کد خبر: ۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر توافق وین براساس برنامه زمان بندی پیش رود، شاهد چند اثر در اقتصاد کشور خواهیم بود تصریح کرد: معتقدیم در «برجام» تنها به چند مولفه اقتصادی دست پیدا کرده ایم اما در حوزه امنیت و حقوق بشر چیزی از این توافق به دست نخواهیم آورد.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر توافق وین براساس برنامه زمان بندی پیش رود، شاهد چند اثر در اقتصاد کشور خواهیم بود تصریح کرد: معتقدیم در «برجام» تنها به چند مولفه اقتصادی دست پیدا کرده ایم اما در حوزه امنیت و حقوق بشر چیزی از این توافق به دست نخواهیم آورد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، محمدرضا پورابراهیمی عصر چهارشنبهدر جلسه شورای اداری شهرستان راور با حضور استان کرمان با بیان اینکه کشور در نقطه عطف تاریخی به لحاظ سیاسی و هسته ای در عرصه بین المللی و همچنین عرصه اقتصادی داخلی است، تصریح کرد: روند مذاکرات با رویکرد خوبی تا امروز پیگیری شده است و امیدواریم این روند تا حصول یک نتیجه خوب برای ملت ایران ادامه داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مذاکرات در مجلس شورای اسلامی، مسیر خود را قانونی طی می کند و اصلاحاتی که قرار بود در مجلس انجام شود، انجام و متن ارائه شد و از 10 روز دیگر بررسی توافق «برجام» در صحن علنی مجلس آغاز می شود و امیدواریم بتوانیم جمع بندی نهایی را انجام داده و در صورت چالش ها و روزنه های این «برجام» را پوشش دهیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه اگر توافق وین براساس برنامه زمان بندی پیش رود، شاهد چند اثر در اقتصاد کشور خواهیم بود تصریح کرد: معتقدیم در «برجام» تنها به چند مولفه اقتصادی دست پیدا کرده ایم اما در حوزه امنیت و حقوق بشر چیزی از این توافق به دست نخواهیم آورد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع تحریم های اقتصادی شورای امنیت پس از توافق وین نیز گفت: در این توافق قرار است تحریم بانک مرکزی برداشته شود ضمن آنکه فروش نفت خام و میعانات گازی کشور نیز افزایش پیدا کند ضمن آنکه موضوع حمل و نقل و کشتیرانی و موضوعات مرتبط با هواپیمایی و ... نیز از دیگر موضوعاتی است که در چهاچوب توافق هسته ای بیان شده است که امیدواریم طرف مقابل پایبند به تهدات خود باشد.

وی با بیان اینکه بازه زمانی آثار ناشی از برداشت شدن تحریم 6 ماهه خواهد بود تصریح کرد: باید چشم اندازی برای شرایط پساتحریم در کشور ترسیم شود و این سئوال مطرح است آیا مشکلات ما برداشته شدن تحریم های هسته ای کاملا حل خواهد شد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که رفع تحریم ها تنها می تواند تسهیل کننده امور باشد و معتقدیم مشکلات اقتصادی را در بخشی کاملا رفع کند اما باید اذعان کرد که 80 درصد مشکلات اقتصادی کشور، مشکلاتی ساختاری است.

پورابراهیمی گفت:  باید نگاهمان را به ساختار اقتصادی کشور تغییر دهیم ، باید از درون ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود و همان رویکردی است که رهبری در اقتصاد مقاومت مطرح فرموده اند را در اقتصاد کشور پیاده کنیم.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر منابع ما که بلوکه شده است، آزاد شود و تحریم‌های هسته ای نیز برداشت شود، کشور در یک آزمون بزرگ اقتصادی قرار می گیرد و زمان آن است که در حوزه اقتصادی سرمایه گذاری را افزایش دهیم ضمن آنکه باید طرح های نیمه تمام در اولویت جدی در اقتصاد کشور در شرایط پساتحریم قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به آینده اقتصاد کشور امیدوار هستیم تصریح کرد: دولت باید توجه کند که نباید پول حاصل از آزاد شدن منابع نفتی و همچنین افزایش درآمد حاصل از فروش نفت را به بودجه عمومی کشور اختصاص دهد که اگر این امر صورت گیرد بزرگترین اشتباه تاریخی کشور صورت خواهد گرفت.

پورابراهیمی تصرزیح کرد: اقدامات خوبی توسط دولت در حال انجام است و از استاندار و فرماندار راور به جهت تلاش های بی نظیرشان قدردانی می کنیم و اتفاقات خوبی رقم خورده که این از نشانه های اطمینان مردم به دولت مردان است و امیداریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه افتتاح کارگاه های بافت فرش در شهرستان راور از اقدام مثبت در جهت اشتغال می باشد خاطر نشان کرد: برای فعال شدن معادن غیرفعال و افزایش ظرفیت معادن موجود، باید برنامه ریزی هیا خاصی صورت گیرد که این امر می تواند اشتغال زیادی در شهرستان ایجاد و خوراک کارخانه ککسازی راور را نیز تامین کند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه نیز سید حسن میرصادقی فرماندار شهرستان راور گفت: با توجه به محرومیت های سطح شهرستان، بنا به دستور استاندار سه کمیته در جهت عمران و آبادانی از جمله کمیته عمران، فرهنگی اجتماعی و توسعه اقتصادی تشکیل شد.

وی افزود: پیگیری و مکاتباتی برای جذب سرمایه گذاری در شهرستان انجام شده و امیدواریم مشکلات بخش صنعت و معدن شهرستان نیز هرچه سریعتر حل شود.

فرماندار شهرستان راور تصریح کرد: مصوباتی در کمیته فرهنگی و اجتماعی داشته ایم که یکی از این مصوبات، در راستای توسعه اقتصادی افتتاح نخستین کارگاه بافت فرش برای عتبات عالیات بود که خوشبختانه امروز(چهارشنبه) به افتتاح رسید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)