کد خبر: ۳۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان مطرح کرد:
مقداد تکلو زاده در رابطه با جشنواره ملی مرکبات اظهار می کند: من در جریان جشنوراه اول نیستم چرا که اتاق بازرگانی در این رابطه همکاری نداشته و من هم در این جشنواره حضور نداشتم .

اتاق کرمان در اولین جشنواره ملی مرکبات مشارکت نداشت/ من در جریان جشنوراه اول مرکبات  نیستم

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:با توجه به اخبار منتشر شده جشنواره مرکبات استان که در 11 دی ماه در محل دانشگاه جیرفت کرمان با رویکرد تجاری سازی مرکبات استان  و افزایش صادرات برگزار می شود.آن طور  که در متن خبر ها آمده است این جشنواره برای دومین بار است که در کرمان برگزار شده و 15سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها در آن حضور به هم می رسانند.با این حال دبیر کمیسیون کشاوری از این جنشواره به عنوان اولین تجربه یاد می کند و از جشنواره پیشین مرکبات ابراز بی اطلاعی  می کند.

مقداد تکلو زاده در این رابطه  می گوید: من در جریان جشنوراه اول نیستم چرا که اتاق بازرگانی در این رابطه همکاری نداشته و من هم در این جشنواره حضور نداشتم .

تکلو زاده با اشاره به عدم مشارکت  سازمان های دولتی و حتی بخش خصوصی در جشنواره های استان، می گوید: سعی شده تا از تجربیات جشنواره کلوته خرما در این جشنواره استفاده شود و زمینه تغییر فرمت این جشنوراه و مشارکت بیشتر فراهم شود.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان در خصوص  جزئیات ایده برگزاری  جشنواره مرکبات به گفتارنو می گوید: هدف این بود تا مشابه کاری که در جشنواره کلوته در شهرستان کهنوج برگزار شد و اتاق بازرگانی و تمامی دست اندرکاران بخش خصوصی را روی یک نوع واریه خرما حساس کرد در جیرفت هم انجام شود، لذا با هیمن به  سازمان جهاد کشاورزی ،سازمان صمت و سایر نهادهای دولتی و خصوصی پیشنهاد شد تا جشنوراه مرکبات هم برگزار شود.

براساس گفته های تکلو زاده در این جشنوراه سفرایی از کشورهای سوئد ، بلژیک ، نیجریه،  کراواسی ،آفریقای جنوبیف مجارستان ، قرقیزستان،بلاروس ،دانمارک و نروژ حضور خواهند داشت و محصولات مرکبات استان به آن ها شناسانده خواهد شد .

او در ادامه می افزاید: رویکرد ما در حوزه مرکبات  این است که  با توجه به حجم و کیفیتی که محصولات جنوب استان دارند ، بتوانیم زمینه ای برای صادرات آ نها به کشورهای سردسیری من جمله کشورهای حوزه  اروپای شرقی و غربی فراهم کنیم.

اگر چه دبیر کمیسیون کشاورزی نسبت به اثرات این جشنواره بر بازارسازی و شناخت بیشتر مرکبات استان امیدوار است اما در بخشی از صحبت هایش در پاسخ به سوال گفتار نو مبنی بر چگونگی بازار سازی و تبلیغات محدود این جشنوراه به صراحت می گوید: برای این جشنواره برنامه ر یزی زیاد دقیقی نبوده  است و به صورت سریع انجام شده است اما من دیدگاهم به عنوان دبیر کمیسیون کشاورزی این است که در یک زاویه رفتن به از نشستن وافر است و باید یک استارت زده شود تا شرایط محیا شود.

تکلو زاده  در این رابطه اظهار می کند: به هر حال این دوستان به خاطر برنامه های دیگر به کرمان می آمدند .  ما گفتیم که از این فرصت استفاده کنیم تا پتانسیل های کشاورزی استان را به آن ها بشناسانیم چرا که ذهنیت همه در مورد کرمان صرفاً خرما و پسته است.

اوبا بیان این جمله که هر جشنواره در سال اول خیلی خروجی موثری  ندارد ویکسری ایرادات دارد ، می افزاید: در حاشیه این جشنواره بخش خصوصی در خواست های خود را به طور مستند به مسئولین ارائه وبابی برای بررسی چالش های پیش روی آن ها فراهم می شود.همچنین در روز پنج شنبه نیز زمینه ای برای انجام مذاکرات تجاری بین طرف های مذکور و بخش خصوصی فراهم می شود.

آنچه تکلو زاده در این گفت و گو بر آن  تاکید دارد شناساندن محصولات مرکبات استان و ارزش گذاری این محصولات برای استان های همجوار  است، به گفته او مرکبات استان کرمان جز معدود محصولاتی هستند که ارگانیک بوده و از سم و کود در این محصولات به ندرت استفاده می شود . همچنین طعم و مزه این مرکبات نسبت به سایر مناطق کشور متفاوت است.

او درادامه از امضای یک تفاهم نامه به منظور انجام تحقیقات و آنالیز ارزش غذایی مرکبات جنوب خبر می دهد و می گوید که امید وار است تا د رحاشیه این جشنواره زمینه ای برای امضای این تفاهم نامه فراهم شود تا د رجشنواره های بعدی به طور مستند در خصوص ارزش غدایی محصولات جنوب صحبت شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)