کد خبر: ۳۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
هشتمین بسته انتخاباتی گفتارنو
محسن هاشمی گفت: ممکن است ما در کاگزاران نتوانیم به ۳۰ نفر برسیم بلکه ۱۵ نفر را معرفی کنیم و بقیه ار از احزاب دیگر قرض بگیریم. او همچنین درباره دست باز اصولگرایان برای انتخاب لیست به دلیل تعدد کاندیدا‌ها و در مقابل دست بسته اصلاح طلبان با لحنی شوخ طبعانه گفت: بله، این منصفانه نیست. اما خداوند طرفدار مستضعفین است و امیدواریم که مستضعفین را کمک کند.
احزاب و شخصیت ها  سمت  در اظهاراتشان چه گفتند
محسن هاشمی  

ما خودمان دیروز در کارگزاران جلسه داشتیم، اما نتوانستیم ۳۰ نفر را پر کنیم؛ به ۱۵ یا ۱۶ نفر رسیدیم. امروز هم دوباره جلسه داریم تا بتوانیم لیست ۳۰ نفره را پر کنیم.

بعد که احزاب لیست‌های خود را درآوردند می‌توانند با هم ائتلافاتی هم داشته باشند. مثلا ممکن است ما در کاگزاران نتوانیم به ۳۰ نفر برسیم بلکه ۱۵ نفر را معرفی کنیم و بقیه ار از احزاب دیگر قرض بگیریم.

محسن هاشمی درباره دست باز اصولگرایان برای انتخاب لیست به دلیل تعدد کاندیدا‌ها و در مقابل دست بسته اصلاح طلبان با لحنی شوخ طبعانه گفت:بله، این منصفانه نیست. اما خداوند طرفدار مستضعفین است و امیدواریم که مستضعفین را کمک کند.

حسین کمالی عضو شورای  عضو هماهنگی اصلاحات

احزابی که گفتند لیست انتخاباتی نمی‌دهند که تکلیفشان مشخص است؛ احزابی هم که کاندیدا دارند می‌توانند از آن‌ها حمایت کنند. به خواسته اصلاح طلبان درباره رد صلاحیت ها پاسخ داده نشده است. اصلاح طلبان در جایی که کاندیدا ندارند نمی توانند لیست اصولگرا بدهند!

دولت باید شرایطی به وجود آورد که افراد با تبلیغات بیهوده در معرض آراء قرار نگیرند. باید یک قانون انتخاباتی داشته باشیم که طرح‌ها، نظرها و برنامه های کاندیداها را در روزنامه ها و...به صورت مجانی امکان پذیر کند. باید جلوی هزینه های میلیاردی انتخاباتی گرفته شود و امکان تبلیغ برای همه فراهم شود.

نامه حداد عادل به آقا تهرانی 

 

از سوی جبهه پایداری پیشنهاد شد که برای رسیدن به حداکثر اشتراک در دو لیست تهران، لیست ۶۰ نفره تهیه شده توسط پایداری مبنا قرار گیرد و ۲۴ نفر مشترک این لیست با لیست ۹۰ نفره شورای ائتلاف یکجا در هر دو لیست نهایی ۳۰ نفره قرار گیرد.

پایداری این پیشنهاد را تأمین کننده وحدت حداکثری می دانست اما در همان جلسه توضیح داده شد که شما در فهرست ۶۰ نفره خود بنا داشته اید که هیچ فردی از بعضی از احزاب و تشکلهای حاضر در شورای ائتلاف را در آن فهرست قرار ندهید و قبول پیشنهاد شما عملا به معنی نفی فلسفه وجودی ائتلاف و فروپاشی آن است و به معنی آن است که شورای ائتلاف اختیار تعیین ۲۴ نفر از لیست ۳۰ نفره انتخابات تهران را فقط به پایداری که در شورای ائتلاف شرکت ندارد تفویض کرده باشد و تنها در حد ۶ نفر امکان تصمیم گیری مستقل داشته باشد.

نامه آقا تهرانی به حداد عادل   

تعجب ما وقتی مضاعف گردید که دوستان ائتلاف دست یاری و خلوص دوستانشان در جبهه پایداری را رد کردند و از فهرست اشتراک صفر سخن گفتند، اشتراک صفر؟! آیا معنای «اشتراک صفر» میان دو فهرست چیزی غیر از «ضد وحدت» است؟ چه‌کسی وحدت‌شکنی می‌کند؟ انصاف دهید جناب آقای دکتر!

بر فرض که پذیرفتیم که منطق سهم‌خواهی‌ها و اقتضائات فلسفه ائتلاف با احزاب به شما اجازه ندهد که ۲۴ مشترک را در لیست مشترک قرار دهید و قرار دهیم؛ ۲۴ نشد، ۲۲؛ ۲۲ نشد؟ ۲۰؛ ۲۰ نشد؟ ۱۸؛ منطق اشتراک صفر دیگر چیست؟!

آیا مجبور کردن کاندیداهای مشترک به انتخاب یکی از دو فهرست، کاری بر مبنای وحدت‌گرایی و انصاف و تقواست؟! آیا از فهرست‌های دیگران اطلاع دارید؟

محمد رضا عارف  رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان 

شخصا از همه اصلاح‌طلبان در استان‌های مختلف که کاندیدای اصلاح‌طلب برای معرفی دارند درخواست می‌­کنم تمام تلاش خود را برای حضور موثر مردم در انتخابات و پیروزی کاندیداهای خود به کار بندند

اینکه یک حزب بخواهد کاندیداهای خود را معرفی کند یا با جمعی از احزاب دیگر، به تصمیم خودشان بازمی‌گردد اما از لوگو و برند شورای­‌عالی نمی‌­توانند استفاده کنند.

 محمود نقدی‌پور عضو شورای ائتلاف اصولگرایان هنوز هیج جمع‌بندی صورت نگرفته و هیچ لیستی توسط شورای ائتلاف تایید نشده است. لیست نهایی تا روز ۲۲ بهمن‌ماه اعلام می‌شود.
نیروهای انقلابی یک لیست خواهند داشت .ممکن است لیست‌های حاشیه‌ای هم وجود داشته باشد.

ابوالقاسم رئوفیان
دبیرکل حزب ایران زمین در بحث انتخاب سرلیست نهایی اصولگرایان از میان تقوی، میرسلیم و قالیباف در انتخابات پیش ‌رو به ‌نظر می‌رسد هر سه نفر از این آقایان یعنی آقای تقوی به همراه آقای میرسلیم و آقای قالیباف به صورت مشترک به عنوان سرلیست اصولگرایان معرفی شوند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)