کد خبر: ۳۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نظارت بر برگزاری به موقع، شفاف و کامل تخلفات انتخاباتی به مراجع مربوطه، همکاری صمیمانه با مجریان و پرهیز از دخالت غیرقانونی در اجرا، اطلاع رسانی به موقع از رد صلاحیت ها با حفظ حیثیت اجتماعی افراد، صیانت از آرای ملت و حساسیت درباره هرگونه تقلب و دست کاری و جلوگیری از آن بایستی مورد توجه ناظرین انتخابات قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نظارت بر برگزاری به موقع، شفاف و کامل تخلفات انتخاباتی به مراجع مربوطه، همکاری صمیمانه با مجریان و پرهیز از دخالت غیرقانونی در اجرا، اطلاع رسانی به موقع از رد صلاحیت ها با حفظ حیثیت اجتماعی افراد، رسیدگی دقیق و به هنگام به شکایات با پرهیز از هرگونه تبعیض میان افراد و جریانهای مختلف انتخاباتی، دقت در حفظ اسرار داوطلبان و نامزدها در تحقیقات محلی، انتقاد پذیر بودن و پاسخگویی در برابر مراجع قانونی و افکار عمومی و صیانت از آرای ملت و حساسیت درباره هرگونه تقلب و دست کاری و جلوگیری از آن بایستی مورد توجه ناظرین انتخابات قرار گیرد.

یدالله موحد صبح امروز در همایش هیات های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان اظهار کرد: نظارت بر انتخابات امری مسلم، منطقی و ضروری می باشد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان در خصوص اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در اصول پنجاه و ششم و پنجاه و هفتم قانون اساسی که ذیل فصل پنجم قانون اساسی تحت عنوان حق حاکمیت ملت و قوای ناشی از آن آمده ‌است مقرر می دارد که حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه همان خداوندی که حاکم مطلق است، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است، افزود: هیچ کس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان خاطرنشان کرد: ملت این حق خدادادی را از طرقی که در اصول قانون اساسی آمده است باید اعمال کند.

موحد عنوان کرد: یکی از مظاهر آشکار حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش، اعمال قوه مقننه است که از طریق مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: این مجلس قانونگذاری با ترکیب نمایندگان مردم که با رای مستقیم مردم و بطور مخفی برگزیده می شوند تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، قوه مقننه به این دلیل که یکی از مجاری مهم اعمال حاکمیت ملت و مرکز ثقل قانونگذاری، برنامه ریزی و تصمیم گیری های اساسی کشور است از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.

موحد گفت: در حقیقت مجلس شورای اسلامی جلوگاه اراده ملی است وقتی بدرستی اراده ملی در تصمیمات و اقدامات مجلس تبلور پیدا کند آن وقت به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) "مجلس در راس امور است" و مظهر حاکمیت ملت و نماد اقتدار نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان بیان کرد: لازمه شکل‌گیری مجلسی با این خصوصیات این است که زمینه مشارکت آحاد مردم برای برگزیدن نمایندگانی از میان نخبگان واجد شرایط فراهم شود.

وی افزود: تحقق مجلسی کارآمد در گرو این است که تا عناصر تشکیل دهنده آن نمایندگان واقعی مردم، شجاع، امین، متقی و متعهد و پایبند به استقلال و اعتلای کشور حافظ حقوق ملت و تأمین‌کننده مصالح عمومی و ولایتمدار و مدافع قانون اساسی حافظ مبانی جمهوری اسلامی ایران باشد.

موحد خطاب به هیات های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان، تاکید کرد: فلسفه نظارت بر انتخابات همانا پیشگیری از رقابت ناسالم بین داوطلبان و جلوگیری از تخلفات و خطاهای مجریان انتخابات و صیانت از آرای مردم است.

وی با اشاره به اینکه هرکجا تخلف، تقلب و خطای مجری محتمل باشد نظارت بر اجرا موضوعیت پیدا می کند، افزود: نظارت بر انتخابات امری مسلم، منطقی و ضروری می باشد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان در خصوص انتظارات ۱۱ گانه مربوط به ناظرین انتخابات گفت: احترام به رعایت قوانین و مقررات انتخابات در حوزه نظارت، رعایت بی طرفی در نظارت و بررسی صلاحیت ها، بکارگیری افراد آموزش دیده و باتجربه بدون توجه به گرایش های سیاسی، تاکید بر حضور کافی و موثر ناظران در همه شعب رای گیری مورد تاکید است.

موحد در ادامه انتظارات ۱۱ گانه مربوط به ناظرین انتخابات تصریح کرد: نظارت بر برگزاری به موقع، شفاف و کامل تخلفات انتخاباتی به مراجع مربوطه، همکاری صمیمانه با مجریان و پرهیز از دخالت غیرقانونی در اجرا، اطلاع رسانی به موقع از رد صلاحیت ها با حفظ حیثیت اجتماعی افراد، رسیدگی دقیق و به هنگام به شکایات با پرهیز از هرگونه تبعیض میان افراد و جریانهای مختلف انتخاباتی، دقت در حفظ اسرار داوطلبان و نامزدها در تحقیقات محلی، انتقاد پذیر بودن و پاسخگویی در برابر مراجع قانونی و افکار عمومی و صیانت از آرای ملت و حساسیت درباره هرگونه تقلب و دست کاری و جلوگیری از آن بایستی مورد توجه ناظرین انتخابات قرار گیرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)