کد خبر: ۳۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کرمان:
مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کرمان گفت: از امروز ۲۸ آذرماه به مدت چهار روز (حتی فردا جمعه) داوطلبانی که رد صلاحیت شده اند می توانند به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان به آدرس کرمان - میدان عاشورا - بلوار جانباز شرقی مراجعه کرده و شکایت خود را کتبا و مستند ارائه بدهند.

به مردم اطمینان می‌دهیم که به سمت کسی نخواهیم غلتید/ به ناظران گفته ایم که مظلمه کسی را که رای می‌دهد به گردن خود نگذارید و نظارت را بین خود و خدا به خوبی انجام بدهید

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان درباره وضعیت صلاحیت کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرآیند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به خوبی به پیش می رود و هیئت های نظارت در شهرستان ها و بخش های استان تشکیل و بعد از آن هیئت های اجرایی نیز با هماهنگی هیئت نظارت تشکیل شده است. 

حجت‌الاسلام رضا رضایی فزود: ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس در ۹ حوزه انتخابیه اصلی استان کرمان انجام شده است ضمن آنکه باید عنوان کرد که استان ۱۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

رضایی با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت ها در هیئت های اجرایی به مدت ۱۰ روز انجام شده، تصریح کرد: کار بررسی صلاحیت داوطلبان به طور قانونی براساس ماده ۵۱ قانون انتخابات به عهده هیئت های اجرایی است و باید هم از مراجع چهارگانه(نیروی انتظامی، دادگستری، ثبت احوال و وزارت اطلاعات) و هم با استفاده از همکاری مردم و تحقیقات محلی کار را انجام بدهند و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را تایید یا رد کنند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان بیان کرد: اعضای اصلی هیئت های اجرایی ۸ نفر هستند که امسال فرماندار، دادستان و رییس ثبت احوال نیز به این مجموعه اضافه شدند که با نظارت هیئت نظارت کار تایید یا رد صلاحیت را انجام می دهند.

وی افزود: از ۲۶ آذرماه جاری که فرآیند تایید صلاحیت توسط هیئت اجرایی انجام شد، روز گذشته فرمانداران حوزه های اصلی انتخابیه موظف بودند به کسانی که رد صلاحیت شده اند اطلاع بدهند.

رضایی اظهار کرد: از امروز ۲۸ آذرماه به مدت چهار روز (حتی فردا جمعه) داوطلبانی که رد صلاحیت شده اند می توانند به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان به آدرس کرمان - میدان عاشورا - بلوار جانباز شرقی مراجعه کرده و شکایت خود را کتبا و مستند ارائه بدهند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان با بیان اینکه زمان ثبت شکایت از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ است و همکاران ما آماده دریافت شکایات هستند، بیان کرد: هیئت نظارت استان، شهرستان ها و هیئت مرکزی نظارت بر امر انتخابات در کشور صلاحیت همه کاندیداها (تایید و رد شده توسط هیئت اجرایی) را مجددا مورد بررسی قرار می دهد و طی مدت ۲۰ روز به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه اصلی اعلام می کند که به داوطلبان اعلام نمایند.

وی افزود: نظارت هیئت نظارت و شورای نگهبان استصوابی است و همه مراحل انتخابات را شامل می شود و تایید صلاحیت را شورای نگهبان انجام می دهد که هم شامل استعلام چهارگانه، تحقیقات محلی و اطلاعاتی است که ازنامزدها وجود دارد و این موارد به هیئت مرکزی نظارت می رود و در آنجا تصمیم گیری می شود.

رضایی افزود: هیئت های استانی اطلاعات افراد را جمع بندی و به هیئت مرکزی ارائه می دهند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان در ادامه اظهار کرد: ما به همه شهرستان ها سفر کرده و به ناظران گفته ایم که مظلمه کسی را که رای می دهد به گردن خود نگذارید و نظارت را بین خود و خدا به خوبی انجام بدهید و هر چه مردم انتخاب کنند، قابل قبول است.

وی تصریح کرد: این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم که فرزندان شما در هیئت نظارت به عنوان نوکر مردم کار نظارت را به خوبی انجام می دهند و به سمت کسی نخواهیم غلتید.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)