فراهم شود که نمایندگان با مشارکت حداکثری مردم و با آرای بالای مردم به مجلس بروند.

استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که امسال سال انتخابات است و توان اجرایی و مدیریتی استان با این ابزار سنجیده می شود، گفت: سه اصل سلامت انتخابات، قانونی بودن و تحقق مشارکت حداکثری مردم از سوی وزارت کشور و دولت اعلام شده که جزء اصول کاری به شمار می روند.

محمدجواد فدائی در همایش سراسری فرمانداران استان کرمان افزود: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، رای مردم، حق الناس است و نباید اجازه دهیم هیچ فردی به صورت مستقیم و غیر مستقیم حق مردم را ضایع کند.

وی ادامه داد: انتخابات به ارتقا دانش سیاسی مردم کمک می کند و کسی حق ندارد در رای مردم که حق الناس است، دخالت کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تمامی کشورهای موفق؛ قوانین جامع و کارشناسی شده ای داشته اند، اظهارداشت: از این رو باید در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقت کنیم تا افرادی انتخاب شوند که قوانین و آئین نامه هایی را مصوب کنند که منجر به حل مشکلات مردم شود.

فدائی خاطرنشان کرد: باید زمینه ای فراهم شود که نمایندگان با مشارکت حداکثری مردم و با آرای بالای مردم به مجلس بروند.

وی گفت: استاندار و فرمانداران، نمایندگان دولت در مناطق مختلف هستند و مهمترین وظیفه این است که مسئولیت هایی که بر عهده دولت، حکومت و نظام است را پیش برده و سعی کنیم وظایف دولت در منطقه به خوبی انجام شود.

استاندار کرمان اظهارداشت: برای انجام خوب این مسئولیت، باید بدانیم وظیفه دولت چیست و رابطه بین دولت و مردم چگونه تعریف شده است.

فدائی ضمن اشاره به این مطلب که سیره پیامبر اکرم (ص)، یکی از منابع موجود برای آگاهی از رابطه متقابل بین حکومت اسلامی و مردم است، گفت: نخستین حکومت اسلامی توسط پیامبر عظیم الشان اسلام بنا نهاده شده است و روش مدیریتی و نقطه نظرات ایشان در طول دوران حکومت خود، نشان دهنده رابطه متقابل دولت و مردم است.

وی افزود: اهمیت دادن به تربیت دینی مردم، راهنمایی مردم به سوی کارهایی که سود آنها در آن امور است، جلوگیری از تفرقه بین امت و اهمیت دادن به مسائل اقتصادی مردم از اولویت های مطرح شده از سوی پیامبر اکرم (ص) به حاکم نجران بوده است.

استاندار کرمان به حکومت امام علی (ع) به عنوان نمونه ای دیگر از حکومت اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: هدایت گری، فقرزدایی و آموزش از وظایف مهم حکومت برای مردم از دیدگاه امام علی (ع) است.

فدائی خاطرنشان کرد: قانون اساسی، سخنان امام راحل و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیگر منابعی هستندکه وظایف دولت اسلامی در قبال مردم را مطرح می کنند.

وی گفت: وظیفه ما به عنوان نمایندگان عالی دولت در مناطق این است که وظایف خود را به درستی شناخته و بدانیم چگونه باید برنامه ها و منویات دولت را در مناطق خود پیش ببریم.

استاندار کرمان امنیت را از مهمترین وظایف نمایندگان دولت در مناطق دانست و تاکید کرد: مردم باید همواره در امنیت و آرامش زندگی کنند و تامین و ارتقای امنیت باید در راس امور قرار گیرد و در این رابطه فرمانداران باید شوراهای تامین را به صورت مستمر برگزار کرده و مسائل امنیتی را در اسرع وقت به مدیریت استان و سایر رده های مرتبط اعلام کنند.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر این مطلب که باید به مسائل امنیتی تسلط کامل داشته باشیم و تاحد امکان کمبودها را برطرف کنیم.

فدائی با اشاره به اینکه مجهز کردن شهرهای استان به دوربین های کنترل و پایش تصویری یکی از اولویت های موجود به شمار می رود، خاطرنشان کرد: این موضوع در مرکز استان به صورت ویژه مد نظر قرار دارد و در سایر شهرستان ها نیز باید تامین اعتبار لازم انجام شده و این اقدام صورت گیرد.

وی سیستم اداری را ابزار لازم برای توسعه، حل مشکلات مردم و جلب رضایت مردم دانست و تاکید کرد: اگر سیستم اداری کارایی لازم را نداشته باشد، به این اهداف دست نخواهیم یافت.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تصمیمات و اقدامات سیستم اداری باید بر اساس کار کارشناسی باشد، گفت: پائین بودن سرعت عمل یکی از آفت های سیستم اداری به شمار می رود و باید تلاش شود که کارهای مردم با سرعت قابل قبول و بدون معطلی های بی دلیل انجام شود.

فدائی، استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در برخی موارد به دلیل عدم تسلط به قوانین، برخی کارها انجام نمی شوند و از این جهت به دلیل اطلاع نداشتن از قانون؛ کار مردم انجام نشده و باقی می ماند.

وی بر تعیین تکلیف کار مردم تاکید و بیان کرد: مردم را نباید بلاتکلیف گذاشت و متاسفانه زیاد دیده می شود که نه جواب مثبت و نه جواب منفی به مردم داده نمی شود و از این رو باید تاکید کرد که جواب ارائه شده به درخواست هر فرد باید منطقی، مستدل و قانونی باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید تمامی مراودات در سازمان ها مکتوب باشد، اظهارداشت: شوراهای اداری باید قوی و کاربردی باشند و این شورا را به سمتی حرکت داده ایم که بسیاری از مشکلات استان در این شوراها حل شود.

فدائی تاکید کرد: شکایات مردم از ادارات باید به خوبی رسیدگی شود و مردم باید به راحتی و بدون ترس مسائل و مشکلاتی که با ادارات دارند را به فرمانداران و استاندار ارائه کنند و این مسائل مورد رسیدگی قرار گیرد و باید این آفت را از بین برد که اگر فردی از دستگاهی شکایت کرد، کارش در آن دستگاه با دشواری در روند رسیدگی روبرو شود.

وی در ادامه بر ارتقای کارایی سیستم اداری نیز تاکید کرد و ادامه داد: توجه به تولید و رونق تولید که یکی از اولویت های دولت به شمار می رود، در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رونق تولید نامگذاری شده باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمان یادآور شد: در ابتدای سال جاری شش شاخص فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد، افزایش ظرفیت واحدهای موجود، تکمیل واحدهای نیمه تمام، راه اندازی واحدهای جدید، ایجاد شرکت های دانش بنیان و توسعه صادرات برای تحقق رونق تولید اعلام شده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

فدائی گفت: از مجموع یک هزار و 600 واحد تولیدی موجود در استان کرمان، 900 واحد راکد و نیمه راکد هستند که باید فعال شوند و در 5 ماه امسال حدود 15 واحد در شمال استان کرمان فعال شده است.

وی به موضوع رفع فقر و محرومیت نیز اشاره و بیان کرد: کار اساسی برای رفع محرومیت، افزایش تولید و سرمایه گذاری است.

استاندار کرمان به اجرای طرح مدیران یاور نیز اشاره و بیان کرد: براساس این طرح، مدیریت توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی به یکی از مدیران واگذار می شود که نتایج خوبی را نیز به دنبال داشته است.

فدائی عنوان کرد: این طرح در برخی شهرستان های استان اجرائی شده و در صورت امکان باید در سایر شهرستان ها نیز اجرایی شود.

منبع: روابط عمومی استانداری

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)