کد خبر: ۳۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست بررسی روند معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری مطرح شد؛
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی کرمان با بیان اینکه فقدان برخی زیرساخت‌ها در کرمان موجب شده تا سرمایه‌گذاران جذابیت و اعتماد لازم برای سرمایه‌گذاری در این شهر را نداشته باشند بر رفع این نقیصه تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی کرمان با بیان اینکه فقدان برخی زیرساخت‌ها در کرمان موجب شده تا سرمایه‌گذاران جذابیت و اعتماد لازم برای سرمایه‌گذاری در این شهر را نداشته باشند بر رفع این نقیصه تاکید کرد.

سید مهدی طبیب زاده در نشست بررسی روند معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و تسهیل روند جذب سرمایه‌گذار در سازمان سرمایه‌گذاری مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان، افزود: در این مسیر پس از تعریف پروژه‌ها، سرمایه‌گذار باید نسبت به امکانات و زیرساخت‌ها مطمئن باشد تا بتواند در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کند که متاسفانه در بعضی موارد کمبودهایی وجود دارد.

رئیس اتاق کرمان اضافه کرد: آماده کردن شهر و امکانات آن برای پاسخگویی به نیاز سرمایه‌گذاران و جذب آنها نیازمند تعریف و اجرای چند پروژه در حوزه‌های شهری، زیربنایی، اقامتی و پذیرایی می‌باشد که تاکنون مغفول مانده است .

وی با بیان اینکه باید بدانیم در افق ۲۰ ساله به چه زیرساخت‌ها و چه پروژه‌هایی نیاز داریم، ادامه داد: احداث خط ریلی بم- جیرفت، توسعه فرودگاه جیرفت، احداث بزرگراه جیرفت - بندرعباس و خط ریلی سیرجان - کرمان و طرح‌های انتقال آب از جمله موارد مورد نیاز استان برای تکمیل زیرساخت هاست.

طبیب‌زاده، با اشاره به اینکه کرمان در شاخص‌های کلان توسعه پایدار از متوسط کشور پایین‌تر است، اظهار داشت: اتاق کرمان به دنبال اولویت‌های کلیدی و فرصت‌های فعال برای جذب سرمایه‌گذار است و در این زمینه در حال مطالعه بر روی یکصد طرح هستیم.

رئیس اتاق کرمان گفت: استفاده از ظرفیت بورس و بازارهای سرمایه برای تامین مالی پروژه‌ها باید مد نظر قرار گیرد تا بخش‌های مختلف بتوانند هدفمند به پروژه‌ها ورود کنند.

شهردار کرمان نیز در این نشست اجرای پروژه‌های شهری را دغدغه شهرداری در این دوره عنوان کرد و بیان داشت: تقریبا تمامی قراردادهای شهرداری کرمان در حوزه سرمایه‌گذاری با چالش روبروست و تنها دو پروژه شامل میدان میوه و تره بار بیرم‌آباد و ساختمان جدید شهرداری کرمان انجام شده است.

سیدمهران عالم‌زاده، افزود: ضعف در قراردادهای اجرای پروژه‌های شهری مانند شفاف و جامع نبودن تنظیم قراردادها و عدم انجام تعهدات دو طرف باعث شده سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در شهر کرمان بی‌اعتماد شوند.

وی ادامه داد: از این پس در رابطه با هر سرمایه‌گذاری در شهر ابتدا در همه مسائل با سرمایه‌گذاران به نتیجه خواهیم رسید و سپس اگر اتفاقی افتاد تاکید بر روی مصالحه و انجام کار کارشناسی است.

عالم زاده تصریح کرد: پروژه‌های شهری بسیار حساس هستند اما هیچ مطالعاتی بر روی آنها انجام نشده که ضرورت دارد طرح‌ها و اطلاعات مورد نیاز سرمایه‌گذاران جمع‌آوری شوند تا بتوانیم به صورت هدفمند با سرمایه‌گذاران وارد اجرای این طرح‌ها شویم.

شهردار کرمان، در پایان سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل، اتوبوسرانی، پسماندها، مجموعه‌های تفریحی و ورزشی، تملک و آزادسازی را مورد نیاز شهر کرمان عنوان کرد.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه‌گذاری اتاق کرمان، از برگزاری همایش و نمایشگاه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: سازمان سرمایه‌گذاری مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان می‌تواند در این همایش و نمایشگاه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر کرمان را معرفی کند.

علی نقوی، افزود: شهرداری ظرفیت‌های بسیاری برای معرفی پروژه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری دارد که باید پروژه‌های نیازمند کار مطالعاتی و فنی و دارای توجیه اقتصادی مشخص شوند.

وی با بیان اینکه عدم توجه به زیرساخت‌ها و عدم تهیه مطالعات امکان سنجی، هر پروژه موفقی را ناموفق می‌کند، گفت: استفاده از ظرفیت‌ بالای بازار سرمایه در دورانی که بانک‌ها منابع و رغبت چندانی به مشارکت در طرح‌های اقتصادی ندارند، بهترین و شاید تنها راه حل و محرک پروژه‌های زیربنایی شهر کرمان و همچنین استان است.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)