کد خبر: ۳۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
ششمین بسته خبرهای انتخاباتی گفتارنو
اصولگراها که انتخابات پیش رو را بی رقیب می دیدند خیلی زود لیست انتخاباتی خود را اعلام کردند. از همین رو محمد مهاجری فعال سیاسی و رسانه ای اصولگرا معتقد است  اگر اصولگرایان 5-4 لیست هم ارائه کنند باز هم پیروز انتخابات هستند بخاطر همین بدشان نمی آید در شرایطی که رقیبی وجود ندارد، بین خودشان وزن‌کشی کنند.

اصولگراها که انتخابات پیش رو را بی رقیب می دیدند خیلی زود لیست انتخاباتی خود را اعلام کردند. از همین رو محمد مهاجری فعال سیاسی و رسانه ای اصولگرا معتقد است  اگر اصولگرایان 5-4 لیست هم ارائه کنند باز هم پیروز انتخابات هستند بخاطر همین بدشان نمی آید در شرایطی که رقیبی وجود ندارد، بین خودشان وزن‌کشی کنند.

او همچنین می گوید: اختلاف‌ها به زودی بروز می‌کند چراکه در جریان اصولگرا مساله تکلیف شرعی وجود دارد و از همین مساله، لیست‌های مختلفی در می‌آید.

گفتارنو در ششمین بسته خبرهای انتخاباتی خود اظهارنظرهای فعالین سیاسی در خصوص لیست انتخاباتی قالیباف، حضور اصلاح طلبان در انتخابات و همین طورهزینه های چند میلیاردی آنهم از جیب ملت برای رسیدن به کرسی های مجلس را بازگو می کند.

احزاب و شخصیت  ها  سمت  در اظهاراتشان چه گفتند

محمد مهاجری 
فعال سیاسی و رسانه ای اصولگرا

اگر اصولگرایان 5-4 لیست هم ارائه کنند باز هم پیروز انتخابات هستند بخاطر همین بدشان نمی آید در شرایطی که رقیبی وجود ندارد، بین خودشان وزن‌کشی کنند.

اختلاف‌ها به زودی بروز می‌کند. در جریان اصولگرا مساله تکلیف شرعی وجود دارد و از همین مساله، لیست‌های مختلفی در می‌آید.
جبهه پایداری چون نمی‌تواند به تنهایی موفق شود.همیشه بازی بهم زن بوده و دنبال سهم‌خواهی است.
فکر نمی کنم قالیباف لیست جداگانه بدهد. انتخابات مجلس یازدهم برای قالیباف بسیار مهم و سرنوشت ساز است و حتی اگر جبهه پایداری برایش شرط بگذارند، او می پذیرد و برای سرلیست شدن از هیچ معاهده‌ای روی برنمی گرداند.

درباره ادعای باهنر و بادامچیان درخصوص اینکه اصلاح‌طلبان به اندازه کافی در انتخابات نامزد دارند، می گویم اگر بادامچیان و باهنر به این مساله باور دارند، لیست اصلاح طلبان را منتشر کنند تا روی اصلاح‌طلبان کم شود. داوطلبان اصلاح طلب که بالاخره پنهان نیستند و حتما عنوان، شهرت و سابقه دارند بنابراین این اسامی را منتشر کنند تا دروغ اصلاح‌طلبان برملا شود.

محمدرضا تاجیک  تئوریسین  اصلاح طلبان جریانِ اصلاح‌طلبی «واقعا موجود» نیازمند یک تعطیلات تاریخی است. باید عزم رفتن کند و از سرزمین قدرت به در آید و ببیند که آسمان آیا همه‌جا همین رنگ است و آیا اصلاح‌طلبی همه‌جا به همین رنگ است؟ حتی اگر اصلاح‌طلبان در تسابق‌های بزرگ پیشاروی (مجلس و ریاست‌جمهوری و...) پیروز هم بشوند، از امکان و استعدادی بیش از دولت کنونی برای بهبود امور (داخلی و خارجی) برخوردار نیستند. می‌توانم از هم‌اکنون تصویری از اصلاح‌طلبانی که هم کت بر تن دارند و هم زیرشلواری ترسیم کنم که توامان نقشِ حضور و ناحضور، در قدرت و بر قدرت، مشارکت و عدم‌مشارکت را بازی می‌کنند و تا فردای انتخابات هنوز تصمیم نگرفته‌اند (به اجماع نرسیده‌اند) که چه باید/ نباید کرد
محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتار افرادی که برای رسیدن به کرسی مجلس حاضرند چندین میلیارد تومان هزینه کنند حتما مشکوک است و می‌خواهند جیب ملت که همان خزانه ملی است را بزنند.

عباس آخوندی
وزیر سابق راه و شهرسازی شورای نگهبان به باور برخی حقوق‌دانان به نظارت استصوابی نیز پایبند نبوده و پای خود را از حیطه‌ی نظارت فراتر گذاشته و دقیقا در امور اجرا دخالت نموده و می‌نماید. به نظر می‌رسد که مفهوم نظارت شورای نگهبان به دلیل تداخل با امر اجرا در وضعیت پُرمناقشه‌ای قرار گرفته‌است. رییس جمهور به‌عنوان مجری قانون اساسی و متعهد به حقوق ملّت باید راهی برای استیفای حقوق ملّت در امر انتخابات بیابد.
طیبه سیاوشی  نمایند مجلس ابتدا به دلیل عدم "التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران" رد صلاحیت شدم؛ اعتراض کردم و ۲۰ روز بعد، "عدم التزام عملی به اسلام" نیز به آن اضافه شد!

بهروز نعمتی  
عضو هیات رییسه مجلس اگر کسانی تصور می‌کنند نماینده‌ای در بین کاندیداها ندارند معنایش این نیست که اجازه دهیم یک مجموعه تندرو سرنوشت کشور را رقم بزند. ما در این رابطه تجربیات مختلفی در مجالس و شوراها داشته‌ایم، کسانی بوده‌اند که با صندوق‌های رای قهر کرده ولی بعدا پشیمان شده‌اند.
نباید بگذاریم قهر با صندوق رای موجب ایجاد پشیمانی شود، بلکه باید در انتخابات شرکت کنیم ولو این که حداقل‌ها فراهم باشد.

نعمت احمدي 
حقوقدان

برابر اصل 99 قانون اساسي، شوراي نگهبان نظارت بر انتخابات را برعهده دارد. بين نظارت تا قضاوت فاصله است.

درواقع ردصلاحيت‌هاي گسترده‌اي كه شوراي نگهبان انجام داده، از دايره نظارت خارج و به دايره قضاوت ورود پيدا كرده است.

از طرفي اگر شأنيت قضاوت را براي شوراي نگهبان كه نظارت استصوابي دارد، بپذيريم، اين قضاوت بايد مستند و بر ادله باشد؛ يعني شوراي نگهبان به عنوان مرجع ناظر بر انتخابات، به مرجعي قضايي جهت بررسي شكايات، قضاوت درباره صحت و سقم مدعيات قضايي عليه نمايندگان و در نهايت صدور حكم عليه آنها بدون تشكيل دادگاه صالحه و اجازه دفاع به متهمان تبديل شده است.

اما پرسش اين است كه مگر در دادگاه قاضي مي‌تواند بدون ادله راي صادر كند؟! بنابراين بايد پاسخ بدهم كه شوراي نگهبان نمي‌تواند دست به چنين اقدامي بزند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)