کد خبر: ۳۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
پاسخ دولت به اتهامات جهان آرایی ها؛
حسام الدین آشنا ئر یک بیانیه ای اعلام کرد: بايد تصريح شود دولت در زنده يا ضبطي بودن و پخش يا عدم پخش برنامه‌ها هيچ دخالتي ندارد و تنها بر اصول حرفه‌اي برنامه‌سازي متوازن، رعايت بي‌طرفي، انصاف، عينيت و شفافيت تاكيد دارد.

چندي پيش بود كه اخباري مبني بر توقف پخش برنامه‌هاي تلويزيوني «جهان آرا» و «ثريا» كه در طول سال‌هاي اخير عمدتا با رويكرد ضد دولتي پخش مي‌شدند و بارها و بارها با اعتراض دولت و ناظران مواجه شده بود، منتشر شد. اخباري كه به سرعت مورد توجه اصولگرايان و فعالان رسانه‌اي اين جريان سياسي قرار گرفت و همزمان اتهامات بسياري در اين زمينه متوجه دولت دوازدهم، حسن روحاني به عنوان رييس‌جمهوري و حسام‌الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهوري شد.

اين اتهامات حتي بعد از آنكه روابط عمومي صداوسيما توقف پخش زنده اين برنامه‌ها را بي‌ارتباط به دولت و در راستاي سياست‌هاي اين سازمان اعلام كرد هم متوقف نشد. روز گذشته حسام‌الدين آشنا در همين زمينه  گفت كه تعطيلي پخش زنده اين برنامه‌ها ارتباطي به او و دولت ندارد اما تاكيد كرد كه قوه مجريه نگران سو‌ءاستفاده يك جريان سياسي از تريبون رسانه ملي براي ايجاد يأس و نااميدي در جامعه است.

با اين حال و به‌رغم اين توضيحات، فشارها به دولت دوازدهم ادامه يافت و اميرحسين ثابتي و وحيد يامين‌پور كنار ساير هم جناحي‌هاي خود تعطيلي پخش زنده برنامه «جهان‌آرا» را به دولت نسبت دادند.

از اين‌رو نمايندگي قوه مجريه در شوراي نظارت بر صداوسيما طي اطلاعيه‌اي بار ديگر به اتهامات مطرح شده پاسخ داد. حسام‌الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهوري و نماينده حسن روحاني در شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما در اين بيانيه كه مخاطب آن خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي منتشر‌كننده اتهامات اصولگرايان به دولت محسوب مي‌شود، آورده است:

«حضور محترم مديران مسوول خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي خبري

پيرو انتشار خبر «فشار دولت و حسام‌الدين آشنا براي تعطيلي برخي برنامه‌هاي تلويزيون»، چند نكته را به اطلاع مي‌رساند:

۱- مكاتبه شماره ۱۳۶۵۸۷ مورخ 24/10/98 اينجانب با شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما در خصوص برنامه جهان‌آرا تاكنون در آن شورا طرح نشده و هيچ تصميمي درباره آن اتخاذ و به سازمان ابلاغ نشده است.

2- بر اساس اعلام مديركل روابط عمومي صداوسيما، ضبطي شدن برنامه‌هاي سيما محدود به سه برنامه جهان‌آرا، ثريا و عصرانه نيست و تصميمي است كه بر اساس «آيين‌نامه‌ تهيه شده توسط خبرگان برنامه‌هاي تلويزيوني با هدف افزايش غناي محتواي برنامه‌ها»، گرفته شده است. بنابراين ضبطي‌شدن برنامه‌ها، يك تصميم درون سازماني است و دولت هيچ نقشي در آن نداشته است.

3- بايد تصريح شود دولت در زنده يا ضبطي بودن و پخش يا عدم پخش برنامه‌ها هيچ دخالتي ندارد و تنها بر اصول حرفه‌اي برنامه‌سازي متوازن، رعايت بي‌طرفي، انصاف، عينيت و شفافيت تاكيد دارد.

4- موضوع عدم پذيرش دعوت مكرر برنامه جهان‌آرا يا ساير برنامه‌ها، خلاف واقع است و براي حضور در برنامه‌هاي زنده تلويزيوني با موضوعات مرتبط با تخصص و مسووليت‌هاي اينجانب در دولت، اعلام آمادگي مي‌كنم.

ضروري است خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي محترم طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، جهت تنوير افكار عمومي، اين توضيح و متن ارسالي را در اسرع وقت و در همان صفحه سايت يا روزنامه منتشر كنند.»

منبع: اعتماد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)