کد خبر: ۳۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اقتصادی استاندار کرمان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه یکی از اهداف استان کرمان ایجاد ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد تولیدکننده برق خانگی است تصریح کرد: افراد می‌توانند با سرمایه‌ای در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون به ازای هر ۵ واحدکیلووات انرژی خورشیدی حدودا ماهی بین ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ازای فروش برق به وزارت نیرو، درآمد ماهانه داشته باشند که می‌تواند به عنوان یک درآمد پایدار برای سرمایه‌گذاران در استان کرمان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه یکی از اهداف استان کرمان ایجاد ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد تولیدکننده برق خانگی است تصریح کرد: افراد می‌توانند با سرمایه‌ای در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون به ازای هر ۵ واحدکیلووات انرژی خورشیدی حدودا ماهی بین ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ازای فروش برق به وزارت نیرو، درآمد ماهانه داشته باشند که می‌تواند به عنوان یک درآمد پایدار برای سرمایه‌گذاران در استان کرمان باشد.

محمدعلی دهقان شامگاه دوشنبه ۱۴ بهمن ماه در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان کرمان در حوزه اقتصادی اظهار کرد: استان کرمان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، گردشگری و صنایع دستی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه‌ای است که شاید نمونه آنها در کشور و حتی دنیا بی‌نظیر باشند.

وی به وجود بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: شدت و گرمی افتاب یک نعمت بسیار بزرگ برای استان کرمان است که باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه به واسطه وجود چنین آفتایی، محصولات کشاورزی استان کرمان بازار خوبی را در کشورهای اروپایی و روسیه ایجاد کرده‌اند اظهار کرد: در راستای افزایش فروش محصولات کشاورزی، باید در تولید، بسته‌بندی و ایجاد بازار نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم از این نعمت موجود در استان کرمان نهایت استفاده را بکنیم.

دهقان به بحث انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: استان کرمان در بخش انرژی خورشیدی استحصال شده در بخش واحدهای کوچک خانگی، هم اکنون رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است به طوری که نزدیک به ۷۰۰ واحد کوچک تولید کننده برق خانگی در استان کرمان داریم که این واحدها در استان آفتابی همچون کرمان در ماه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در آمد دارند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف استان کرمان در این راستا ایجاد ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد تولیدکننده برق خانگی است تصریح کرد: افراد می‌توانند با سرمایه‌ای در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون به ازای هر ۵ واحدکیلوات انرژی خورشیدی حدودا ماهی بین ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ازای فروش برق به وزارت نیرو، درآمد ماهانه داشته باشند که می‌تواند به عنوان یک درآمد پایدار برای سرمایه‌گذاران در استان کرمان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: طبق این قانون می‌توان، تسهیلات خوبی را برای افراد در بخش گلخانه‌ها به ویژه گلخانه‌های هیدورپونیک و صنعت در مناطق کمتر برخوردار با سود ۹ تا ۱۰ درصدی و در مناطق برخوردار تسهیلات با سود ۱۴ درصد اعطا کنیم.

دهقان ادامه داد: در این راستا ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۸ قانون بودجه به استان کرمان اختصاص داده شده که تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های استان واریز شده که متاسفانه سرمایه‌گذاری کمی از این تسهیلات در استان کرمان استفاده کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان کرمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: راهکاری مختلفی را در حال بررسی کردن هستیم اما در راستای تنظیم بازار تاکید ویژه‌ای بر صادرات محصولات کشاورزی استان کرمان داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه سال گذشته با صادرات محصولات کشاورزی استان به کشور عراق توانستیم درآمد خوب و تنظیم بازار مناسبی در این زمینه در استان ایجاد کنیم اظهار کرد: متاسفانه امسال با توجه به محدودیت‌های ورود محصولات کشاورزی به عراق، با مشکلاتی در زمینه صادرات این محصولات از جنوب استان کرمان روبرو شدیم که در این راستا به دنبال بازارهای جدیدی برای محصولات کشاورزی جنوب استان هستیم و امیدواریم بتوانیم با رایزنی‌های صورت گرفته با برخی کشورها شاهد صادرات این محصولات باشیم.

دهقان درباره نگاه استان به وضعیت خرما نیز گفت: ۴۰ شرکت بسته‌بندی و صادراتی در شهرستان بم تشکیل شده است که امیدواریم با راه‌اندازی این شرکت‌ها بتوانیم نگرانی و دغدغه کشاورزان شرق استان کرمان را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌های بزرگ و توانمند صنعتی و معدنی استان کرمان گردش مالی آنها در خارج از استان کرمان است اظهار کرد: بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به مردم علاوه بر تکیه بر منابع داخلی خودشان، نیازمند ورود منابع مالی شرکت‌های بزرگ نیز هستند که در این راستا ورود منابع مالی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی، می‌تواند پشتوانه بانک‌های استان باشد که در این راستا در جلسه با دکتر همتی رییس کل بانک مرکزی، این موضوع مطرح شد و خوشبختانه همه به دنبال ایجاد این فرصت برای بازگشت منابع مالی این شرکت‌ها به داخل هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بخش قابل توجهی از این منابع به استان وارد شد اظهار کرد: همچنان به دنبال ورود بیشتر این منابع به داخل استان هستیم. ضمن آنکه خیلی از این شرکت‌ها نیز به عنوان معین اقتصادی بخشی از این منابع را در مناطق تحت هدایت خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما در مجموع امیدواریم این چرخه به زودی تکمیل شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)