کد خبر: ۳۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خبر داد:
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بزرگترین کارخانه تولید فولاد ضد زنگ در کشور با اعتبار بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال در رفسنجان احداث خواهد شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بزرگترین کارخانه تولید فولاد ضد زنگ در کشور با اعتبار بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال در رفسنجان احداث خواهد شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس صبح امروز ۲۵ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین کارخانه فولاد ضدزنگ کشور با سرمایه ‌گذاری توسط شرکت ایران و چین صورت خواهد گرفت که قرارداد ایجاد آن منعقد شده است.

احمد انارکی محمدی افزود: با احداث این کارخانه با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن فولاد ضد زنگ، برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی می شود ضمن اینکه به زودی عملیات اجرایی این پروژه طی آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

عضو شورای عالی اقتصاد بیان کرد: اشتغال بحث مهمی در کشور است و دغدغه مسئولان نظام می باشد، بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیکار تا سال گذشته در صف اشتغال در کشور داشتیم و سالانه ۷۰۰ هزار نفر در کشور باید به امر اشتغال گمارده شوند.

وی ادامه داد: کارخانه داران و تولید کنندگان و کشاورزان و کسانی که تسهیلات بالایی گرفتند الان به دلیل قواین بانکی، بزرگترین بدهکاران بانکی محسوب می شوند.

قانون حذف سودهای ربوی در صحن مجلس

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: قانون بانکداری جدید ( حذف سودهای ربوی) جهت حمایت از تسهیلات گیرندگان و بدهکاران بانکی به صحن مجلس شورای اسلامی آمده و بر روی آن کار انجام می شود و تجدید نظر بر روی سودهای ربوی که این تولیدکنندگان می دهند انجام می شود تا اشخاصی که تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام گرفتند لااقل بتوانند از این فرصت استفاده کنند و بر اساس سود اولیه وام های خود را پرداخت کنند.

انارکی محمدی افزود: اشخاصی هستند ۵۰۰ میلیون تومان وام گرفتند اما الان باید ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کنند و یا کارخانه ها و شرکت های حقوقی ۴ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند و باید ۲۰ میلیارد تومان به بانک پرداخت کنند که با این قانون جدید بانکداری باید بر اساس سود اولیه تسهیلات خود را پرداخت کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه تا حدود ۹ سال پیش هیچ آزمونی برای جذب نیرو در مجتمع مس برگزار نمی شد بیان کرد: از سال ۹۱ در مس که در شهرستان های پاریز و شهربابک معادن این ذخیره خدادادی وجود دارد با پیگیری های مجدانه توانستیم بومی سازی و اشتغال ایجاد کنیم و به سهم خود آزمونی در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد و۵۰۰ نفر در سرچشمه جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: مهم این بود که مجوز برگزاری آزمون و جذب نیرو اخذ شده و خوشبختانه افراد بومی از رفسنجان و انار در این مجتمع جذب می شوند.

انتقال آب از خلیج فارس تنها پروژه وارداتی آب به کشور

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: ما آب را به شکل های مختلف از جمله روان آبها، تولید محصولات کشاورزی و میوه جات و ... به خارج صادر می کنیم ولی انتقال آب از خلیج فارس به ایران برای اولین بار، تنها پروژه وارداتی آب به کشور است.

وی افزود: سالیانه کشورهای حاشیه این خلیج، بیش از ۱۷ میلیارد متر مکعب آب از این خلیج برداشت می کنند سهم ایران از این آب کجاست؟ لذا در آینده نزدیک قانون حفظ آب خلیج فارس را تدوین می کنند و نمی گذارند از این خلیج آب برداشت کنیم که ما در شورای عالی اقتصاد این طرح را عنوان کردیم وخوشبختانه مورد تأیید قرار گرفت و در حال حاضر این پروژه توسط ۳ خط لوله در حال انجام است.

انارکی محمدی ادامه داد: کار نصب اولین آب شیرین کنِ این پروژه تا پایان سال تمام و تست آب شیرین کن شروع می شود و تا پایان امسال این آب به سیرجان و۳ ماهه اول سال ۹۹ نیز به رفسنجان و ادامه آب به یزد خواهد رفت.

وی تصریح کرد: منابع مالی این پروژه از گل گهر سیرجان، مس سرچشمه رفسنجان و چادرملوی یزد تأمین و پرداخت کردند و بخشی از آن هم از طریق پیگیری هایی که در کمیسیون اقتصادی پیگیری کردیم مبلغ بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هم از بانک ها جذب شد.

عضوشورای عالی اقتصاد با اشاره به اینکه اجرای این طرح با هدف استفاده آب در مجتمع مس سرچشمه و دو صنعت دیگر در سیرجان و چادرملوی یزد در حال اجراست بیان کرد: مزایای این طرح این است که ضمن اینکه آب برای معادن مورد استفاده قرار می گیرد؛ ما تعهدی از وزیر نیرو برای اختصاص بخشی از این آب برای مصرف شرب در منطقه رفسنجان و انار گرفتیم زیرا آبی که می آید با ای سی ۵۰۰ می آید که مهم است لذا این آب برای لزوم برای شرب استفاده شود همچنین در حوزه شهرک ها نیز از وزیر صمت تعهد گرفتیم که این آب در بحث صنایع و شهرک های صنعتی مورد استفاده شود.

وی بیان کرد: مهمترین بحث این انتقال این است که برای اولین بار است و الگویی می شود تا از دریای عمان و سواحل مکران آب به کشور انتقال دهیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)