کد خبر: ۳۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون فرهنگی دفتر موسسه نشر آثار امام مطرح کرد:
معاون فرهنگی دفتر موسسه نشر آثار امام با بیان این جمله که امام حسین با خون خود امر به معروف و نهی از منکر کرد،گفت: عده ای از امر به معروف و نهی از منکر باور اشتباهی دارند.

عده ای از امر به معروف و نهی از منکر تصور اشتباه دارند/امام حسین (ع) قیام کرد تا اصل اسلام حفظ شود/ پدیده آقازادگی ریشه در تاریخ دارد/ بزرگترین دستاورد تکنولوژی در عرصه فرهنگی، نفاق است/ میزان انسانیت افراد با امام حسین (ع)اندازه گیری می شود/در تاریخ بشریت هیچ حادثه ای به اندازه حادثه کربلا گزارش دهی نشده است

گفتارنو/ گروه فرهنگ:
معاون فرهنگی موسسه نشر آثار امام با بیان این جمله که «حادثه عاشورا به جهت اینکه یکی از مهم ترین حوادث در زیست فردی و اجتماعی است لازم است همواره مورد رصد محققانه و آسیب شناسانه قرار گیرد» در ادامه سخنان خود درحسینیه خواجه خضر ،گفت:باید نسبت به تحریف هایی که دامنگیر عاشورا می شود، حساسیت داشته باشیم.

به گزارش گفتارنو، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری اظهار داشت: تحریف معنوی پا به پای حادثه عاشورا در مقاطع زمانی مختلف، خود را نوسازی می کند و پوسته خود را عوض می کند.

کمساری با تأکید بر این نکته که تحریف های معنوی، باطن قیام را هدف قرار داده اند، گفت: یکی از این تحریف ها مربوط به فلسفه قیام امام حسین(ع)است که دو تفسیر انحرافی در این زمینه وجود دارد که اولی این جمله است که امام کشته شد تا فدیه گناهان ما باشد و دومی در خصوص صرف سیاسی بودن قیام امام حسین (ع) است.

او با بیان این‌که یک تفسیر انحرافی وجود دارد که می گوید امام حسین (ع) یک فعال سیاسی و اجتماعی بود که در مقابل سیاست یزید شورش کرد وچون امکان مبارزه نداشت، شکست خورد، اظهار داشت: امام حسین(ع) تکلیف این تفسیر انحرافی را مشخص کرد و فرمود که اقدام من نه از سر شرارت و نه از سر یاغی گری و مبارزه سیاسی است؛بلکه هدف من چیز دیگری است. کجی ها به حدی رسیده که جز با کشته شدن من این کجی ها راست نمی شود.

معاون فرهنگی موسسه نشر آثار امام در ادامه تأکید کرد: این تفسیر که می گویند امام صرفاً براساس مخالفت سیاسی یک دفعه با یزدید مواجه شد و شکست خورد یک تفکر اشتباه است.
او در ادامه بار دیگر بر تفسیر انحرافی بخشش تمامی گناهان با گریه برامام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: من ثواب گریه را نفی نمی کنم اما معتقدم که هر فاجعه و بلایی که بر اخلاق ما وارد شده به علت همین باور اشتباه است.

این سخنران، در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به نقل ها و روایات بسیار زیاد از حادثه عاشورا، گفت: باید بگویم که حقیقتاً هیچ حادثه ای در تاریخ بشریت به اندازه حادثه کربلا گزارش دهی نشده است که یکی از دلایل کثرت این گزارش ها، مدیریت امام حسین(ع) برای ثبت تاریخ بوده است.

حجت الاسلام کمساری دلایل قیام امام حسین (ع) را در دو اتفاق فرهنگی ، اعتقادی و فساد حاکمان دانست و گفت: هنگامی که پیغمبر از دنیا رفت مردم برخلاف بیعت خود در غدیر خم عمل کردند و مسیر حرکت جامعه اسلامی را براساس یک کودتا تغییر دادند و امام برحق جامعه اسلامی را خانه نشین کردند.

او در ادامه افزود : در زمان خلافت خلیفه اول، دوم و حتی تا ۶ سال اول حکومت عثمان، روال پیامبر در خصوص مسائل اقتصادی رعایت می شد و ظاهر قضیه حفظ می شد اما از آن زمان به بعد ورق بر می گردد و اتفاقاتی می افتد که کاملاً با ماهیت اسلام منافات دارد.

کمساری با اشاره به برداشت های خلیفه سوم از بیت المال گفت: عثمان استفاده رانتی و سفارش شده از بین المال را برای خود و اطرافیانش باب کرد و امتیازات ویژه در برداشت بیت المال ایجاد کرد، چیزی که برخلاف نص صریح قرآن و سیره پیغمبر بود. دردوره خلافت سوم فامیل بازی و دادن امتیاز به دوستان شروع شد و مسابقه در دست درازی به بیت المال آغاز شد و جامعه با بحران جدی مواجه شد.

او با اشاره به ثروت ۱۵۰ هزار دیناری عثمان ، گفت: جانشین پیغمبری که شکم سیر نمی خورد و خوراکش نان جو بود، بعد از مرگش ماترکی بر جای گذاشت که به پول امروزبالای ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش داشت.
کمساری با بیان این جمله که پدیده شوم آقازادگی برای امروز نیست و ریشه در تاریخ دارد ، گفت: مراقب پدیده فرزند سالاری باشیم، فرزند سالاری گاهی پدر و مادر را تا قعر جهنم می برد.

او با بیان این جمله که امام حسین (ع) قیام کرد تا اصل اسلام را حفظ کند، گفت:در زمان امام علی(ع) آنقدرنفاق، نفوذ کرده بود که امام علی (ع) می گفت هیچ فتنه ای بدتر از فتنه بنی امیه نیست. معاویه انقدر خوب، حفظ ظاهر کرده بود که مردم حق را از باطل تشخیص نمی دادند.

حجت الاسلام کمساری با اشاره به سخنان یکی از بزرگان اسلام گفت: در عصر جدید که عصر تکنولوژی است اگر از من بپرسند که بزرگترین دستاورد تکنولوژی در عرصه فرهنگی چیست؟ من می گویم نفاق.
او در ادامه گفت: پیغمبر(ص)فرمودند بعد از مرگم نگران کفار نیستم ، ضد انقلاب تکلیفش معلوم است. من نگران نفوذی ها و منافقینی هستم که سینه چاک می کنند و شعار می دهند اما در درون منافق اند.

معاون فرهنگی موسسه نشر آثار امام با تأکید بر دوره خلافت سه ساله یزید بعد از شهادت امام حسین(ع) گفت: با ریختن خون حسین (ع) نفاق بر ملا شد.
کمساری با بیان این جمله که امام حسین با خون خودش خطر فساد زمام داران و خطر نفاق را از سر جهان اسلام دور کرد ، گفت:اگر امام حسین(ع) کشته نمی شد، امروز نامی از اسلام برای ما باقی نمی ماند.

معاون فرهنگی موسسه نشر آثار امام با بیان این جمله که امام حسین با خون خود امر به معروف و نهی از منکر کرد،گفت: عده ای از امر به معروف و نهی از منکر باور اشتباهی دارند، به خصوص وقتی این امر به معروف و تهی از منکر حکومتی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری، در این رابطه اظهار داشت: عده ای فکر می کنند که برای امر به معروف باید در سر کسی بزنند؛ در صورتی که امام حسین(ع) با جان خود و نزدیکانش و اسارات خانواده اش، امر به معروف و نهی از منکر کرد. علاوه براین ، امر به معروف و نهی از منکر امام در رابطه با اصل دین بود نه فرعیات دین.

کمساری با اشاره به مراسم اربعین حسینی و کنار هم قرار گرفتن مسلمانان و غیر مسلمانان، گفت: خط حسین ، خط عدالت گستری و خون حسین معیار انسانیت است؛به طوری که میزان انسانیت افراد با امام حسین (ع)اندازه گیری می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)