کد خبر: ۳۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار کرمان:
فرماندار کرمان با اشاره به برخی برداشت های متفاوت از قانون توسط هیئت های اجرایی و نظارت تاکید کرد: ملاک عمل ما در انتخابات فقط قانون است اما گاهی برداشت های متفاوت از قانون وجود دارد، که باید در جلسات مشترک هیات های اجرایی و نظارت با استناد به قانون و استعلام از مراجع قانونی مافوق اینگونه مسائل را حل کرد و اجازه ندهیم برخی افراد از فضای ایجاد شده سوء استفاده کنند.

فرماندار کرمان در جلسه مشترک با رییس هیات نظارت استان و رییس و اعضاء هیات نظارت شهرستان کرمان به تشریح عملکرد هیات اجرایی و کمیته های ستاد انتخابات شهرستان کرمان پرداخت و گفت: درحال حاضر به جزء بحث امنیت، انتخابات در اولویت کار فرمانداری قرار دارد .

علی بابایی ادامه داد: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن آراء مردم، برگزاری انتخاباتی سالم، با حضور حداکثری مردم، پر شور و به دور از فضای تبلیغاتی و حاشیه ای، بدون توجه به گرایشات سیاسی اشخاص، وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی ما مسئولین و عوامل دست اندرکار بعنوان مجریان انتخابات است که انشاالله به یاری خداوند متعال و همکاری و همدلی تمامی عوامل به ویژه هیات های اجرایی و نظارت، انتخاباتی سالم خواهیم داشت.

رییس حوزه انتخابیه کرمان و راور با اشاره به سیستم برگزاری انتخابات یادآور شد: برگزاری انتخابات به تنهایی توسط یک گروه یا هیات امکان پذیر نخواهد بود، هیأت های اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای امنیتی و ... در برگزاری انتخابات مشارکت دارند و عوامل برگزار کننده افرادی سالم، معتمد و با تجربه از میان اقشار مختلف مردم هستند.

وی تعامل و همکاری را اصل کار در برگزاری انتخابات دانست و اظهار کرد: این تعامل از لحظه شروع تا پایان انتخابات ادامه خواهد داشت، اگر ارتباط میان اعضاء شعبه از نماینده فرماندار تا اعضاء، ناظر، بازرس و ... به خوبی برقرار شود قطعاً انتخابات خوبی خواهیم داشت.

بابایی با تاکید بر لزوم دقیق بودن عوامل برگزار کننده انتخابات تصریح کرد: در انتخابات جای هیچ آزمون و خطایی وجود ندارد، هیچ اشتباهی از هیچ یک از عوامل دخیل در انتخابات پذیرفته نیست، با آموزش عوامل دست اندرکار انتخابات اعم از اجرایی، نظارت، بازرسی و ... باید افزایش ضریب دقت را بالا برد.

فرماندار کرمان اعتمادسازی و جلب اعتماد مردم در انتخابات با هدف افزایش شور انتخاباتی را یکی از وظایف مسئولینِ امر انتخابات برشمرد و نظم و انضباط در انتخابات را یکی از مؤلفه های مهم در این خصوص دانست و در ادامه با اشاره به برخی برداشت های متفاوت از قانون توسط هیات های اجرایی و نظارت تاکید کرد: ملاک عمل ما در انتخابات فقط قانون است اما گاهی برداشت های متفاوت از قانون وجود دارد، باید در جلسات مشترک هیات های اجرایی و نظارت با استناد به قانون و استعلام از مراجع قانونی مافوق اینگونه مسائل را حل کرد و اجازه ندهیم برخی افراد از فضای ایجاد شده سوء استفاده کنند.

رییس حوزه انتخابیه کرمان و راور انتخاب ۱۵ کارشناس معین جهت تجهیز، پشتیبانی و انجام امور مربوط به شعب اخذ رای، تشکیل چندین جلسه با روسای نواحی ۱ و ۲ آموزش و پرورش به منظور انتخاب افرادی سالم، معتمد و باتجربه بعنوان نمایندگان فرماندار، جلسه با هیات امنای مساجد و تکایایی که شعبه اخذ رای می‌باشند، تهیه شناسنامه برای تمامی شعب اخذ رای، مبحث فناوری اطلاعات و آموزش عوامل اجرایی، نمایندگان فرماندار، کاربران، بازرسین و ...، جلسات شورای تامین با هدف تامین امنیت انتخابات، جلسات متعدد در خصوص پشتیبانی انتخابات از مهمترین اقدامات ستاد انتخابات برشمرد و ابراز کرد: تمامی این اقدامات در قالب کمیته های مختلف بصورت مدون و منظم انجام شده و تا پایان انتخابات ادامه خواهد داشت.

فرماندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام تعداد داوطلبین ثبت نام شده جهت شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و وضعیت بررسی صلاحیت آنها در هیات های اجرایی و نظارت شهرستان و استان گفت: بعد از بررسی صلاحیت داوطلبین در هیات های دو گانه اجرایی و نظارت شهرستان و استان و همچنین انصراف برخی از داوطلبین، تاکنون مجموعا ۵۵ نفر مجوز ورود به رقابت نهایی انتخابات را دریافت کرده اند.

بابایی تعداد شعب اخذ رای شهرستان های کرمان و راور را ۴۶۸ شعبه اعلام کرد و افزود: از مجموع ۴۶۸ شعبه، ۳۸۵ شعبه ثابت و ۸۳ شعبه سیار است ضمن آنکه در شهرستان کرمان ۴۳۲ شعبه نهایی شده که ۳۶۹ شعبه ثابت و ۶۳ شعبه سیار است.

رییس هیات اجرایی حوزه انتخابیه کرمان و راور با اشاره به میانگین افزایش ۳ درصدی شعب در سطح کشور، افزایش تعداد شعب در شهرستان کرمان را ۸.۵۸ درصد اعلام و خاطر نشان کرد: با هدف رفاه حال شهروندان جهت مشارکت حداکثری در انتخابات افزایش شعب در دستور کار قرار گرفت و براساس قانون و طی مراحل قانونی این کار صورت گرفت، علاوه براین تک تک شعب با دستور کار تعداد تعرفه های دریافتی و تعداد آراء مستند به انتخابات دوره دهم مجلس مورد بررسی قرار گرفتند و اصلاحاتی درخصوص میزان تعرفه های واگذار شده صورت گرفت.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۸ تیر، روز برگزاری انتخابات / دهم تا چهاردهم خرداد، زمان ثبت‌نام کاندیداها

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم مشخص شد /کاندیداها ۱۰ تا ۱۴ خرداد ثبت نام کنند

زمان و مکان برنامه‌های بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در کرمان اعلام شد

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در کرمان

آموزش و پرورش: تمامی آزمون‌های مدارس امروز برگزار می‌شود

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

پربازدید ها

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

زمان و مکان برنامه‌های بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در کرمان اعلام شد

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم مشخص شد /کاندیداها ۱۰ تا ۱۴ خرداد ثبت نام کنند

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

۸ تیر، روز برگزاری انتخابات / دهم تا چهاردهم خرداد، زمان ثبت‌نام کاندیداها

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۷ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)