کد خبر: ۳۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان:
رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان گفت: نامزدهای انتخاباتی برای کمک به حضور گسترده مردم پای صندوق‌های اخذ رای باید از تخریب رقبای خود بپرهیزند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان گفت: نامزدهای انتخاباتی برای کمک به حضور گسترده مردم پای صندوق‌های اخذ رای باید از تخریب رقبای خود بپرهیزند.

حجت‌الاسلام علی توکلی در همایش تبیینی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را چهار رکن مهم انتخابات دانست و گفت: تامین سلامت انتخابات بر عهده هیات نظارت و امنیت آن بر عهده نیروی انتظامی، سپاه و اداره اطلاعات است.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: مشارکت در انتخابات بر عهده مردم است و سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت سالم زمینه‌ساز تحقق حضور حداکثری است .

حجت‌الاسلام توکلی خاطرنشان کرد: رقابت مربوط به نامزدهای انتخاباتی است لذا این افراد اگر رقبای خود را تخریب کنند، ‌دلیل بر ضعف آنها است و مشخص است حرفی برای گفتن ندارند و این افراد برای کسب توفیق به ناچار دست به تخریب رقیب می‌زند تا راه برایش باز شود.

وی با بیان اینکه طبق اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است بیان داشت: رفع ابهام از اصول قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و این شورا نحوه نظارت را استصوابی تعریف کرده که هم مبنای عقلی، قانونی و عرفی دارد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان ادامه داد: طبیعی است رقابت هر چه سالم‌تر و با اخلاق‌تر باشد شادابی و نشاط انتخابات بیشتر می‌شود اگر همه همکاری‌ها و تعاملات بر اساس قانون و اعتماد باشد ما قطعا از انتخابات نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

وی اظهار داشت: طبیعی است هرگاه به انتخابات نزدیک می‌شویم امید مردم به تغییر و تحول تقویت می‌شود لذا این امید از این بابت است که جایگاه مجلس با جایگاه دو قوه دیگر کاملا متفاوت بوده و دو قوه دیگر محتاج مجلس هستند.

حجت الاسلام توکلی اظهارداشت: همه نامزدها نیز به طور قطع به دنبال ایجاد مجلس قوی، ناظر، شفاف، مقتدر و دارای برنامه جامع‌تر هستند.

وی گفت: نامزدهای مجلس شورای اسلامی باید از خود و توانایی‌های خودشان بگویند و به دیگران و نهادها و ارگان‌ها طعنه نزنند برخی انسان‌های خوبی هستند و خدمت می‌کنند اما جلوی زبانشان را نمی‌توانند بگیرند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان تاکید کرد: اگر نامزد شده‌ایم باید از خودمان به مردم بگوییم و قرار نیست از خراب کردن دیگران پیشرفتی نصیب ما بشود.

وی به اقدام نادرست تبلیغات زودهنگام برخی نامزدها اشاره کرد و گفت: نامزدها فضای رقابتی را با حرف‌های بی‌پایه و تخریب رقبا آلوده نکنند. اخلاق نشانه شخصیت افراد است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان بیان کرد: بد گویی، فحاشی و تخریب و افشاگری دلیل بر فهم بالای انسان‌ها نیست و افشاگری هر جایی شاید مناسب نباشد.

حجت الاسلام توکلی خطاب به نامزدها تاکید کرد: اگر رای آوردید نگاهتان به امور کشوری و ملی باشد و وعده‌های قابل اجرا به مردم بدهید.

وی گفت: اگر رای نیاوردید اعتراض هم داشتید از راه قانون وارد بشوید و به هوادارانتان نیز تاکید کنید سر و صدا راه نیندازند و باید ملتزم قانون باشیم.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان با بیان اینکه نباید به هر جایی پوستر چسباند تصریح کرد: تخریب و چسپاندن پوستر به در و دیوار ادارات و منازل حق‌الناس است.

وی افزود: نامزدها اقداماتی که انجام می‌دهند و حرف‌هایی که می‌زنند باید از چارچوب خارج نشود تا برای دوره‌های بعدی مشکل‌ساز نشود.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)