کد خبر: ۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
زنان ایرانی در ورزش‌های قهرمانی خیلی خوب پیش رفته اند اما از سوی دیگر، زمینه پیشرفت و بهبود شرایط برای حضور بانوان در ورزشگاه ها نیز وجود دارد
معاون رئيس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست در پاسخ به این سوال که  شما به عنوان بانویی که در پستی مدیریتی در دولت تدبیر و امید به ایفای نقش می پردازد، آیا با ورود زنان ایرانی برای  حضور در ورزشگاه ها موافق هستید یا خیر به « قانون» مي گويد: به نظر من خانم‌های ایرانی در دو زمینه اصلی مانند ورزش‌های قهرمانی و همگانی با وجود پیشرفت‌هایی که داشته اند هنوز عقب‌ماندگی‌های زیادی دارند اما نباید فراموش کرد که وضعیت فعلی خانم‌ها در ورزش همگانی، فعالیت در آموزش و پرورش، فضاهای عمومی، پارک‌ها، شهرها و... نسبت به دو دهه گذشته بسیار بهتر شده‌است  زیرا در اکثر استان‌ها، بانوان از  فضاهای اختصاصی برای ورزش برخوردارند. معاون رئیس جمهور در ادامه افزود: زنان ایرانی بسیار سختکوش هستند و از تمامی ظرفیت‌های خود برای حضور در عرصه‌های مختلف ورزشی استفاده کرده و توانسته اند مدال‌های خوب و چشمگیری را برای کشورشان کسب کنند. بنابراین می توان گفت زنان ایرانی در ورزش‌های قهرمانی خیلی خوب پیش رفته اند اما از سوی دیگر، زمینه پیشرفت و بهبود شرایط برای حضور بانوان در ورزشگاه ها نیز وجود دارد.ابتکار به اختلاف نظرات در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اختلاف نظرهایی در این زمینه وجود دارد اما نباید فراموش کرد که حضور و ورود به ورزشگاه‌ها برای قشری از خانم‌ها بسیار مهم است و باید به نظر این قشر احترام گذاشته شود حتی اگر تعداد محدودی از جامعه باشند. ضمن اینکه نظر دولت تدبیر و امید در این قضیه کم و بیش مشخص بود و هست زیرا حضور بانوان همراه با خانواده‌های خود می‌تواند فضا را تغییر دهد و لزوما نباید جنبه منفی مسئله دیده شود.

ورود زنان به ورزشگاه، مطالبه اصلي جامعه زنان نيست

ابتكار در ادامه اما ورود زنان به ورزشگاه‌ها را مطالبه اصلی خانم‌های ایرانی ندانسته و تاكيد مي‌كند: من فکر نمی‌کنم این موضوع و ورود به ورزشگاه‌ها مطالبه اصلی بانوان ایرانی باشد.  یکی از مطالبات اصلی خانم های ایرانی این است که دختران همگام با پسران و از دوران پیش دبستانی و حتی قبل از ورود به مدرسه بتوانند از امکانات ورزشی مناسبی برخوردار باشند. رئیس سازمان محیط زیست به مشکلات دختران ایرانی در عرصه ورزشی اشاره و تصريح مي كند: دختران ایرانی از مشکلات اسکلتی به دلیل فقدان امکان ورزش و محرومیت‌هایی که در نقاط مختلف کشور و مخصوصا استان‌هایی که هنوز دیدگاه‌های سنتی دارند، رنج می‌برند. بنابراین مشکلات این چنینی قبل از هر چیزی باید برطرف شوند.وي مي افزايد: باید فرصت های برابری نسبت به پسران به دختران ایرانی اعطا شود، فرصت هایی که  دختران ایرانی با رعایت تمامی شئونات اسلامی و اصولی که در جامعه دینی کشورمان حاکم است، بتوانند از این حق برخوردار شوند. همچنین در ورزش‌های همگانی و قهرمانی باید فرصت‌های برابری در اختیار دختران قرار گیرد. ابتکار تاکید کرد: من فکر می‌کنم مواردی که بیان شد، مطالبات اصلی دختران و بانوان ایرانی در زمینه‌های ورزشی خواهد بود و به نظرمن مسائل دیگر جانبی هستند و دولت باید تلاش و اهتمام بیشتری نسبت به حل این مسائل داشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)