کد خبر: ۳۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی عنوان کرد:
در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که صبح امروز برگزار شد، استاندار کرمان به شدت از وضعیت واحد‌های فعال و نیمه فعال تولیدی گلایه کرد و گفت: گزارشات سازمان صمت شمال اصلا قابل قبول نیست و اگر همینطور پیش بروید تا ۲۵ سال آینده هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نمی‌دهد.
دستگاه ها، ظرف ده روز آینده اعلام کنند آیا می خواهند برای باز آفرینی شهری زمینی اختصاص دهند یا خیر/در احرای پروژه هاعقبیم/پیشرفت فیزیکی با پیشرفت ریالی،سازگار نیست
گفتارنو/سمیرا کریمی افشار:در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که صبح امروز برگزار شد، استاندار کرمان به شدت از وضعیت واحد‌های فعال و نیمه فعال تولیدی گلایه کرد و گفت: گزارشات سازمان صمت شمال اصلا قابل قبول نیست و اگر همینطور پیش بروید تا ۲۵ سال آینده هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نمی‌دهد.

به گزارش گفتارنو، محمد جواد فدایی همچنین به موضوع بازآفرینی شهری (احیا بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی) اشاره کرد و به همه دستگاه‌هایی که در این حوزه باید اقدام کنند، اولتیماتوم داد: ظرف ده روز آینده باید اعلام کنند آیا می‌خواهند برای باز آفرینی شهری زمینی اختصاص دهند یا خیر.
فدایی اعلام کرد: ما باید در این خصوص مستنداتی برای ارائه به تهران داشته باشیم، مسکوت ماندن این موضوع درست نیست.
در ادامه این جلسه کارشناس ستاد بازآفرینی شهری گفت: تا این لحظه در سراسر استان هیچ زمینی در خصوص اقدام مشترک در بازآفرینی از دستگاه دولتی دریافت نکردیم و در این زمینه هیچ اقدامی انجام نشده است.
وی در پاسخ به سوال استاندار که پرسید آیا متقاضی برای این بخش داریم؟ گفت: خیر تاکنون هیچگونه متقاضی برای بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشتیم.
این کارشناس ادامه داد: تراکم و مقدار عددی تسهیلات برای انبوه سازان جاذبه ندارد و امکانات ماهم در این اراضی تقریباً صفر است.
نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر دستگاه‌ها زمین دارند، اما مشوق ندارند.

محمد جواد فدایی گفت:بازآفرینی شهری جزو اولویت‌های دولت است چرا که احیاء بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی در حل مشکلات این مناطق تاثیر بسزایی می‌گذارد.

وی اعلام کرد: همه اختیارات به استان داده شده است و هیات اجرایی بیشتر باید پیگیری کنند و این امکان نیز وجود دارد که ما بتوانیم تسهیلات بیشتری را اختصاص بدهیم.

فدایی اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی باید اعلام کنند که چه زمین‌هایی را می‌توانند برای این حوزه واگذار کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: درخصوص این موضوع باید به تفصیل در جای خودش بحث شود.

فدایی، اما ادامه داد: حداقل یک دستورالعمل بیاورید و به دستگاه هااعلام شود چه برنامه‌ای برای واگذاری زمین دارند یا اینکه مشکلاتشان چیست؛ تا ما بتوانیم جوابی برای تهران داشته باشیم.

استاندار ادامه داد: بالاخره باید جواب بدهند یا جوابشان مثبت است یا منفی، نمی‌شود همینطور سکوت کنند.

فدایی خطاب به همه دستگاه‌هایی که می‌توانند در این حوزه کاری انجام دهند، گفت: ظرف ۱۰ روز آینده دستگاه‌های اجرایی نظراتشان را بدهند اینکه آیا زمین برای بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده دارند یا خیر، باید یک مستنداتی داشته باشیم تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

استاندار گفت:دستگاه‌های دولتی که می‌توانند در خصوص این امر زمین اختصاص دهند اعلام کنند، این امکان هم وجود دارد که دستگا‌های اجرایی بتوانند در تعاونی‌های مسکن برای کارکنان خودشان استفاده کنند.

استاندار کرمان در، بخش دیگری از صحبت هایش گفت: ۲۶۷ پروژه داریم که حدود ۵ تا ۸ و نیم درصد از برنامه زمانبندی عقب هستند و دستگاه‌ها باید در این خصوص فعال‌تر عمل کنند.

فدایی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی ۴۶ و نیم درصد است، اما پیشرفت ریالی ده و نیم درصد، آیا این‌ها با هم سازگار است؟ گفت: منابع مالی تعهداتی که انجام شده است باید فراهم شود، ۴ درصد تسهیلات بانکی خیلی کم است و شورای بانک‌ها باید گزارش دهد این عقب ماندگی را چطور جبران می‌کند.

وی همچنین در خصوص توسعه پایدار روستایی گفت: توسعه پایدار روستایی باید سرعت بیشتری یابد و از تجربیات سایر استان‌ها نیز استفاده شود.

فدایی همچنین درخصوص واحد‌های فعال و نیمه‌فعال تولیدی گفت: این واحد‌ها از محور‌های رونق تولید هستند، اما گزارش پنج ماهه صنعت و معدن شمال استان می‌گوید ۳۵ واحد فعال و نیمه‌فعال جزو برنامه‌های وزارت خانه هستندو سهمیه جنوب استان نیز ۵واحداست، این قابل قبول نیست.

استاندار با بیان اینکه ما ۹۰۰ واحد راکد و نیمه راکد داریم و اینجوری پیش برود ۲۵ سال طول می‌کشد، گفت:فقط هشت واحد نیمه فعال، فعال شده ودر بخش تبدیل واحد‌های نیمه فعال به فعال فقط ۱۵ درصد رشد داشته ایم.

وی همچنین افزود:دوازده واحد فعال فقط ۱۵درصد افزایش تولید داشته اند و این یعنی اقدام خاصی صورت نگرفته است و باید تکلیف این کار روشن شود.

رییس صنعت و معدن شمال استان در این خصوص گفت: با این وضعیت و نگاه حمایتی که وجود دارد هیچ اتفاقی در بحث اقتصاد مقاومتی استان نمی‌افتد.

حسینی نژاد افزود:سیستم بانکی سه و نیم درصد تسهیلات را پرداخت کرده است و ۶۴ درصد واحد‌های ما مشکل منابع مالی دارند.

وی اظهار داشت: در بحث حمایت از تولید داخلی، ما تنها دستگاهی بودیم که یک درصد اعتبارات خود را در اختیار دوستان قرار دادیم، اما این حمایت نمی‌شود.

رییس صنعت و معدن شمال استان ادامه داد: ۴۰ درصد اقتصاد مملکت در این حوزه است و اگر قرار باشد سه و نیم درصد اعتبار بدهیم این موضوع درست نمی‌شود و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند.

در پایان مقرر شد، شورای بانکها، صنعت و معدن شمال و جنوب و دستگاه‌هایی که باید کمک کنند جلسه بگذارند و در این خصوص صحبت کنند و نتیجه را به ستاد فرماندهی اقتصادی گزارش دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)