کد خبر: ۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
آیا با تورلیدری آشنایی دارید؟ اگر سفر جزء لاینفک زندگی شماست، اگر توانایی هماهنگی افراد را دارید، اگر به تاریخ، فرهنگ و طبیعت کشورتان علاقه‌مندید، باید بگوییم که شما بالقوه یک تورلیدر هستید، با کمی تلاش و کسب مهارت میتوانید این تواناییتان را بالفعل کنید.
آیا با تورلیدری آشنایی دارید؟ اگر سفر جزء لاینفک زندگی شماست، اگر توانایی هماهنگی افراد را دارید، اگر به تاریخ، فرهنگ و طبیعت کشورتان علاقه‌مندید، باید بگوییم که شما بالقوه یک تورلیدر هستید، با کمی تلاش و کسب مهارت میتوانید این تواناییتان را بالفعل کنید.

تورلیدر کیست؟

تورلیدر به شخصی گفته می‌شود که سرپرستی و مدیریت اجرایی یک برنامه سفر را بر عهده دارد. تورلیدر تصمیم‌گیرنده نهایی هر سفر خواهد بود و در صورت بروز مشکلی که ناشی از سوء مدیریت و یا برنامه‌ریزی و تصمیم اشتباه وی باشد، مواخذه خواهد شد و تمام مسئولین اجرایی دیگر ازجمله راننده، پشتیبان‌های فنی، لیدر های محلی و... زیر نظر ایشان عمل می‌کنند.

وظیفه تورلیدر چیست؟

لیدر یا سرپرست سفر، وظیفه کلیه هماهنگی‌های سفر با زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان ازجمله اقامتگاه‌ها، وسیله نقلیه، رستوران و... را بر عهده دارد. همچنین مدیریت و برنامه‌ریزی سفر ازجمله زمان‌بندی، انتخاب مسیر و تمام جزئیات دیگر سفر نیز بر عهده تورلیدر است.



ویژگی‌های یک تورلیدر چیست؟

خصوصیات اخلاقی و رفتاری: قدرت راهبری و مدیریت، وقت‌شناسی، رفتار صحیح همراه بامتانت، ادب و تواضع، آشنایی کامل با آداب معاشرت و اصول روابط اجتماعی، دارای قدرت بیان و ظاهری آراسته، احساس مسئولیت، دقت کامل و توجه به خواسته‌های دیگران، رعایت بهداشت فردی و محیطی، کنترل مدیریت بحران و تلاش وافر در جهت رفع مشکلات پیش‌آمده همراه با دقت و سرعت عمل و انتقال مطالب به مبادی ذی‌ربط.
ویژگی‌های تخصصی: دارا بودن دانش تخصصی زبان (دو یا چند زبان) و آگاهی از واژه‌های گوناگون زبانی، مهارت‌های ویژه ارتباطی، دانش و روش‌های مرتبط باهنر راهنمایی تور، تفسیر عمیق و بیان کلی محیط و مدیریت بحران هنگام بروز حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی
ویژگی‌های علمی و کاربردی: راهنمای تور باید دارای اطلاعات و دانش کافی از پیشینه صنعت جهانگردی، تمدن و فرهنگ ملل، مذهب، معماری، جامعه‌شناسی، اوضاع طبیعی و عوامل جغرافیایی، معلومات عمومی، اقتصاد، سیاست، شناخت کافی نسبت به محل مورد بازدید داشته باشد.
دوره‌ها و کارت تورلیدری:

جهت کسب تخصص و مهارت‌های لازم، بعضی از مؤسسات گردشگری اقدام به برگزاری کلاس‌های تورلیدری می‌کنند که این دوره‌ها زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بوده و در صورت قبولی در آزمون‌های داخلی موسسه مربوطه، آزمون جامع سازمان میراث فرهنگی و همچنین قبولی در مصاحبه شفاهی زبان، افراد می‌توانند لوح و کارت تورلیدری را دریافت نمایند.

مدت‌زمان کلاس‌های تورلیدری حدود 6 ماه است.
دوره‌های تورلیدری در ایران به دودسته فرهنگی و طبیعت‌گردی تقسیم می‌شود که افراد می‌توانند با توجه به علاقه خود، در دوره‌های مرتبط شرکت کنند.
حقوق یک تورلیدر چقدر است؟

طبق مصوبه تائید شده در کانون راهنمایان گردشگری ایران، حداقل حقوق یک تورلیدر برای یک روز سفر 140000 تومان است اما متأسفانه بسیاری از آژانس‌های گردشگری مبالغ بسیار پایین‌تری را پرداخت می‌کنند و تورلیدرها الزاماً مبلغ تصویب‌شده را دریافت نمی‌کنند.

تمامی تورلیدرهای دالاهو بر اساس ضوابط موجود درجه‌بندی‌شده و طبق این درجه‌بندی از مزایا و تسهیلات تعریف‌شده برخوردار خواهند شد.
درجه‌بندی تورلیدرهای دالاهو از A تا G است و حقوق تورلیدر ها از 115000 تومان تا 220000 تومان متغیر است.

منبع: دالاهو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)