کد خبر: ۳۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۹۳۴ هزار بارنامه در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته و ۲۰.۳ میلیون تن کالا از مبداء استان در سال جاری حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ هشت درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۹۳۴ هزار بارنامه در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته و ۲۰.۳ میلیون تن کالا از مبداء استان در سال جاری حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ هشت درصد رشد را نشان می دهد.

سیدعلی حاج سیدعلیخانی در نشست خبری به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: عمده واردات و صادرات کشور از طریق پنج بندر اصلی خرمشهر، آبادان، بوشهر، بندرعباس و بندر امام انجام می شود که در اواسط جنگ تحمیلی به دلیل قرارگیری خرمشهر و آبادان در منطقه جنگی امکان بهره برداری از این بنادر ممکن نبود و بندر امام به صورت نیمه تعطیل در آمد.

وی با اشاره به پشت نوبت ماندن حدود ۱۰۰ کشتی بزرگ باری در دریا در آن زمان برای تخلیه بار افزود: طولانی شدن زمان نوبت دهی کشتی ها برای تخلیه موجب نگرانی در زمینه کمبود کالاهای اساسی و از سوی دیگر نیاز جبهه ها به وجود آمده بود و از سوی دیگر امکان فاسد شدن برخی کالاها وجود داشت.

سیدعلیخانی تصریح کرد: در آن زمان موضوع به امام(ره) منعکس شد و ایشان در ۲۶ آذر سال ۶۲ ضمن اطمینان دادن به مردم که مشکلی برای تامین نیاز آنها وجود ندارد، همه کامیون ها را برای تخلیه کالاهای بنادر فراخواندند که ناوگان حمل بار کشور با برنامه ریزی وزارت راه وقت در مدت کوتاهی کشتی های حامل بار را تخلیه و کشور را از یک بحران بزرگ نجات دادند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۷۶ روز ۲۶ آذر به عنوان روز حمل و نقل در تقویم کشور نامگذاری شد، گفت: هر ساله با شروع فصل سرما طرح راهداری زمستانی در کشور از اول دی ماه اجرایی می شود و راهداران برای خدمت‌رسانی به مردم و باز نگه داشتن جاده ها در راهدارخانه ها و گردنه ها مستقر می شوند و اول دی ماه روز راهدار نامگذاری شده لذا ۲۶ آذر تا اول دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان نام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در ادامه اظهار کرد: حمل و نقل جاده ای در دو گروه حمل بار و مسافر به مردم خدمات می دهد که براساس آمارنامه رسمی حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ کامیون در استان کرمان به حمل بار مشغول هستند که ۲۷۰ شرکت و شعبه حمل و نقل بار در این حوزه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۸ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار در استان مشغول به کار هستند، افزود: در سال ۹۶ با ۲۹ میلیون تن بار که از مبداء استان کرمان حمل شده، رتبه پنجم کشور را داشتیم. علی رغم اینکه متوسط رشد بار در کشور دو و نیم درصد بوده، در سال ۹۷ با رشد ۱۱ و نیم درصدی در استان، به حمل ۳۱.۸ میلیون تن از مبداء استان با دو رتبه ارتقاء به سوم کشوری دست پیدا کردیم.

سیدعلیخانی اظهار کرد: در ۸ ماهه سال جاری نیز ۹۳۴ هزار بارنامه در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته و ۲۰.۳ میلیون تن کالا از مبداء استان در سال جاری حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ هشت درصد رشد را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در راستای رضایتمندی رانندگان، محاسبه کرایه بار براساس تن‌کیلومتر از اواخر سال قبل اجرایی شده که این کار قیمت کرایه را تثبیت و از حمل بار پایین تر از قیمت جلوگیری می کند و موجب عدالت نسبی در حمل بار می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: از مردادماه سال قبل، بیش از ۱۳ هزار نفر از رانندگان و همسران آنها بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند که منابع آن از محل نیم درصد سهم کمیسیون شرکت ها پرداخت می شود.

وی افزود: امسال برای رانندگان جدید و بازماندگان سال قبل ثبت نام داشتیم و از آبان ماه امسال دو نفر از فرزندان مجرد رانندگان نیز تحت پوشش قرار گرفته اند.

سیدعلیخانی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته با شرایط به وجود آمده در کشور و نرخ ارز، قیمت لاستیک چندین برابر شد که موجب اعتراض جمعی از رانندگان کشور شد و دولت برای کمک به بخش حمل و نقل ارز دولتی به این بخش تخصیص داد و حجم مناسبی لاستیک وارد شد.

وی با اشاره به اینکه لاستیک تولید داخل ۲۰ درصد مصرف سیستم حمل و نقل را تامین می کند و ۸۰ درصد باید وارد شود، تصریح کرد: برای توزیع عادلانه لاستیک یک سامانه طراحی و حدود ۸۴ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان بخش حمل و نقل کالا و مسافر توزیع شد که قمیت متعادل و نیاز رانندگان رفع شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: ۹۰۰۰ حلقه لاستیک موجودی انبار استان است و در لاستیک سنگین کمبودی نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اختلاف بین عرضه و تقاضا در بار موجب بی عدالتی می شود که یکی از شیوه های توزیع بار، وجود سالن اعلام بار فیزیکی و البته سیستم قدیمی و ناکارآمد بوده که ما در استان کرمان سیستم اطلاع رسانی اینترنتی و اعلام بار را طراحی کردیم و راننده می تواند در هر جا که باشد بار را انتخاب و نسبت به حمل آن اقدام کند که این سیستم به طور آزمایشی در حال اجراست.

سیدعلیخانی با اشاره به دریافت کمیسیون اضافه برخی شرکت ها از رانندگان عنوان کرد: بازرسی و رسیدگی به تخلفات انجام شده و در کمیسیون های مواد ۱۱ و ۱۲ به ۵۰۸ پرونده رسیدگی شده است؛ همچنین رانندگان می توانند از طریق سامانه "شهرا" ۱۴۱ شکایات خود را مطرح کنند که از ابتدای امسال تاکنون ۷۲۰ مورد شکایت از طریق این سامانه رسیدگی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در استان کرمان هفت پایانه مسافربری در حال فعالیت است که پنج مورد تحت مالکیت شهرداری و دو مورد متعلق به بخش خصوصی است و ۸۵ شرکت، موسسه و شعبه در حمل مسافر در استان فعال هستند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پربازدید ها

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)