کد خبر: ۳۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه در مراسم اربعین شهدای مقاومت در کرمان با تاسی از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تنها راه مقابله با زورگویی‌های آمریکا و اسرائیل را اقتدار و مقاومت برشمرد.

رئیس قوه قضائیه در مراسم اربعین شهدای مقاومت در کرمان با تاسی از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تنها راه مقابله با زورگویی‌های آمریکا و اسرائیل را اقتدار و مقاومت برشمرد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در آئین چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش افزود: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دشمن را خوب می‌شناخت، آمریکا و اسرائیل را می‌شناخت و می‌دانست زبان آنها زبان زور است و تنها راه در مقابل آنها، قدرت نشان دادن و اقتدار است.

ولایتمداری با ولایت شعاری تفاوت دارد

وی با اشاره به اینکه عقلانیت و انقلابی بودن یکی از ویژگی‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود اظهارداشت: برخی فکر می‌کنند که انقلابی بودن به کارهای زودگذر، زودهنگام احساسی است اما درون اندیشه انقلابی؛ عقلانیت، بصیرت، دوراندیشی، نگاه به آینده و عقل حسابی قرار دارد .

رئیس قوه قضائیه با اشاره به این مطلب که دومین نکته در مکتب حاج قاسم سلیمانی ولایت‌مداری ایشان بود، گفت: اگر وصیت‌نامه او هم نمی‌بود، مشی و سلوک او را که می‌‌دیدید می‌گفتید او یک ولایت‌مدار واقعی است و انسان ولایت‌مدار با انسان ولایت‌شعار فرق دارد خیلی‌ها ممکن است صحبت از ولایت کنند اما ولایت‌مداری با ولایت‌شعاری متفاوت است.

آیت‌الله رئیسی افزود: وقتی سخن از ولی است جای چون و چرا ندارد و سخن او در وصیت‌نامه، ولایت‌نامه است و سخن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، کلام و پیام او به بازماندگان، ملت ایران و جهان اسلام این است که بدانند عزت آنها در تبعیت از ولایت فقیه است و او در عرصه ولایت‌مداری سر از پا نشناخت و سردار رشید اسلام آنچه ولی می‌خواست و آنچه را که ولی صلاح می‌دانست، سعادت را در آن می‌دانست و می‌داند.

وی یادآور شد: ولایت‌مداری شهید سلیمانی در زمان امام(ره) به امام راحل و در زمان جانشین به حق امام نسبت به مقام ولایت، همواره بوده است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این که حاج قاسم و مکتب وی مردم باوری را می‌آموزد، گفت: باور نسبت به مردم خیلی مهم است و در عالم سیاست‌مداران دم از مردم می‌زنند اما مردم را حقیقتا باور ندارند اما سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مردم را باور داشت و به تبعیت از ولایت و رهبری و نظر حقیقتا مردم باور بود.

حاج قاسم رحماء بینهم بود

آیت الله رئیسی تواضع و فروتنی و توجه به مردم را از دیگر ویژگی‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: او رحماء بینهم بود و واقعا نسبت به مردم و مظلومان عالم عشق می‌ورزید و به همه کسانی که مصداق بینهم بودند، رحماء بود و به مظلومان عالم می‌اندیشید و به آنها عشق می‌ورزید و به نحوی دلدادگی به او افزون بود که بچه‌های مدافع حرم، پدر دوم خود را حاج قاسم می‌دانستند و در فراق او اشک می‌ریختند و می‌گفتند یک ملجا و پناه را از دست داده‌ایم.

وی گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مظلومان، فقرا و ستمدیدگان توجه داشت و یک موی ایران را به همه داشته‌های کاخ‌نشینان ترجیح می‌داد و سخنش با همه همین بود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اشرافیت یکی از روحیه‌های زشت و آفات برای انسان سالک الی‌الله است و روحیه اشرافی‌گری مورد پسند سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نبود و او با مردم بود و دلیل محوبیت او همین است که به مردم توجه و باور داشت.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهادت سردار شهید اسلام، افتخار مجاهدان در جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به مردم عزیز کرمان و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم و روح بلند او را که با ارواح مطهر شهیدان کربلا، با روح بزرگ نبی مکرم اسلام و با ارواح مطهر شهدا و صالحین محشور شده است را تبریک و آسمانی شدن او را مبارک باد می‌گویم و به روح بلند و ملکوتی او و همرزمان شهید و دلاور او درود می‌فرستم.

شهادت حاج قاسم قیامت به پا کرد

وی تصریح کرد: چهلمین روز شهادت این سردار سرافراز سپاه اسلام است و حقیقتا شهادت وی قیامتی برپا کرد و با شهادت او دل‌ها در سراسر ایران و جهان اسلام متوجه او شد و او متوجه به وجه‌الله شد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به این مطلب که شهید نظر می‌کند به وجه‌الله، عنوان کرد: همه چیز و همه شخص و همه هلاک شدنی هستند جز وجه‌الله و بقا متعلق به وجه‌الله است .

آیت الله رئیسی تصریح کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهید و کریم زندگی کرد تا به شهادت رسید .

وی یادآور شد: کرامت انسان را دارای ظرفیتی می‌کند که فقط به خدا می‌اندیشد و فقط در زندگی برای او رضی‌الله مطرح است و محورش در زندگی خداست و تمام جوارح و جوانح او به خدا می‌اندیشد و می‌خواهد در مسیر خداوند متعال آنچه از مال و از امکانات، ظرفیت‌ها و تمکن خود را جان خود را تقدیم او کند و فنا فی‌الله است و به این مقام که انسان رسید فقط او را می‌بیند.

آیت الله رئیسی اخلاص را از مهمترین شاخصه‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: برای خدا اندیشه کردن و برای خدا عمل کردن است و فی‌الله و فی سبیل‌الله قدم برداشتن است.

وی تصریح کرد: رمز بقای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اخلاص اوست و رمز متوجه شدن دل‌ها به او، اخلاص اوست و اولین شاخص حاج قاسم اخلاص و دلدادگی او به خداست و چون متوجه خدا شد خدا هم دل‌ها را متوجه او کرد.

رییس قوه قضاییه گفت: دیپلماسی حاج قاسم در راستای تقویت جبهه مقاومت و در جهت ایستادگی کشور بود و راهبرد وی مقاومت است، تسلیم شدن و کوتاه آمدن در مقابل دشمن در قاموس حاج قاسم هرگز راه نداشته و در مکتب او راه ندارد؛ سپهبد شهید سلیمانی یک انقلابی بود که انقلاب را با تمامی وجود دوست می‌داشت و به توسعه پیام‌های آن می‌اندیشید.

سردار سلیمانی از تهدیدها فرصت ساخت

آیت الله رییسی افزود: سردار سلیمانی تلاش می‌کرد از تمامی تهدیدها فرصت و قدرت بسازد، همانطور که در کشورهای لبنان، افغانستان و تمامی کشورهای اطراف قدرت ساخت، یک حزب‌الله در لبنان تشکیل شد دشمن آرام نداشت و در تمامی کشورها از جمله در سوریه، عمان، یمن و افغانستان یک حزب‌الله ایجاد کرد و به دست افغانی‌ها، لبنانی‌ها و یمنی‌ها قدرتی ساخت برای حفظ تمامیت این کشورها و ایستادگی در برابر دشمن.

وی بیان داشت: نیروهای آماده و مستعد منطقه را تبدیل به قدرت کرد و سلیمانی یک استراتژی به معنای واقعی بود و زبان دیپلماسی ما زبان قدرتمند از موضع اقتدار و نظامی است که تنها در استان کرمان ۶ هزار و ۵۰۰ شهید به خون خفته داریم که برای استان و کشور قدرت ایجاد کرده است.

رییس قوه قضاییه افزود: در پرتو این قدرت که به دست توانای مجاهدان در راه خدا سپاهیان، بسیجیان و نیروهای مردمی ساخته شده نظام مقتدر جمهوری اسلامی است که برای عالم پیامی دارد پیام ما این است که باید منطقه بدون حضور آمریکا زندگی کند و منطقه را از حضور آمریکا پاکسازی خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: خون بهشتی عظمت به کشور آفرید و طومار نفاق و بنی‌صدری کشور را در هم پیچید و تشییع جنازه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یوم‌اللهی رقم زد که دلها را نزدیک کرد و امروز مردم با تمامی وجود به آمریکا و سیاست‌های استکباری نفرت می‌ورزند و نسبت به آن خشم دارند.

آیت الله رییسی گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها این پیام مقاومت ملت ایران را دریافت کردند و اگر در منطقه خطایی کنند باید دست به سر و سر به زیر تسلیم نیروهای جمهوری اسلامی ایران شوند که از این حرکت جلوه‌هایی در خلیج فارس مشاهده شد.

رییس قوه قضاییه افزود: امروز حضور مردم و حرکت‌های افتخارآمیز نیروهای مسلح در کوبیدن پایگاه آمریکایی‌ها قدرتی عظیم برای کشور ایجاد کرده و موجب امیدواری به نظام بیش از هر زمانی شده است.

وی گفت: مردم معتقدند پاکی و طهارت نظام و انقلاب و ارزش‌های انقلابی حاج قاسم و شهدای عالی قدر، بیش از هر زمانی در ایران و منطقه رونق، بازار، طرفدار و ارادتمند دارد.

نظام جمهوری اسلامی کجی و انحراف را نمی‌پذیرد

آیت الله رییسی افزود: نظام جمهوری اسلامی آهنگ کجی و انحراف و فساد را نمی‌پذیرد و دست قدرتمند ملت اجازه نخواهد داد فساد در هیچ گوشه‌ای از نظام لانه کند.

وی عنوان کرد: امروز پرچم مقاومت و مبارزه با فساد دست مقتدای بصیرت آفرین ما است و ما سربازان ولایت در این مسیر هستیم و با دعای شما آنگونه عمل کنیم که رضای روح حاج قاسم سلیمانی است.

وی ادامه داد: امروز قدرت به وجود آمده در کشور با حرکت مقتدرانه نیروهای مسلح و حضور آگاهانه مردم در صحنه در سایه اقتدار الهی رقم خورده و زمینه‌ای برای اقدامات ااساسی و اصلاح امور اساسی جامعه و مردم است.

رییس قوه قضاییه افزود: این اقتدار به برکت اخلاص شهدا و حضور مردم در تشییع جنازه حاج قاسم و به برکت حضور نیروهای در صحنه ایجاد شده که باید زمینه اصلاح امور باشد.

وی اضافه کرد: رهبری فرمودند هیچ مشکلی نداریم به جز اینکه راهکار حل این مشکل در درون کشور وجود دارد و به دست توانای ملت و جوانان مشکلات رفع می‌شود و کسانی رفع مشکل را در دستان بیگانه می‌دانند سخت در تباهی هستند و آنان بدانند که در سایه این قدرت الهی بسیاری از مسائل و مشکلات راهکارش در درون کشور است و تمامی این مشکلات و گره‌ها به برکت خون حاج قاسم گشوده خواهد شد.

رییسی تصریح کرد: امروز همه بدانند مهمترین شکر نعمت، خدمت خالصانه و مخلصانه به مردم است به ویژه به مردم عزیزی که به جهات مختلف دچار محکومیت شده باشند.

وی افزود: پیام حاج قاسم دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و مقاومت در راه هدف و امید به آینده و هرگز مایوس نشدن است و حرکت مجاهدانه موجب گره‌گشایی از زندگی و جامعه می‌شود و جهاد و ایثار و صبر درس‌هایی است که از سردار سلیمانی می‌توان گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم چون مرد خدا بود و اهل مقاومت و ایستادگی بود مانع را مانع نمی‌شناخت و در برخورد با موانع دچار سستی نمی‌شد، مشکلات و موانع بود اما حاج قاسم مردم با اراده و فولادین بود و مرجع و ملجاء او رهبر معظم انقلاب بود و او شاگرد مکتب خمینی کبیر و امام خامنه‌ای حکیم بود.

وی ادامه داد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با خانواده، کسان و سردارانی که همسنگر او بودند درد و دل‌ها می‌کرد اما مقاومت او به افغانی، لبنانی، یمنی و سوری ایستادگی یاد داد و به همه ایستادگی آموخت تا جایی که بزرگی مانند سید حسن نصرالله می‌گوید به جناب عزائیل می‌گفتم جان مرا بگیرد اما جان حاج قاسم که منطقه امروز به دست با کفایت او اداره می‌شود را نگیر.

رئیس قوه قضائیه گفت: کرمان کسی پرورانده که منطقه را متحول کرده و سربازی پرورانده که در سلحشوری و ایستادگی، ایستادگی ایجاد کرده است و کرمان باید به خود ببالد که افتخار آفریده و سرباز و سرداری تحویل اسلام داده است که افتخار جهان اسلام بوده و حرکت او موجب نجات بشریت نیز شد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دیپلمات‌های دنیا فهمیدند در عالم دیپلماتیک گام جدیدی مطرح شده و عبارت است از پیوند بین معنویت و سیاست است.

وی خاطرنشان کرد: در سیاست‌مداران عالم امروز از معنویت خبری نیست و نتیجه سیاست بدون معنویت ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین شده و نتیجه سیاست‌مدارانی که معنویت ندارند کلاهک‌های هسته‌ای و ظلم و تجاوز به ملت‌های عالم شده است.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شاگرد مکتبی است که مکتب امام بزرگوار و حکیم ما است که یاد داده است که در پیوند سیاست و معنویت است که می‌توان در سنگرها نیز سر بر سجده گذاشت.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مرد با ظرفیتی بود اما راهنمای‌های رهبری و رهنمودهای حکیم بزرگوار ما اگرنبود این موفقیت‌ها هم نبود و نقش دست توانمند رهبری را در هدایت، حمایت و دعا برای پیروزی حاج قاسم و نیروهای او را باید امری بسیار اثرگذار بدانید.

سردار سلیمانی دانش آموخته مکتب خمینی و خامنه‌ای

وی تاکید کرد: امروز می‌خواهم بگویم سردار عزیز ما دانش‌آموخته مکتب خمینی و خامنه‌ای است.

وی گفت: کرمان را و استان کرمان را به ولایت‌مداری می‌شناسیم و حاج قاسم تاکید بر ولایت‌مداری بیشتری کرده‌اند و امروز خیمه ولایت برپا است و این خیمه، خیمه حسین ابن علی، رسول خدا(ص) و امیرالمومنین است و دشمنان اراده کرده‌اند این خیمه برپا نماند و می‌دانیم همانگونه که رهبری فرموده‌اند در منطقه دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

خداوند حاج قاسم را بزرگ کرد

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و حرکت‌های ژورنالیستی حاج قاسم را بزرگ نکرده است و خداوند او را بزرگ کرده است و او را در قلوب مردم قرار داده است، تاکید کرد: دشمن با وجود همه فتنه‌ها، توطئه‌ها و حیله‌گری نتوانسته در آن خیمه بلند، رفیع و انسان‌سازی که خداوند ایجاد کرده، کوچکترین اقدامی انجام دهد.

آیت الله رئیسی با اشاره به این مطلب که حاج قاسم مردم را امیدوار کرد، رهبری مردم را امیدوار کردند، گفت: امروز هر قلمی، قدمی و فعلی که در جهت امیدواری مردم حرکت کند بدانند راهبرد نظام اسلامی است و هر کسی، قلمی، قدمی و مسئولی در جهت ایجاد یاس در جامعه حرکت کند بداند یا نداند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

وی تصریح کرد: آزمون مهم در پیش، انتخابات است و حضور با بصریت مردم، مجلس انقلابی را رقم می‌زند و حضور مردم به مانند همه جا و همه صحنه‌ها تعیین کننده و سرنوشت‌ساز است و امیدواریم در این آزمون نیز مردم شرکت گسترده و انتخاب اصلح خواهند کرد و آنچه رضای خدا، ولی عصر(عج) و رهبری است شکل دادن مجلسی دغدغه‌مند، انقلابی، با بصیرت، داشتن درد مردم، پیگیر خواست مردم و گره‌گشایی از مشکلات مردم است .

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)