کد خبر: ۳۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان مطرح کرد:
رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان خطاب به منتقدین نوع نظارت شورای نگهبان گفت:این شورا نحوه نظارت ر ا استصوابی اعلام کرده است که این نوع نظارت هم مبنای قانونی و هم مبنای عرفی و عقلانی دارد.

گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده:

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان در شورای اداری استان با بیان اینکه در هر انتخاباتی ۴ رکن سلامت انتخابات، امنیت، مشارکت و رقابت حائز اهمیت است، گفت: هیات اجرایی و نظارت مسئول تامین سلامت انتخابات و نیروی انتطامی، سپاه و اطلاعات تضمین کننده سلامت انتخابات هستند.

به گزارش گفتارنو، حجت الاسلام علی توکلی خاطر نشان کرد: در حوزه نظارت، اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت را به عهده شورای نگهبان گذاشته است و رفع ابهام از اصول قانون اساسی هم بر عهده شورای نگهبان است.

توکلی خطاب به منتقدین نوع نظارت شورای نگهبان گفت:این شورا نحوه نظارت ر ا استصوابی اعلام کرده است که این نوع نظارت هم مبنای قانونی و هم مبنای عرفی و عقلانی دارد.

او با بیان اینکه در همه حکومت های لیبرال و سکولار نظارت وجود دارد اما نوع نظارت متفاوت است، گفت: هر حکومتی نظارت را بر مبنای ارزش های خود تعریف می کند.

حجت الاسلام توکلی تصریح کرد:شرایط و ویژگی هایی که فرد باید داشته باشد محتوایی است و این ها را از سطح تحصیلات و سن و سال افراد نمی توان به دست آورد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان در تشریح صحبت های خود گفت: باید مشخص شود که آیا فرد دنبال منفعت طلبی است یا نه؟ نگاه فرد به دشمن خارجی چه خواهد بود ؟

حجت الاسلام توکلی خاطر نشان کرد: در طی فرایند نظارت بخشی از اعمال فرد در اداره مورد بررسی قرار می گیرد. وقتی یک فرد بخشی از اموال اداره ای را به حساب شخصی خود ریخته است صلاحیت ندارد.

او در ادامه افزود:مجموع این ها التزام است و برای تشخیص آن ها باید سابقه و گفتار فرد در یک بازه زمانی مورد بررسی قرار گیرد .

او که سابقه رییس کل دادگستری استان کرمان را در کارنامه کاری خود دارد با بیان اینکه نماینده نباید دیدش محدود به حوزه انتخابیه خود باشد‌، گفت: مجلس تصویب کرد که به چاه هایی که قبل از سال ۷۵ حفر شده اند پروانه داده شود که این قانون مشکلات زیادی برای قوه قضاییه ایجاد کرد.

توکلی تصویب این قانون که به ظم او یک قانون اشتباه بود را محور صحبت های خود قرار داد و گفت: نگاه مجلس باید همه جانبه و جامع باشد.

او در ادامه تاکید کرد: قانونی که فعلا در حوزه انتخابات هست حداقلی است و ابهام و نقص زیادی دارد، مجلس این دوره، لایحه جدید انتخابات را تصویب نکرد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان با بیان اینکه ترکیب هیات اجرایی ونیروی نظارت اکثر شهرستان همکاری خوبی داشتند، گفت: در سه الی ۴ مورد از شهرستان ها مواردی ایجاد شد که طبق قانون این کار به استاندار کرمان واگذار شد و قضیه بدون دخالت از تهران رفع رجوع شد.

حجت الاسلام توکلی تاکید کرد: برگزاری و اجرای انتخابات بر عهده فرمانداران است که در این امر اجرای قانون و بی طرفی بسیار مهم است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)