کد خبر: ۳۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
به گزارش وترنز تودی، منابع اطلاعاتی روسیه تأیید کرد که «مایک دی آندریا» که مسئول شهادت سردار سلیمانی بود، در جریان ساقط شدن هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته‌شده است.

به گزارش وترنز تودی، منابع اطلاعاتی روسیه تأیید کرد که «مایک دی آندریا» که مسئول شهادت سردار سلیمانی بود، در جریان ساقط شدن هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته‌شده است.

وی برجسته‌ترین چهره اطلاعات سیا در منطقه بود. از سال ۲۰۱۷، «دی آندریا» برنامه‌های ترور سازمان سیا را در غرب آسیا اجرا کرده و نه‌تنها مسئول شهادت سردار سلیمانی بلکه عامل کشته شدن ۳۰۰ تظاهرکننده عراقی نیز بوده است.

آیت الله مایک؛ طراح ترور سردارشهید حاج قاسم سلیمانی به هلاکت رسید

دونالد ترامپ طی تبلیغات انتخاباتی خود در سال ۲۰۰۶ بارها مواضع تندی را علیه ایران اتخاذ کرد و قول داده بود با آنچه «اقدامات خرابکارانه و ثبات‌زدای» ایران توصیف می‌کرد، مقابله کند. وی روز جمعه ۱۲ خرداد ۹۶ با انتصاب «مایکل دی‌آندریا» موسوم به «آیت الله مایک» به‌عنوان رئیس عملیات‌های مخفی سیا در ایران، به اعتقاد کارشناسان آمریکایی اولین گام محکم را برای عمل به قول‌هایش درباره ایران برداشت. علاوه بر گسترش برنامه حملات پهپادی سیا و عملیات ترور بن‌لادن، ترور «عماد مغنیه» از رهبران برجسته نظامی و اطلاعاتی حزب‌الله لبنان در شهر دمشق سوریه، از برنامه‌های تحت مدیریت او بوده است.

پیش‌ازاین، اخباری درباره هلاکت این چهره برجسته سازمان سیا در جریان حادثه هوایی دیروز در افغانستان از سوی رسانه‌های آمریکایی منتشرشده بود.

رویترز به نقل از یک منبع ناشناس روز گذشته تأیید کرد که هواپیمای آمریکایی ساقط‌شده در افغانستان حامل شماری از افسران ارشد سازمان سیا بوده است.

این در حالی است که سرلشکر بت ریوردان، سخنگوی فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) دیروز گفته بود که هنوز معلوم نیست هواپیمای سقوط کرده مربوط به چه کسی بوده است.

همچنین یک مقام نظامی آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌بی‌اس» تأیید کرد که یک فروند هواپیمای نظامی این کشور در افغانستان سقوط کرده است.

این مقام آمریکایی تأیید کرد که این هواپیما از مدل «E-۱۱» بوده است. به گفته وی، دلیل سقوط این هواپیما همچنان در دست بررسی است. گفتنی است پس از سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی ولایت غزنی که در تصرف و حاکمیت طالبان قرار دارد، برخی تصاویر و فیلم‌ها حکایت از آن داشت که این هواپیمای ساقط‌شده متعلق به ارتش آمریکا بوده است.

بر روی هواپیمای منهدم شده نشانی از ارتش آمریکاست که توسط اسکادران الکترونیکی ۴۳۰ نیروی هوایی این کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد. این هواپیما در پایگاه هوایی قندهار مستقر و با اهداف ارتباطی و مخابراتی است که پوشش کامل رادیویی قابل‌اعتمادی برای سربازان آمریکایی حاضر در مناطق مرتفع به‌ویژه کوهستانی فراهم می‌کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)