کد خبر: ۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
روزهای هفته فرهنگ پهلوانی در استان کرمان با برنامه های متنوعی همراه خواهد بود.
به گزارش ایرنا محمود محمودی نیا عصر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته فرهنگ پهلوانی افزود: روزهای هفته فرهنگ پهلوانی در استان کرمان با برنامه های متنوعی همراه خواهد بود.

وی با تقدیر از حمایت استاندار کرمان برای پیگیری رونق و توسعه ورزش استان گفت: چنین دوره ای که امروز در آن هستیم در ورزش نخواهد بود و کارهای بسیار خوبی برای حمایت و توسعه ورزش استان انجام شده است.

وی با اشاره به افتخار آفرینی محمدحسین ابارقی یکی از ورزشکاران استان در دو 200 متر و راهیابی او به المپیک 2020 ژاپن افزود: این ظرفیت در ورزش استان کرمان وجود دارد که بتوان بیش از سه یا چهار نماینده در المپیک 2020 ژاپن از استان کرمان حضور داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: آقای ابارقی توانست با تلاش شبانه روزی و پیگیری هایی که داشت سهمیه المپیک را بگیرد.

وی اظهار کرد: در تاریخ ورزش دو میدانی کشور و در دو 200 متر این اتفاق برای اولین بار افتاده است.

محمودی نیا با بیان اینکه من بودن و فرد بودن در ورزش باید کنار گذاشته شود خاطرنشان کرد: ورزش استان مهم تر از فرد است و باید منیت در ورزش برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه مدیریت های کوتاه مدت در ورزش آسیب زاست افزود: باشگاه مس کرمان در دوره مدیریتی بنده چهار بار مدیرعامل عوض کرد که این تغییرات به ورزش صدمه وارد می کند.

رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان کرمان هم در این نشست گفت: اولین بار در کشور در استان کرمان ورزش پهلوانی به مهدکودک ها راه پیدا کرده است.

محسن مساحی اظهار کرد: 80 درصد زورخانه بزرگ پهلوانی استان کرمان که می توان گفت در خاورمیانه بی نظیر است پیشرفت فیزیکی داشته که ممکن است در ایام دهه فجر سالجاری افتتاح شود.

وی با بیان اینکه سه میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه نیاز است افزود: این پروژه برای مدت حدود دو سال تعطیل شده بود که دوباره کار شروع شد و همچنین 850 متر مربع زیربنا دارد و قرار است در آینده بعد از راه اندازی، به خوابگاه و موارد دیگر مجهز شود.

وی خاطرنشان کرد: از اول تیرماه 93 که عهده دار این مسوولیت شدم 53 زورخانه وجود داشت که تا امروز شش زورخانه دیگر به این تعداد اضافه شده است.

مساحی اظهار کرد: با تفاهم نامه ای که بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با استانداری کرمان بسته شده قرار بر این است تا 13 یخدان دیگر بازسازی و به جمع زورخانه های استان اضافه شوند.

وی گفت: با فرمانداران شهرستان های جنوبی استان کرمان هم تفاهم نامه ای امضا شده است که بر اساس آن در بازه یک ساله فرمانداران اقدام به احداث زورخانه در آن شهرستان خواهند کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه ها در هفته فرهنگ پهلوانی در استان کرمان پرداخت.

یکی از پیشکسوتان ورزش استان کرمان هم در این نشست با اشاره به حمایت استاندار کرمان از ورزش و طرح مثلث توسعه ورزش همگانی و قهرمانی گفت: اتفاقات خوبی را در همین مدت در ورزش شاهد بودیم و ارگان های صنعتی بزرگ همچون گل گهر، سرچشمه و فولاد به حمایت از ورزش پرداختند.

محمد صنعتی افزود: باید صفا، گذشت و صمیمیت در ورزش پهلوانی رعایت شود که با رعایت این موارد بسیاری از مسایل و مشکلات حل خواهد شد.

وی با انتقاد به اینکه در بعضی مواقع افراد غیر کارشناس سمت هایی را همچون در باشگاه های فوتبال عهده دار می شوند خاطرنشان کرد: این اتفاق مطمئنا باعث شکست می شود و آسیب زاست.

در پایان این نشست که در زورخانه لطفعلی شهر کرمان برگزار شد، هنر و اجرای ورزش پهلوانی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران انجام شد.

هفته فرهنگ پهلوانی از ششم مردادماه در استان کرمان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

برچسب ها: پهلوانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)