کد خبر: ۳۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری:
سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری گفت: مسیر ۴۵ متری کوثر (سیدی) از تقاطع بزرگراه شرقی با جاده‌ی کوهپایه شروع می‌شود و پس از قطع خیابان‌های شهدای خانوک، سده و مهدیه به خیابان مصلی متصل شده و در ادامه، از میدان عاشورا عبور کرده، بلوار جانباز در خیابان شهید رجایی را قطع می‌کند و از خیابان جهاد از طریق پنج‌راه ۲۴ آذر به میدان کوثر متصل می‌شود. در ادامه، این بلوار با عبور از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شمالی و سه‌راهی کوثر، اراضی حسن‌آباد و محمد آباد را به بلوار غدیر دو وصل می‌کند و سپس از کنار فرودگاه عبور کرده و به بلوار حجاج متصل می‌شود.

شریانی ترین محور درون شهری کرمان به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی نام گذاری شد

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری در خصوص نام گذاری یک مکان و یا معبر در کرمان به نام ” سپهبد شهید قاسم سلیمانی” گفت: طبق قانون شورای شهر متولی نام گذاری معابر شهری است به واقع نام گذاری معابر از سوی شهرداری به شورای شهر پیشنهاد داده می شود.

سیدرضا میرحسینی، ادامه داد: شورای شهر بر مبنای ضوابط نسبت به تصویب نام برای معابر شهری اقدام می کند، سپس تحت عنوان مصوبه شورا آن را به شهرداری می دهد، در نهایت شهرداری نام معبر را با نصب تابلو قید و در تمام نقشه های شهری این نام را اعمال می کند.

میرحسینی بیان کرد: پس از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی شورای شهر جلسه اضطراری تشکیل داد تا وظایف و نقش های سازمان ها از جمله شهرداری در تشییع، تدفین و آماده سازی آرامستان بررسی و محول گردد.

مدیر روابط عمومی شهرداری تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم این جلسه نام گذاری یک معبر شهری در شان سردار جهان اسلام به نام ” سپهبد شهید قاسم سلیمانی” بود.

میرحسینی ادامه داد: چند خیابان بزرگ شهر کرمان از جمله بلوار جمهوری اسلامی، خیابان سرباز، شهدا و … پیشنهاد داده شد اما دغدغه مسئولین از جمله شهردار کرمان این بود نام گذاری برای خیابانی باشد که تا کنون نام قبلی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: تجربه نشان داده است اگر نام یک معبر موجود را برای یک چهره ماندگار عوض نماییم سبب می شود تا سال ها مردم از همان نام قدیم استفاده می کنند از این رو دغدغه ی شهردار و اعضای شورای شهر این بود که معبری را به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی نام گذاری کنند که نام قبلی نداشته باشد.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیان داد: یک محور شرقی غربی ۱۶ کیلومتری در طول و ۴۵ متر عرض در حال احداث است، نام قبلی این بلوار، بلوار ۴۵ متری کوثر بود و از آن جا که این نام تنها در آن مکاتبات داخلی شهرداری با سایر ادارات به کار رفته می شده است و در میان مردم شهر رواج نداشته است، پیشنهاد شد تا این بلوار که بخش هایی از آن موجود است به نام “سپهبد شهید قاسم سلیمانی” نام گذاری شود.

میرحسینی توضیح داد: مسیر ۴۵ متری کوثر (سیدی) از تقاطع بزرگراه شرقی با جاده‌ی کوهپایه شروع می‌شود و پس از قطع خیابان‌های شهدای خانوک، سده و مهدیه به خیابان مصلی متصل شده و در ادامه، از میدان عاشورا عبور کرده، بلوار جانباز در خیابان شهید رجایی را قطع می‌کند و از خیابان جهاد از طریق پنج‌راه ۲۴ آذر به میدان کوثر متصل می‌شود. در ادامه، این بلوار با عبور از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شمالی و سه‌راهی کوثر، اراضی حسن‌آباد و محمد آباد را به بلوار غدیر دو وصل می‌کند و سپس از کنار فرودگاه عبور کرده و به بلوار حجاج متصل می‌شود.

وی تاکید کرد: شورای شهر این پروژه را جزو اولویت های اصلی عمرانی خود تعریف کرده ضمن این که شهرداری نیز با توجیهات ترافیکی که دارد، معتقد است این پرژه لازم است از این رو اجرای این بلوار با اولویت بالا در حال پی گیری است.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری افزود: جمع بندی شورای شهر و شهرداری این بود که شریانی ترین و اصلی ترین محور درون شهری کرمان به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی نام گذاری شود.

میر حسینی با بیان این که شهرداری کرمان که نهادی مردمی است در تلاش است برای زنده نگاه داشتن “سپهبد شهید قاسم سلیمانی” راهکارهایی عملی سازد، بیان کرد: علاوه بر نام گذاری بلوار ۱۶ کیلومتری به نام “سپهبد شهید قاسم سلیمانی” ، شهرداری یادمان هایی به یاد این شهید به فراخوان گذاشته تا هنرمندان کرمانی و یا خارج از کرمان پیشنهاد ها و طرح های خود را ارسال کنند.

منبع: آرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)