کد خبر: ۳۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/زهره سالاری مطرح کرد:
سالاری مشکلات معیشتی، بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، مشکلات مدیریتی، فرار مغزها را از مشکلاتی دانست که اکثر دست‌اندرکاران ازجمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئول آن هستند و باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

هر جا رد پای توسعه بود، اصلاح‌طلبان در آن نقش داشتند/ در مجلس باید تمام تفکرات، حضور یابند /مبارزه با فساد ذره‌بین و قانون پیچیده نمی‌خواهد/ بیش از ۴۰ سال است که در استان نماینده زن نداشته‌ایم/ در عرصه‌های مدیریتی حضور زنان کمرنگ است

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:
نامزد اصلاح طلبان حوزه انتخابیه کرمان و راور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمعیت ۵۰ درصدی زنان در جامعه ایرانی، گفت: در عرصه‌های اشتغال و تحصیل زنان هم‌تراز آقایان پیشرفته‌اند ولی در عرصه‌های مدیریتی هنوز نه.
زهره سالاری اظهار داشت: در عرصه مدیریت میانی تا حدی به زنان فرصت داده‌شده است؛ اما در عرصه‌های مدیریتی که تصمیم گیر و تصمیم‌ساز هستند مثل مجلس و بالاتر، حضور زنان کمرنگ‌تر است.

سالاری بابیان این موضوع که بیش از ۴۰ سال است که در استان نماینده زن نداشته‌ایم، گفت: ما معتقدیم که اولین کسانی که باید مدافع حقوق خانم‌ها در عرصه‌های مدیریتی باشند آقایان هستند، چراکه حضور خانم‌ها در این عرصه نه برای احقاق حقوق خانم‌ها بلکه برای احقاق حقوق آقایان نیز مثمر ثمر خواهد بود‌.

تنها نامزد اصلاح‌طلبان در حوزه کرمان و راور در تشریح دغدغه اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات، گفت: انقلاب ۵۷ مبتنی بر اسلامیت و جمهوریت بود، جمهوریت یعنی تمام‌مسیر اداره مملکت از کانال مردم باشد.

سالاری در بخشی از سخنرانی خود به نقل بیانات امام خمینی(ره)پرداخت و گفت: ایشان بارها تأکید می‌کردند که شما چه‌کار دارید که مردم به چه کسی رأی می‌دهند، حتی اگر ضرر می‌کنند ، بگذارید خودشان تصمیم می‌گیرند .

او در ادامه خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که کمتر پیش می‌آید که مردم خودشان بد انتخاب کنند،مگر اینکه ما شرایطی را فراهم آوریم که مشکلاتی برای رأی مناسب پیش آید .

سالاری بابیان این جمله که هر جا رد پای توسعه‌ای در استان بود، اصلاح‌طلبان در آن نقش داشته‌اند، گفت: آقای مرعشی و آقای کریمی نقش بسزایی در این استان داشتند و این دوستان زمانی که در عرصه‌های مدیریتی این استان بودند، اتفاقات خوبی رقم خورده است.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: بعد از ۴۰ سال باید ثمره خون‌دل خوردن‌ها و زحمات مردم را ببینیم اما متأسفانه با برخی سیاست‌های غلط الآن به‌جایی رسیدیم که بدترین دوران انتخابات و سخت‌ترین انتخابات ۴۰ سال اخیر را داریم.


سالاری مشکلات معیشتی، بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، مشکلات مدیریتی، فرار مغزها را از مشکلاتی دانست که اکثر دست‌اندرکاران ازجمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئول آن هستند و باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

او در بخشی از صحبت‌هایش در انتقاد نسبت به حلقه‌ها و حصارهای موجود، گفت: مدیران باتجربه استان به‌جای اینکه در عرصه‌های مدیریتی حاضر باشند، چرا باید خانه‌نشین باشند .


تنها نامزد اصلاح‌طلبان در حوزه کرمان و راور با اشاره به دلسردی و ناامیدی موجود در فضای سیاسی جامعه، گفت: یک عده عمداً به این جو دلسردی و ناامیدی دامن می‌زنند.

سالاری بابیان این جمله که کسانی می‌خواهند ما در انتخابات حضور کمرنگی داشته باشیم دلشان برای ما سرنوشت ما نسوخته است، گفت: یکی از همین آقایان تمامیت‌خواه می‌گفت، چه اشکالی دارد مملکت ما بشود مثل مملکت چین.
او در ادامه خطاب به افرادی با این طرز تفکر ، اظهار داشت: دیکتاتوری کمونیستی چین را مناسب می‌پندارید؟ بر اساس چه مستندی می‌شود گفت این تفکر مناسب است؟بر اساس شاخص‌ها ببینید کدام تفکر بهتر عمل کرده است. بااینکه ما می‌دانیم کدام تفکر بهتر عمل کرده است، باز معتقد به تک‌صدایی نیستیم.


او با تأکید بر این جمله که معتقدیم در مجلس باید تمام تفکرات باشد، گفت: سردار سلیمانی هم حتی معتقد بود که وطن برای همه ایرانیان است و اصلاح‌طلب و اصول‌گرا هم نداریم پس چرا ما بر طبل تک خواهی و تمامیت می‌کوبیم .
سالاری در واکنش به این جمله که هرکسی نمی‌خواهد از ایران برود، گفت: مگر ما تازه آمده‌ایم که بخواهیم برویم. ما ایرانیان هزاران سال است که بوده‌ایم و تن به شکست نداده‌ایم.

او با تأکید بر این نکته که معتقد بر تفکر جمعی است، در خصوص چرایی دیر شروع کردنش گفت: من اگر امروز اینجا هستم به دعوت اصلاح‌طلبان است. من به‌هیچ‌عنوان اقدامی نکردم تا اینکه بر من تکلیف شد.
این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به جایگاه اجتماعی و وضعیت مالی خود ، خاطرنشان کرد: من نه نیاز مادی به مجلس دارم و نه پرستیژ اجتماعی. آنچه باعث شده من با تمام فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها در اینجا حضور یابم ،وظیفه اجتماعی است .

«منش من پاسخگویی است و هر حرفی بزنم پاسخگوی حرفم خواهم بود» تنها نامزد انتخاباتی جامعه اصلاح‌طلب از حوزه کرمان و راور، با بیان این جمله گفت: در صورتی که به مجلس بروم حقیقت را فدای مصلحت خود نمی کنم.


او با تاکید بر این نکته که با فساد با تمام وجود و در حد توان مبارزه کنم به صراحت گفت: مبارزه با فساد ذره‌بین و قانون پیچیده نمی‌خواهد، بلکه کسی را می‌خواهد که پاک دست باشد.

سالاری با بیان این که در صورت حضور در مجلس، حق تضعیف‌شده  زنان و قوانینی که به ضررشان بوده را مطرح و مورد بازبینی قرار خواهد داد افزود: با تمام وجودم از بانوان حمایت می‌کنم.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان با تمام وجود تلاش می‌کنم چراکه چالش‌های استان را به‌خوبی درک کرده و رنج می‌خورم.

سالاری تصریح کرد: به جوانان عزیز دانشجو قول می‌دهم که در حد توانم، حداقل در این استان نگذارم که به آن‌ها توهین شود و یا به آن‌ها ظلم شود؛ مثل همان کاری که در دانشگاه کردم و هزینه‌اش را هم دادم .

او با تاکید بر این که در صحن علنی مجلس و کمیسیون‌ها دفاع جانانه‌ای از حق مردم حوزه انتخابیه خود خواهد کرد, اظهار داشت:  قول می‌دهم که هر آنچه انجام داده‌ام را شفاف بیان کنم و بگویم که در چهارساله خود چه کرده‌ام، نه اینکه چه خواهم کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)