کد خبر: ۳۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
سومین بسته اخبار انتخاباتی گفتارنو؛
گفتارنو در سومین بسته خبری خود از واکنش سخنگوی دولت به تحریم سخنرانی رییس جمهور در صداو سیما و همین طور اظهار نظر یک عضو جامعه روحانیت مبارزدرخصوص ردصلاحیت ها و اظهارنظر عضو ارشد حزب اتحاد ملت درخصوص آینده مجلس گزارش می دهد.

عدم پخش سخنان رییس جمهور خلاف جمهوريت و مردم‌سالاري نظام است/صحبت‌هاي رييس‌جمهوري ناظر بر تقويت جايگاه مردم‌سالاري نظام بود/نمي‌توانم باور كنم كه شش فقيه جامع‌الشرايط و شش حقوقدان با هم تباني كنند تا از فرد يا جناح خاصي جانب‌داري كنند/برخی الفباي سياست‌ را نمي‌فهمند آنگاه مي‌خواهند به مجلس بروند

گفتارنو در سومین بسته خبری خود از واکنش سخنگوی دولت به تحریم سخنرانی رییس جمهور در صداو سیما و همین طور اظهار نظر یک عضو جامعه روحانیت مبارزدرخصوص ردصلاحیت ها و اظهارنظر عضو ارشد حزب اتحاد ملت درخصوص آینده مجلس گزارش می دهد.

نام شخصیت ها  سمت  در اظهارات خود چه گفتند
علی ربیعی سخنگوی دولت 

جمهوريت و مردم از جايگاه و اهميت فوق‌العاده‌اي در قانون اساسي ما برخوردار است و اينكه سخنراني رييس‌جمهوري منتخب مردم از صدا و سيما پخش نمي‌شود يا گاهي سانسور مي‌شود، خلاف جمهوريت و مردم‌سالاري نظام است.

رييس‌جمهوري و دولت مطالبه‌اي فراقانوني ندارند.

صحبت‌هاي رييس‌جمهوري ناظر بر تقويت جايگاه مردم‌سالاري نظام بود و ايشان دلسوزانه منتقد برخي رفتارها و نگاه‌هاي تنگ‌نظر آن است كه نهايتا منجر به نااميدي و قهر بخش زيادي از مردم با صندوق راي مي‌شود. رويه‌هاي موجود در بخش‌هاي خاصي از رسانه ملي بايد اصلاح شود.

حسين ابراهيمي عضو جامعه روحانيت مبارز

نمي‌توانم باور كنم كه شش فقيه جامع‌الشرايط و شش حقوقدان با هم تباني كنند تا از فرد يا جناح خاصي جانب‌داري كنند.

در رد صلاحيت‌ها مي‌بينيم جمعي از اصولگراها ردصلاحيت شده‌‌اند. اگر بنا بود جانبداري كنند از اين افراد جانبداري مي‌كردند اما ملاحظه مي‌كنيد كه در مورد آقايان جانب‌داري وجود نداشته است. بنده كه نگاه كردم ديدم اصلاح‌طلبان در افراد متشخص و مشخص بيشتر از اصولگراها رد نشده‌اند.

اما در رده پايين‌تر همان طور كه شوراي نگهبان اعلام مي‌كند افرادي از اصولگرا و اصلاح‌طلب هستند كه واقعا افراد متشخصي نيستند و شناخته شده نيستند بلكه افرادي هستند كه شايد اصلا احراز نشده‌اند.

كسي كه مي‌خواهد به مجلس راه يابد بايد الفباي سياست را بفهمد. برخي افراد هستند كه من نيز با آنها برخورد داشته‌ام كه الفباي سياست‌ را نمي‌فهمند آنگاه مي‌خواهند به مجلس بروند و براي يك ملت فهيم و سياسي و بالغ و كساني كه اين همه تجربه تلخ و شيرين در اين 40 سال دارند، تصميم بگيرند.


مصطفي درايتي
عضو ارشد حزب اتحاد ملت

طيف در جريان اصولگرايي وجود دارد كه اسامي مختلفي بر خود گذاشته‌اند و مدعي سهم در اين فهرست‌هاي انتخاباتي هستند. در اين ميان جريان منتسب به احمدي‌نژاد را هم نبايد ناديده گرفت. چون ممكن است كه كل بازي 3 طيف اصولگرا را به هم بزند. تصور من اين است كه ممكن است به احمدي‌نژادي‌ها به عنوان يك رقيب مشترك نگاه كنند و بعضا همدلي‌هايي را باهم دارند. ولي به نظر مي‌رسد كه حضور احمدي‌نژادي‌ها مي‌تواند معادلات را در جريان اصولگرايي به هم بزند.

با اين وضعيت بايد ببينيم تركيب ليستي كه از سوي اصولگرايان ارايه مي‌شود و طبيعتا يك رقابت داخلي بين خودشان دارند، چه آينده‌اي در انتظار مجلس يازدهم خواهد بود. آنچه از گذشته تجربه دارم باعث نگراني شديدي مي‌شود و طبيعتا بايد انتظار مجلس ضعيفي را داشته باشيم.

به مسند نشستن افراد تندرو در مجلس كار را بسيار مشكل مي‌كند؛ يعني در اين فضا و به اين شكل ممكن است بسياري از مديران شايسته احساس كنند كه امكان ادامه كار ندارند و مجلس نه‌تنها نمي‌تواند به آنها كمك كند؛ بلكه براي‌شان موانع سختي هم ايجاد مي‌كند كه هيچ‌گونه پشتوانه فكري و سياسي در آن نيست.

همچنين ميدان ديپلماسي كشور به دست افرادي مي‌افتد كه با تصميم‌گيري‌هاي خود تنها به ملت ضرر مي‌زنند.

احمد مازني نماینده تهران در مجلس

احزاب ركن اصلي در فرآيند دموكراسي هستند هر چند در نظام انتخاباتي ما به شكل قانونمند، نقش موثري براي احزاب پيش‌بيني نشده و اين يك نقص محسوب مي‌شود.

در واقع احزاب به همين اندازه كه در عرصه سياسي و انتخاباتي حضور دارند، مي‌توانند موثر واقع شوند. احزاب در كنار شوراي نگهبان، وزارت كشور و عوامل متعدد برگزاركننده انتخابات نقش بي‌بديلي دارند. هيچ عاملي در حد و اندازه احزاب نمي‌تواند اين مجموعه‌ها را به يكديگر نزديك كند.

عباسعلی کدخدایی  سخنگوی شورای نگهبان

طرح "شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداهای انتخابات مجلس" در جلسه اخیر این شورا تصویب شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)