کد خبر: ۳۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ پشت‌پرده تنش در دانشگاه آزاد کرمان از زبان یک فعال دانشجوئی
روز گذشته مراسمی در بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار شد. دراین مراسم مدیرکل تشکل‌های اسلامی، سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی و همینطور رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و جمعی از دانشجویان نیز حضور داشتند. آنطور که خبر رسیده است این مراسم با درگیری جمعی از دانشجویان از تشکل‌های مختلف همراه بوده است تا جاییکه در روز دانشجو به دانشجو توهین می‌کنند و مورد ضرب و شتم قرارش می‌دهند.

تنها خواسته ما تاسیس یک تشکل دانشجوئی اسلامی است/ ما هم به گرانی بنزین انتقاد داریم اما صحیح است به رئیس جمهور و دولت توهین کنیم؟

عکس تزئینی است

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

روز گذشته مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار شد. دراین مراسم مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی و همینطور رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و جمعی از دانشجویان نیز حضور داشتند.

آنطور که خبر رسیده است این مراسم با درگیری جمعی از دانشجویان از تشکل‌های مختلف همراه بوده است.

به سراغ عضو هیئت موسس تشکل اسلامی نواندیش دانشگاه آزاد کرمان رفتیم و جزئیات را جویا شدیم.

امیرعوض زاده در گفت‌و‌گو با گفتارنو، می‌گوید: جمعی از دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه درخواستی مبنی بر تاسیس تشکل انجمن اسلامی نواندیش داشتند و می‌خواستند این درخواست را به گوش مسئولین دانشگاه و مدیرکل تشکل‌های اسلامی، سیاسی دانشگاه آزاد کشور برسانند. اما زمانیکه دوستان اصلاح‌طلب ما می‌خواستند بنری که حاوی همین درخواست بود را نصب کنند با برخورد شدید عده دیگری فعالان دانشجوئی مواجه شدند که منجر به کتک کاری شد و دوستان ما را از جلسه بیرون کردند. اما ما به هر طریقی بود صدایمان را به گوش رییس دانشگاه و دکتر قربانی گلشن آبادی که در جلوی سالن بودند رساندیم و نامه ای که 300 امضا پای آن بود را به آنها دادیم.

او ادامه می‌دهد: دانشجویانی که پشت ما بودند با شعارهایی که می‌دادند مانند: دانشگاه تک بعدی نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم واکنش دیگر تشکل‌ها را به همراه داشت و باعث توهین‌های شدیدی به دولت و بدنه آن شد.

او می‌گوید: من به رئیس حراست گفتم باید پاسخ این دانشجویانی که در روز دانشجو آمدند و بی گناه کتک خوردند را بدهید اما رییس حراست گفت: پاسخ چی؟ شما غیرقانونی آمدید. من گفتم دانشجو باید سیاسی باشد و هرطور شده ایستادگی می‌کنیم تا بذر اصلاح طلبی را دوباره در دانشگاه آزاد بکاریم تا نهالش رشد کند.

عوض‌زاده دانشجوی اصلاح طلب ادامه می‌دهد: هرچند با حوادثی که رخ داد ابتدا مسئولین هیچ واکنشی نشان ندادند اما در نهایت رییس دانشگاه ظاهرا و فقط برای اینکه جو را آرام کند به خواسته ما تن داد و آقای قربانی نیز قول پیگیری دادند.

این فعال سیاسی می‌‌گوید: انجمن اسلامی یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های دانشجوئی است که قبل از انقلاب و بعد از انقلاب فعال بوده و در پیروزی انقلاب نیز نقش به سزایی داشته است. خواسته ما فقط ایجاد تشکل دانشجویی انجمن اسلامی نواندیش است، هدف ما از ایجاد این تشکل نیز این است که در مرکزی که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار آن بوده آرمان اصلاح طلبی دوباره احیا شود و ادامه پیدا کند.

عوض‌زاده می‌گوید: درخواست ایجاد این تشکل قبلا یکبار دیگر هم به صورت مکتوب به مسئولین دانشگاه ارسال شده بود؛ اما جواب آن به صورت مکتوب به ما ارسال نشد و گفتند تشکل‌های دیگر غیرفعال هستند شما بیایید که چه بشود!

او با بیان اینکه دانشگاه باید نظر نهایی‌اش درخصوص تشکیل این انجمن را به صورت مکتوب ارائه کند، می‌گوید: طبق قانون اگر شورای نظارت جواب درخواست را مکتوب ارسال نکند پس از چهل روزیک انجمن می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند؛ اما شورای نظارت بر این باور است درخواست کننده و دانشجو کاره‌ای نیست که بخواهند پیرو درخواستش نامه بدهند.

عوض زاده خطاب به مسئولین دانشگاه خواستار شناسایی و برخورد با افرادی شد که به او و دوستانش توهین و حمله کردند.

عضو هیئت موسس تشکل اسلامی نواندیش دانشگاه آزاد در پایان صحبت هایش می گوید: مشکلات اقتصادی وجود دارد ما هم به مشکلات پیش آمده انتقاد داریم اما در این شرایط آیا صحیح است از تریبون دانشگاه به رئیس‌جمهور و دولت توهین و ناسزا بگوییم و از آن طنز بسازیم؟ اگر پشت دولتی را به خاک بزنیم آیا نظام ضربه نمی‌بیند؟ این نظام است که ضربه می‌خورد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)